2014-03-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
SvD har väl royalty på Lexbase-intäkterna med tanke på att de agerar mediakanal för lille Häger.

Sedan får man väl tillägga att det i så fall handlar om att han inte längre är misstänkt för _folkbokföringsbrott_ - att Hägern i övrigt har gjort tillräckligt mycket för att få skaka galler torde framgå av hans egna kommunikation samt övriga omständigheter.

Om inte han åker dit för skattebrott och en rad andra saker är vår rättsstat helt havererad och då tycker jag att vi allihopa skaffar utgivningsbevis, struntar i att betala skatt, begår fakturabedrägerier, smusslar med droger, smusslar med olaglig elektronik och beter oss fullständigt oetiskt i övrigt.

Har myndigheterna överhuvudtaget något IQ att tala om så borde de plocka in den lille fågeln till buren omedelbums.

Ser inte myndigheterna till att stoppa Lexbase om den kommer upp igen är Sverige ingen rättsstat.
Citera
2014-03-06, 15:08
Medlem
Kom igen alla som på något sätt känner/har känt denna vandrande katastrof till fågel!! Ge oss information
Citera
2014-03-06, 17:03
Medlem
Audrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Ser inte myndigheterna till att stoppa Lexbase om den kommer upp igen är Sverige ingen rättsstat.

Myndigheterna har väl inte fått andra befogenheter sedan sidan senast låg i drift? och då konstaterades det tyvärr unisont att man inget fån myndighetshåll kan göra.

Och det skriver jag med uppgivenhet, tro mig, ingen är mer emot Lexbase och dess grundare än mig.
Senast redigerad av Audree 2014-03-06 kl. 17:20.
Citera
2014-03-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audree
Myndigheterna har väl inte fått andra befogenheter sedan sidan senast låg i drift? och då konstaterades det tyvärr unisont att man inget fån myndighetshåll kan göra.

Och det skriver jag med uppgivenhet, tro mig, ingen är mer emot Lexbase och dess grundare än mig.

Den stora skillnaden sedan sist är att det är klarlagt bortom rimligt tvivel vilken dj-vla patrask det är som håller på med de där tjänsterna. Jag har gjort mycket grävningar och kontroller i mina dagar men jag har aldrig stött på en sådan gyttja som Häger & co. Drar man i Häger så fullkomligt rinner det ut bedrägerier, droger och gud vet vad. Drar man i Pontus Ljunggren stinker det ekobrottsupplägg runt det mesta han haft fingrarna i och de han är kopplade till. Drar man i M*ttssons blir det samma sak där... o.s.v. o.s.v.

Lagstiftningen runt utgivningsbevis kommer att ta tid att ändra. Men grejen är att ingen seriös människa med vettet i behåll skulle köra Hägerns race. D.v.s. det är bara ovettiga som kan ge sig på sådant. Ovettiga är oftast synonymt med kriminella. Kriminella av den typen brukar inte heller sluta begå brott eller ha blivit fällda för alla brott de begått. D.v.s. att nu ska den där fågeln in i buren vare sig han vill eller inte, likaledes mupparna han umgås med.

Som sagt, killen har självdokumenterat gjort sig skyldig till en rad brott (droger, ekobrott etc.) och om inte rättsapparaten nu kan visa resten av landets medborgare att man agerar på det så är det en megaskandal.

Man kan ju se det såhär också: Kronofogdemyndigheten, Skatteverket och rättsväsende hjälper t.ex. till i princip till gratis att bistå såväl seriösa som oseriösa företag att jaga ensamstående småbarnsmammor landet över för skulder på några hundralappar (likväl som de faktiskt också jagar grova brottslingar) - om myndigheterna överhuvudtaget ska ha någon legitimitet kvar borde de då se till att nagla fast herr Häger, för gör de inte det är det ju bara hyckleri.

Edit: Sedan ska Hägern inte tro att allt om honom och inblandade nu kommit ut....
Senast redigerad av TheKeymaker 2014-03-06 kl. 17:40.
Citera
2014-03-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

Edit: Sedan ska Hägern inte tro att allt om honom och inblandade nu kommit ut....

Nej.. Jag har en känsla av att det finns mycket kvar När tiden är mogen tänkte jag skriva en komplett sammanställning av Hägers försyndelser, med referenser och allt. Bara att skicka ut till press, potentiella arbetsgivare, partners och släktingar.
Citera
2014-03-06, 18:44
Bannlyst
Nu finns det ju en shitload med info om Jonas här... Ska vi inte försöka dela ett gäng på ett utgivningsbevis och starta en site? Typ i stil med Hägerbase. Rätt säker på att vi skulle kunna få någon större tidning att göra reklam för den..

Någon som lyckats lista ut var han befinner sig JUST NU i övrigt??
Citera
2014-03-06, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Democrazy
Nej.. Jag har en känsla av att det finns mycket kvar När tiden är mogen tänkte jag skriva en komplett sammanställning av Hägers försyndelser, med referenser och allt. Bara att skicka ut till press, potentiella arbetsgivare, partners och släktingar.

Hmmm.. När är mer "rätt" tid än nu??
Citera
2014-03-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Hmmm.. När är mer "rätt" tid än nu??

Det är bara att konstatera att det går trögt att få upp sajten igen verkar det som. Det finns idag redan stora tveksamheter kring de olika bolagen som är involverade i detta. De som kan företagande ur dess alla aspekter kan säkert förklara mer kring båda bolagen och dess informationsinhämtning osv osv.

Det är ju så här att Jonas Häger må ha gjort sig lika omöjlig som fler andra personer tidigare i historien. Att leva som han nu gör, undan folk och antagligen gömd kommer till slut kosta en del pengar i slutänden. Tror personligen att "Lexbase.se" är av typen pump and dump, dvs raka in så mkt pengar som möjligt för att låta skiten gå i graven med buller och bång. Någon som lyckats kolla upp deras betalningslösning och hur det hela såg ut kring den? Verkar vara bekymmersamt många som på så kort tid blivit överdebiterade när det gäller sina betalningar.

En ren spekulation, hur tänker människorna kring JH? De som gjort affärer med honom? Familjen? SLäkt och vänner? Trist soppa för ett stort antal människor runt omkring dem, den smutsiga byken hängs ut, men den potentiella risken han exponerat dem alla emot?

Det finns säkert en handfull människor (eller fler) som är helt utan spärrar bland de hundra tusen personer som nu får sin handel och vandel hängandes på tork, ute på nätet, som kanske inte nöjer sig om de inte får tag på sin riktiga måltavla? Jag skulle inte vilja vara förknippad/associerad med Jonas just nu.

Ur ett moraliskt/etiskt samhällsperspektiv torde våra folkvalda ha tagit diskussionen/debatten om Lexbase.se, men ingen har viljan/vågar peta i det. Det finns flera stora problem med en sajt som Lexbase.se - ett är rättssäkerheten. Ponera att du blir misstänkt för ett vardagsbrott, fortkörning eller vad som helst egentligen där åklagare kan välja att ge ett strafföreläggande istället för att ta det till åtal. Hur ställer sig folk till det idag? Ett strafföreläggande som godkänns kommer inte att hamna på Lexbase.se, men väljer du att pröva det i domstol istället OCH vinner ditt case så hamnar du på ovan nämnda sajt som "förekommande". Tror risken att vi kommer få se en slentrianmässig hantering av detta i framtiden imho. Sett ur det perspektivet så är det mkt oroande, förtroendet för rättsväsendet kommer urholkas mer och mer, och rättssäkerheten riskerar att få sig en känga el grande.
Citera
2014-03-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarznegger
Stackarn! Verkar som hans manlighet är på låga nivåer.

Mailet skickades till info@proformaclinic.se

Hej!

Tänkte höra om ni utför operationer på könsorgan, alltså det vill säga förstoring/förminskning.

Om ni inte gör det vet ni då vart man kan vända sig?

MVH

/Jonas

Hahaha!!!!! Det här är bara såååå bra!!!!!!
Han verkar ha en hel del komplex den mannen....
Senast redigerad av Vivalto 2014-03-06 kl. 19:44.
Citera
2014-03-06, 19:48
Bannlyst
Kan påpeka här att jag hört av mig till Jonas genom Facebook och fått svar (på lexbase facebook-sida under namnet "Rolf Hedendgahl"), dock så togs mina inlägg borts efter Jonas insåg att jag inte var 14 och inkapabel att föra min talan.

Jonas stoltserade i ett inlägg rörande att "vi gör det för demokratins skull" att även kreditupplysningen tar pengar för sin tjänst, så varför skall inte dom få det (som svar på min kommentar att dom inte gjorde det för demokratin utan för pengarna)..

Mitt svar var ju då helt enkelt att kreditupplysningen inte påstår sig göra det för demokratinskull + att 2 wrongs doesn't make a right.

Har kommenterat lite mer nu..

Han svarar även på den sidan nu om man e seriös, så om någon vill ha kontakt..
Citera
2014-03-06, 20:01
Medlem
ja jag menar han måste ju ha orsakat sina "nära o kära" mycken nervspänning och oro nu under en längre tid.Att inte hans omgivning försöker påverka honom i riktningen att lägga ner detta skitprojekt tycker jag är obegripligt,men sedan å andra sidan är väl hans omgivning samma skrot och korn som han själv kan man ju förstå då man följer detta lilla svin på nätet,skulle inte bli ett dugg förvånad om han försvinner spårlöst vilken dag som helst.Några av dom tårna han har trampat på denna gången är direkt livsfarliga till skillnad från hans vanliga offer,skulle tro att det redan finns färdiga planer från flera olika håll om diverse olika bestraffningar av den här mannen,varav en rejäl omgång stryk är en av de mildare.
Citera
2014-03-06, 20:07
Medlem
Vi ska inte heller glömma bort att Jonas Häger har/kan få en annan drivkraft till att snabbt dra in pengar. Om det inte redan har landat så lär det landa upptaxering för ett par års undanhållna inkomster. Det betyder undanhållen skatt, arbetsgivaravgifter och 40% skattetillägg. Med utgångspunkt från Jonas "falska" lönespecar kommer de troligen att fastställa hans årsinkomst till 250.000 - 300.000 kr. Lek med tanken att han blir upptaxerad för 3 år. Det är avdragen skatt och arbetsgivaravgift för 750.000 - 900.000 SEK * 1.4 (skattetillägg). Han kommer således då att behöva betala in nästan lika mycket pengar (750.000+) i skatter etc. annars blir det Kronofogden.

Sedan måste ju ovanstående rubriceras som grovt skattebrott.

Till detta kommer ju att han sedan underlåtit att hantera bokföring etc. som det ska så de borde anmäla honom för bokföringsbrott. Där är ju frågan om t.ex. hur de hanterat momser etc. för allt det lurat folk på.

D.v.s. Jonas kan vara tvungen att hitta snabba cash av många anledningar nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in