2014-03-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andre2012
Jag va på Bråvalla en dag förra året. (Rammstein ofc)
Men ska i år åka dit från onsdag till söndag!! Så detta blir min första gång jag campar på festival!
Så jag skulle vilja ha lite tips på vad som är viktigt/bra att ha med sig förutom det självklara; Biljett, plånbok, tält, kläder.

Peace

Om du glömmer något är det inte hela världen. Lätt och smidigt att ta sig ner till Norrköpings centrum där det finns standardaffärer som Clas Ohlson mm. På så sätt får du ju se lite av stan du besöker också
Citera
2014-03-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Säkerligen. Köpte med ifrån rusta sist och det gick. Stövlar kan vara bra att ha också!

Sen så äter man inga större mängder mat direkt, inte jag i alla fall. Så det kanske rör sig om max en 500-lapp i matkostnader.

Okej grymt, jo fan stövlar har jag hört är det bästa!
Citera
2014-03-04, 14:40
Medlem
Termosins avatar
Ni som var på systemet i Norrköping förra året, hur utplockat var det egentligen? Ett himla sjå att plocka med öl hela vägen ned, så att inhandla det tunga där nere vore ju en klar fördel. Att ta bil ned är en klar nackdel på festandet sista natten sticker direkt då. De bör ju köpa in en del extra inför bråvalla.

Möjligen att detta är besvarat redan i tråden men att leta genom 154sidor tar en stund
Citera
2014-03-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
Ni som var på systemet i Norrköping förra året, hur utplockat var det egentligen? Ett himla sjå att plocka med öl hela vägen ned, så att inhandla det tunga där nere vore ju en klar fördel. Att ta bil ned är en klar nackdel på festandet sista natten sticker direkt då. De bör ju köpa in en del extra inför bråvalla.

Möjligen att detta är besvarat redan i tråden men att leta genom 154sidor tar en stund

Både ölen och spriten räckte bra. De var väl förberedda och hade tagit in extra av sånt de trott skulle gå åt mer, billig öl på burk och good ol sailor vodka. Jag pratade med en i personalen som sa att de t.o.m räknat med att det skulle gå åt mer.
Skulle det, dock väldigt osannolikt, ta slut på systembolaget i centrum så finns det ett systembolag till utanför kärnan och även de tog in extra förra året.
Citera
2014-03-04, 16:13
Medlem
Lineupen är just nu inte särskilt lockande dock har de ju bokat ett par riktigt nice akter Hur stor tror ni chansen är att de bokar två riktigt tunga hip hop akter a.k.a. A$AP Rocky/Danny Brown/Kendrick Lamar/Childish Gambino etc.? Ett par till metal band i Trivium stil skulle inte heller skada
Citera
2014-03-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ja hur tolkar man det där.. "Vi ser dom som en headliner".

Kings of Leon som headline skulle vara sjukt tråkigt. Jämför dom med Iron Maiden och Kanye West..

Nej, hoppas innerligt på något annat.
Citera
2014-03-04, 17:51
Medlem
Som jag förstår det så räknar man två akter per dag som "headliner" i år, kollar man denna sida http://www.bravallafestival.se/sv/info/speldagar/ så kan man förmodligen dra slutsatsen att de som är fetmarkerade är headliners. På lördagen har vi därmed redan två headliners klara, och då Bråvalla sagt att fler större akter ska in kan man anta att en "headliner" på torsdagen och en på fredagen ska in.

Jag kan ju ha fel så klart dock, men det känns ganska rimligt imo
Citera
2014-03-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Som jag förstår det så räknar man två akter per dag som "headliner" i år, kollar man denna sida http://www.bravallafestival.se/sv/info/speldagar/ så kan man förmodligen dra slutsatsen att de som är fetmarkerade är headliners. På lördagen har vi därmed redan två headliners klara, och då Bråvalla sagt att fler större akter ska in kan man anta att en "headliner" på torsdagen och en på fredagen ska in.

Aha, har inte kollat in på sidan på ett bra tag. Men det är förmodligen som du säger, dom fetmarkerade är headliners. Får man upp hoppet lite iallafall
Citera
2014-03-04, 19:33
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew

Ifall de kör men en mindre samt en större headliner per dag verkar de riktigt lovande, som tidigare nämnt är ju KoL nästan en besvikelse efter maiden så en större headline kanske är att hoppas på

Oavsett så tycker ja att årets artister kommer bli mycket roliga att se, Axwell och ingrosso kommer bli riktigt feta
Citera
2014-03-04, 20:17
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andre2012
Alright tack. Jag kommer ta bil dit så lär skeppa veckans förköpta alkohol i den! Men hur gör man med käk egentligen? Lär ju bli svindyrt att käka på festivalområdet hela tiden, men det kanske man får räkna med?

Standard är väl fortfarande att ta med sig några konserver med typ Nettos billigaste ravioli. Väl på plats märker man att det behövs en konservöppnare för att få upp skiten men man försöker med en tältpinne i nån timme istället. Sen ger man upp, köper en pizzaslice och dricker sig mätt på ljumna burköl.

Jag brukar ta med mig lite smågrejer ibland (typ makrill, ölkorv eller riskakor), lite pengar för att handla mat på festivalområdet och sen är det ju inte helt omöjligt att man går förbi någon supermarket nån dag där man kan kila in och köpa något annat att trycka i sig.
Citera
2014-03-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin

Det finns tre systembolagsbutiker i Norrköping, se här.

Butiken på Drottninggatan ligger mitt i city och är enklast att ta sig till med kollektivtrafiken, det är också den de flesta festivaldeltagare kommer besöka. Skulle den vara utplockad eller fullproppad med folk kan man enkelt ta sig till butiken i Mirum galleria med kollektivtrafiken, den hittar inte lika många festivaldeltagare till.

Den tredje butiken ligger på Blygatan i ett shoppingområde i utkanten av staden, den är lite svårare att ta sig till med kollektivtrafik men fortfarande möjligt. Dock närmast festivalen fågelvägen, så många med bil kommer att söka sig hit.

2013 sponsrade Östgötatrafiken festivalen och alla med festivalarmband/biljett åkte gratis kollektivtrafik i hela länet, förhoppningsvis gör de samma sak 2014.
Citera
2014-03-04, 23:13
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakletare
Det finns tre systembolagsbutiker i Norrköping, se här.

Butiken på Drottninggatan ligger mitt i city och är enklast att ta sig till med kollektivtrafiken, det är också den de flesta festivaldeltagare kommer besöka. Skulle den vara utplockad eller fullproppad med folk kan man enkelt ta sig till butiken i Mirum galleria med kollektivtrafiken, den hittar inte lika många festivaldeltagare till.

Den tredje butiken ligger på Blygatan i ett shoppingområde i utkanten av staden, den är lite svårare att ta sig till med kollektivtrafik men fortfarande möjligt. Dock närmast festivalen fågelvägen, så många med bil kommer att söka sig hit.

2013 sponsrade Östgötatrafiken festivalen och alla med festivalarmband/biljett åkte gratis kollektivtrafik i hela länet, förhoppningsvis gör de samma sak 2014.

Får bara hoppas att dom väljer att inte sätta in en totalstrejk i år igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in