2014-03-03, 08:54
Bannlyst
Man vill ju inte vara en räka i en farlig situation. Kan ni tycka det är okej att tränna för att kunna skrämma folk som kaxxar så man får respekt? Och kanske slå ner.
Citera
2014-03-03, 09:33
Medlem
Den motivationen kommer försvinna inom 2 veckor .
Citera
2014-03-03, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Man vill ju inte vara en räka i en farlig situation. Kan ni tycka det är okej att tränna för att kunna skrämma folk som kaxxar så man får respekt? Och kanske slå ner.

Ja det är väl okej men det beror ju på "hur farlig situation". Jag har tränat karate sen jag var liten och får endast använda karaten i dojon, hemma (tränar själv) och i otroliga farliga situationer. Om du har chansen att "springa din väg" så ska du göra det. Om du inte har möjligheterna att ta dig där ifrån i en farlig situation då har du rätt att använda karate. Nu vet ju jag inte vad du tränar men det beror på.
Citera
2014-03-03, 10:37
Medlem
Cardio är jätte bra träning om du hamnar i slagsmål. Bara vända på klacken och springa iväg
För 15 år sedan hade jag rekommenderat kampsport, men nu för tiden har ju hälften vapen och du kan inte bygga muskler mot ett knivhugg.
Citera
2014-03-03, 11:53
Medlem
MystiqueTopnotchs avatar
Med hjälp av sunt förnuft så undviker du att hamna i farliga situationer.
Citera
2014-03-03, 12:13
Bannlyst
att köra en most muscular kan funka, tränas bäst i cable cross.
Citera
2014-03-03, 12:29
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabebrat2

Exakt vad jag tänkte. För att kunna bli STOR krävs det b.la en inre driv och glöd som ej går att släcka.
Citera
2014-03-03, 12:30
Medlem
franges avatar
De flesta seriösa kampsportsklubbar/föreningar är JÄVLIGT hårda på att man inte ska, och inte får använda sina kunskaper ute på gatan etc. Gör man det kan man räkna med att bli utsparkad ganska omgående...

Och, de brukar vara rätt snabba med att gallra ut oseriösa nybörjare som bara är där för att lära sig slåss, sådant märks ganska snabbt nämligen...
Citera
2014-03-03, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wannabebrat2
Kom igen nu va, va fan är du för någon jävla pajas. plz liksom
Citera
2014-03-03, 13:50
Medlem
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
De flesta seriösa kampsportsklubbar/föreningar är JÄVLIGT hårda på att man inte ska, och inte får använda sina kunskaper ute på gatan etc. Gör man det kan man räkna med att bli utsparkad ganska omgående...

Och, de brukar vara rätt snabba med att gallra ut oseriösa nybörjare som bara är där för att lära sig slåss, sådant märks ganska snabbt nämligen...

Oprovocerat våld eller våld som inte är självförsvar har de noll tolerans emot.
Om de tycker om dig och de ser dig som en bra kille så kommer de inte sparka ut dig mot ett dömande, om du fortfarande hävdar att du blivit oskyldigt dömd och enbart agerat i självförsvar.
Citera
2014-03-03, 13:51
Medlem
Citat:
Man vill ju inte vara en räka i en farlig situation.
Jag är hellre den levande räkan som sprang iväg istället för den sönderslagna räkan som stannade kvar. Det gäller -- som så ofta annars i livet -- att välja sina strider.

Citat:
Kan ni tycka det är okej att tränna för att kunna skrämma folk som kaxxar så man får respekt?
Det är inte min motivation för att träna, men för min del får du träna av precis vilka skäl som du vill. Inget skäl till träning är fel, alltså är alla skäl okej.

Citat:
Och kanske slå ner.
Det finns vissa grupper och sammanhang där det är ett krav, men det brukar vara rätt jobbigt att vara där till att börja med. Det finns många sätt som ger mer och långvarigare respekt utan kroppskontakt.

Om du däremot vill att folk ska vara rädda för dig, men utan att respektera dig, så är det en förträfflig idé att bli slagskämpe.
Citera
2014-03-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober
Jag är hellre den levande räkan som sprang iväg istället för den sönderslagna räkan som stannade kvar. Det gäller -- som så ofta annars i livet -- att välja sina strider.

Att stanna kvar och veta att man kommer att få stryk är en jävligt viktig upplevelse för att tillrätta finna sin heder och bevara den, jag har många gånger fått stryk när jag visste att jag inte hade haft en chans men jag vek mig inte. Hade jag vikit mig hade det varit en av många ögonblick som hade jagat mig varje natt i resten av mitt liv och hållit mig sömnlös om nätterna.

Ingen ska behöva vara den som viker sig. Det handlar om respekt för en själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in