2014-01-12, 14:49
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Har inte riktigt koll på det här med nycklarna. Lägenheten var alltså låst utifrån. Hade hemtjänsten tillgång till nyckel? Fanns det möjlighet att kopiera nyckel. Kunde man ta sig ut på annat sätt från lägenheten än genom dörren?
Ockhams rakniv motsäger din långsökta teoretiseringar.
Att det är någon helt utanför den misstänkta kretsen är osannolikt.
JR hade motiv och möjlighet.
Citera
2014-01-13, 23:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ockhams rakniv motsäger din långsökta teoretiseringar.
Att det är någon helt utanför den misstänkta kretsen är osannolikt.
JR hade motiv och möjlighet.
????
Jag ställer några frågor. Du verkar ha svarat på fel inlägg.
Citera
2014-02-27, 17:45
Medlem
Clive-Hasses avatar
Nu är han död och tog sanningen eller osanningen med sig.
http://www.expressen.se/nyheter/joy-rahman-ar-dod--dog-i-bangladesh/
Citera
2014-02-27, 18:36
Medlem
Hade varit intressant att veta vad han dog av.
Citera
2014-02-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Hade varit intressant att veta vad han dog av.

Tycker också det är märklig att de vill hålla det hemlig. Vad är så hemskt med att berätta om han dog i en bilolycka eller om någon mördade honom? Denna man har varit misstänkt för mord 2 gånger. Hur stor är sannolikheten för det om han är oskyldig? Nu när familjen väljer att hålla dödsorsaken hemlig gör att jag känner mig ännu mer misstänksam.
Citera
2014-02-27, 18:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Tycker också det är märklig att de vill hålla det hemlig. Vad är så hemskt med att berätta om han dog i en bilolycka eller om någon mördade honom? Denna man har varit misstänkt för mord 2 gånger. Hur stor är sannolikheten för det om han är oskyldig? Nu när familjen väljer att hålla dödsorsaken hemlig gör att jag känner mig ännu mer misstänksam.

Han kanske dog i en skottlossning, eller under en knarkaffär. Eller när han själv var i full färd med att mörda någon. Svensk media gick all-in på att Rahman var oskyldigt dömd, blir ju pinsamt om det visar sig att han var den usla skummis som många anar.
Citera
2014-02-27, 18:57
Medlem
Timjan256s avatar
Märkligt att inte media berättar hur han dog. Hade det varit en sjukdom under längre tid eller en olycka hade man skrivit det. Det känns som han begick självmord. Men det kommer ut förr eller senare.
Citera
2014-02-27, 19:03
Medlem
b00b00s avatar
Är det någon som vet mer om mordet på kassören i Rahman´s organisation?
Vad hände med de övriga som satt häktade?

Hört på avvägar att Rahman hade en fäbless för unga. Kanske även för unga...
Kan kassören fått veta något som han inte skulle?
Citera
2014-02-27, 19:09
Medlem
snillet_1s avatar
Joy Rahman känns inte som typen som begår självmord av någon anledning. Det skulle vara intressant att se hur det övriga skadeståndet har använts. Undrar vad det där var för "välgörenhetsorganisation" förresten, med mord och grejer...

Som jag har förstått det pysslade han en del med cannabis här i Sverige så det är ingen högoddsare att han var inblandad i sådant där nere.

Karma!
Citera
2014-02-27, 19:47
Medlem
DrBrasas avatar
Lite lustigt att förundersökningsprotokoll, domar och annat läggs ut här i tråden och kort därefter dör Rahman under oklara omständigheter i Bangladesh.

Kan det ha varit så att hans familj, tex numera vuxna barn, läst protokollet och annat och ställt honom mot väggen och att han inte klarade av detta utan tog livet av sig?

Jag tänker på det här inlägget.
Citera
2014-02-27, 19:48
Medlem
Quoters avatar
Man undrar ju lite hur Bangla-Joys liv såg ut från 2002 när han blev fri, till 2014? Vad hade han för sig?

Av ca 10 miljoner som han fick på kontot - hur omsattes dessa i praktiken?

Är ganska säker på att Joy hade en Facebook som jag var inne på förra året, tänkte skriva något fyndigt till honom men gjorde det inte.

Om farbror polis gjort en bättre utredning hade han kanske blivit dömd, alltså inte fått resning senare. En av poliserna sa ju själv att det slarvades med alibi-checkandet på de anställda. Det hade också varit lite roligt om handduken med spyan sparats för nutidens DNA-analys, hade nog kunnat bli riktigt svettigt för honom då.
Citera
2014-02-27, 19:59
Medlem
Minimois avatar
Han sa här att han satsade halva skadeståndet på stiftelsen.

Citat:
FAKTA\Joy Rahman Welfare foundation

Startades 2002 av Joy Rahman

Driver mikrokreditverksamhet och lånar ut pengar till fattiga mot låg ränta.

Ränebetalningarna finansierar en vårdcentral, skogs- och lantbruk samt tillverkning av ekologiska och rättvisemärkta kläder.

Stiftelsen sysselsätter drygt 100 personer.

http://www.di.se/#!/artiklar/2007/9/17/sa-spenderar-joy-rahman-miljonerna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in