2014-03-05, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Uppmärksamhet?
I så fall hade iakttagelsen varit tydligare.
Citera
2014-03-05, 15:56
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här gör du misstaget att titta på sammanhanget innan du tittar på detaljerna. Man ska titta på detaljerna först.

Blodet i bagageutrymmet är ett bevis som står på egna ben. Men tejprullen klarar sig inte utan annan bevisning. Skulle det inte finnas annan bevisning som pekar på KJ skulle tejprullen inte ha något bevisvärde alls. Och det är så man ska se den. Att någon har tejp av samma typ som fanns på VB:s kropp bevisar ingenting, särskilt inte innan det är utrett hur vanlig tejpen är.

Läs min text igen. Sen svarar du, sorry det var jag som medvetet missförstod. För du är väl läskunnig?
Citera
2014-03-05, 16:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Svar nej. Jag vet inte om jag har missat detta, kanske jag har men detta med att plocka upp henne som vanligt. Är det något han brukade skriva menar du? Tror inte jag sett det. De träffades ju i och med träning och så vitt jag kommer ihåg var det inte träning denna kväll. Detta är något du diktat upp i fantasin. Du är väldigt desperat och rabiat i dina inlägg och vill gärna svärta ner MB. Detta förbryllar mig. Har du tänkt på att du sitter och smutskastar en oskyldig människa dag ut och dag in. Varför? Tror du seriöst att de kommer misstänka MB och utreda honom i dagsläget då en mördare åkt fast och är dömd?
Finns så otroligt mycket olika ord, budskap, meningar som kan vara skrivet mellan dem denna kväll så jag vill inte komma med någon naiv gissning tyvärr.

Det är väl en uppgift för Thomas Olsson att ta sig an i syfte att rentvå sin klient ? Bli inte förvånad om Olsson gör ett omtag med Berg för att komma till klarhet på vissa punkter. KJ är visserligen dömd i första instans, men ta inte för givet att tingsrättsdomen står sig även i hovrätten, och för egen del tror jag inte KJ blir ensam fälld för gärningen att ha mördat och styckat Vatchareeya Bangsuan. Mycket kan hända och kommer att hända innan det här är över skulle jag tro, överraskningarnas tid är ingalunda förbi hur gärna än KJ-hatarna och MB-fansen önskar detta.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-05 kl. 16:34.
Citera
2014-03-05, 17:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Här gör du misstaget att titta på sammanhanget innan du tittar på detaljerna. Man ska titta på detaljerna först.

Blodet i bagageutrymmet är ett bevis som står på egna ben. Men tejprullen klarar sig inte utan annan bevisning. Skulle det inte finnas annan bevisning som pekar på KJ skulle tejprullen inte ha något bevisvärde alls. Och det är så man ska se den. Att någon har tejp av samma typ som fanns på VB:s kropp bevisar ingenting, särskilt inte innan det är utrett hur vanlig tejpen är.
Med vederbörandes BLOD på, väl att märka.
Sätt in den saken i sitt SAMMANHANG.

Citat:
Man ska titta på detaljerna först.
Ja, det ska man göra. Och att du gillar att titta behöver man inte betvivla.
Bara det inte går till överdrift.
Så att man inte ser skogen för alla träden eller nåt sånt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-05 kl. 17:34.
Citera
2014-03-05, 17:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Som jag skrev igår tror jag: Detta är ett direkt felaktigt påstående. Fynd av mordoffrets blod i den misstänkte mördarens lägenhet är naturligtvis fortfarande ett indicium även om tejpen i sig inte kan länkas med tillräckligt hög säkerhet till de tejpbitar man fann på liket. Det är ju inte direkt mer troligt att blodet uppkommit pga en "karateskada" som VB plåstrat om uppe hos KJ vid okänt tillfälle än att det på något vis har samband med de skadehandlingar som orsakade VB:s död.
Citera
2014-03-05, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Med vederbörandes BLOD på, väl att märka.

Ja, du gillar att titta på detaljer, det framgår tydligt.
Blodet på tejprullen är inte heller bevis.

Jag vill titta på detaljer först, innan jag tittar på helheten.
Citera
2014-03-05, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Som jag skrev igår tror jag: Detta är ett direkt felaktigt påstående. Fynd av mordoffrets blod i den misstänkte mördarens lägenhet är naturligtvis fortfarande ett indicium även om tejpen i sig inte kan länkas med tillräckligt hög säkerhet till de tejpbitar man fann på liket. Det är ju inte direkt mer troligt att blodet uppkommit pga en "karateskada" som VB plåstrat om uppe hos KJ vid okänt tillfälle än att det på något vis har samband med de skadehandlingar som orsakade VB:s död.
Det är inte korrekt. VB:s DNA utan blod på rullens in- och utsida visar att hon har hanterat rullen. Det är mer troligt att blodet kom på rullen vid ett annat tillfälle än att hon plåstrat om skadorna som orsakade hennes död.
Citera
2014-03-05, 17:23
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Hade VB plåstrat om någon skada vid tidigare besök hade KJ känt till det. Garanterat. Att blodet skulle ha en naturlig förklaring är bara svammel för att hålla liv i en tråd för sakens skull, inget annat.
Citera
2014-03-05, 17:33
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är väl en uppgift för Thomas Olsson att ta sig an i syfte att rentvå sin klient ? Bli inte förvånad om Olsson gör ett omtag med Berg för att komma till klarhet på vissa punkter. KJ är visserligen dömd i första instans, men ta inte för givet att tingsrättsdomen står sig även i hovrätten, och för egen del tror jag inte KJ blir ensam fälld för gärningen att ha mördat och styckat Vatchareeya Bangsuan. Mycket kan hända och kommer att hända innan det här är över skulle jag tro, överraskningarnas tid är ingalunda förbi hur gärna än KJ-hatarna och MB-fansen önskar detta.
Så det är olika läger här menar du? Hatare och fans. Lustigt. Då tillhör inte jag någon av de lägren. För min del spelar det ingen roll om det är KJ eller MB som sitter dömd för mord. Rätt man ska vara på rätt ställe. Saker behöver inte blipersonligt och det finns ingen anledning i att dagligen beskylla en person som blivit avfärdad misstanke Finns ett personligt skäl till varför man håller på så som en speciell postare gör här ?
Jag hoppas även jag att TO tagit tag i de raderade smsen. Det är en uppgift som hur mycket vi än vill veta innehållet så kommer det förmodligen aldrig att redovisas för allmänheten tror jag. Det är minimal chans att det släpps. Varför.? Det finns förmodligen inget av värde för någon av parterna. Då behövs ingen redovisning av dem för allmänheten heller. Tråkigt men sant, man kan ju dock alltid hoppas på att få veta innehållet så det blir lugn och ro gällande det iallafall.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-05 kl. 17:53.
Citera
2014-03-05, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hade VB plåstrat om någon skada vid tidigare besök hade KJ känt till det. Garanterat. Att blodet skulle ha en naturlig förklaring är bara svammel för att hålla liv i en tråd för sakens skull, inget annat.
Nej, han behöver inte alls ha känt till att VB plåstrat om en tå eller något vid något tidigare tillfälle. Varför skulle hon ha berättat det, eller han spionerat på vad hon gjorde i badrummet?
Citera
2014-03-05, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:

Varför skulle han känna till det? Han säger i förhör att VB besökte badrummet två gånger under kvällen och att han inte vet vad hon gjorde därinne. Talar för att KJ inte hade för vana att begära en händelserapport varje gång som VB besökte badrummet.

Blod på en tejprulle i KJ lägenhet, ja jösses. Att det troligen finns mängder av kontakt DNA från VB i lägenheten är naturligt, så varför är inte detta ynka lilla blodspår att betrakta som naturligt?

Som Quarrel säger, VB kontakt DNA fanns på tejprullens in och utsida, det talar för att VB använt rullen på ett normalt sätt, pekfinger i, tumme utanpå.

Rullen är av noll värde så länge åklagaren inte kan lägga fram en teori som förklarar hur blodet hamnade på rullen, givetvis inkluderat stöd för teorin.

Att säga att blodet har hamnat på rullen i samband med att KJ emballerade kroppen är en parodi så länge åklagaren inte kan bevisa att KJ har emballerat kroppen. Hur vet man att så skedde? Har polisen hittat något emballage, en plastpåse som har suttit på huvudet? Nej, det har inte hittats, således är det inte ens bevisat att kroppen någonsin har varit emballerad.

Snacka om att åklagaren har fantiserat fritt och dessutom fått en domstol att tro på hennes påhitt. Helt jävla sinnessjukt, och är det någon i det här läget som borde få rättspsykiatrisk vård så är det domstolens ledamöter, de verkar faktiskt inte riktigt kloka.
Senast redigerad av OY 2014-03-05 kl. 17:50.
Citera
2014-03-05, 17:55
Medlem
Citat:

I KJ:s badrum finns två saker prydligt upplagda på skåp 1) ringar till duschstången samt 2) tejpen. Allt annat ligger i en salig röra utspridda över rummet (som i alla rum).

Jag tror att både ringarna och den beramade tejpen hamnade på skåpen vid städningen i slutet på februari. När bl.a. KJ:s mamma städade.

Om KJ varit inblandad varför låg inte alla ringarna utspridda på golvet liksom tejpen? Det undrar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in