Citat:
Ursprungligen postat av
Smokedawg420
jorden jag tänkt att använda är hasselfors p-jord 200l, plantagens kogödsel 50l samt att jag tänkt blanda i lite leca i den, nånting annat som jag bör blanda i jorden eller räcker det så?
näringen jag ska använda mig av heter biobact tomatnäring (
http://www.plantagen.se/sortiment/odla_inne/godning/52a861ddb6182210c10010e9/giva-biobact-tomat). någon som använt denna kan gärna säga om den fungerar bra eller om jag bör köpa något annat.
jag tänkte förvegga hemma först i 5liters krukor, räcker det med att ställe de i ett fönster mot söder eller bör jag köpa lampor istället?
sedan undrar jag om man kan torka de hemma på något sätt utan att det luktar? vill helst inte vattenkurera då de tappar smak/vikt osv..
pz.
Smaskiga frön! Billiga. Har tyvärr inte hört om dom men jag har just nu själv
en orginal Hindu Kush (sensi) som helt klart är fetast i rummet,
så
den kommer nog bli fluffig och fin, om det blir en mumsig sommar.
Jag skulle helt klart förveggat, om jag inte bodde på sunny street.. annars en trifecta LE
Har du penget kan du ju köpa med dig
växtarmaturen på plantagen.
Vet dock inte vad det är överhuvudtaget, finns ju ingensomhelst info om produkterna på punaniplantagen!
Har själv testat P-jord innan med ganska bra resultat men kan bli väldigt kompakt.
Så du kan med fördel blanda ut all din oldingskaboosh med sand.
De flesta lecakulor brukar jag sprida runt toppjorden runt plantan för att förhindra vattenavdunstning.
Vilken miljö har du tänkt att ha odlingen i ?
Det kan vara fint att ha berg eller sten i närheten som naturligt värmer flickorna