har en längre tid varit på jakt efter Ocelot f620, den överlägset coolaste bilen som man inte kan köpa utan måste stjäla och köra in i garaget. Rätt sjukt att den inte räknas som high-end-bil faktiskt.
bild:
http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/0768/88YcdPkU0U-YJzsIFgRCwg/0_0.jpg
har kört som en tok fram och tillbaka mellan nöjesfältet och utomhusscenen, två platser där den ska finnas, utan att lyckas hitta den.
Men så plötsligt idag, när jag hade en bounty på 7000 pix på mig och är lite stressad och kör runt i norra LS, märker jag hur bilarna runt mig blir allt dyrare, det är Gallivanter Baller-SUV:ar och fina öppna cabar. Och plötsligt får jag ett möte av en Ocelot f620 i en korsning! Bara att kasta sig ut och ta bilen som jag letat efter i månader, trots att jag har folk efter mig som jagar bountyn, bla en dåre i helikopter. Jag tar bilen, får två stjärnor och gasar iväg fort som fan. Folk skjuter sönder däck och rutor och jag är nere på rött när jag äntligen rullar in bilen i mitt garage i weazel plaza. Stor lättnad.
Är det förresten någon mer än jag som gillar att campa uppe på tak när man har bounty efter sig?
Sjukhuset är ett sådant bra tak där man verkligen kan gömma sig i små prång.
Vad är grejen med det här uppdraget "Rooftop Rumble" som man bjuds in till då och då? Är det en bugg eller varför tjänar man så sanslöst bra med pengar och ranking på något så enkelt som tar typ 2 minuter att göra? Och varför heter det rooftop rumble när man inte är uppe på något tak?
Nyttigt litet uppdrag men det känns lite sisådär att tjäna lika mycket som man gör på 1 timmes malande av Survivals. Två rooftop rumbles så har man 40 000 spänn och en hel rank upp.