Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Ja det kan jag hålla med om. Dock undrar jag om det på något vis ser "socialt inkorrekt" (vet inte om ordet finns) ut att bara vara 2?
OT: Alla ord finns, det är så språk utvecklas.
OnT: Rubriken borde ha varit "Två vänner som bowlar - svensk
mentalitet" då det tydligen är väldigt viktigt för de flesta svenskar vad folk skulle tycka om man gjorde si eller hur folk skulle tänka om man gjorde så.
Om jag såg två tjejer som bowlade och verkade ha kul hade jag nog bara tänkt: "Good for you guys".
Hade jag däremot sett två tjejer som bowlade och verkade väldigt obekväma så hade jag nog iaf
inte tänkt: "Så klart de inte har roligt, bowling är ju en gruppaktivitet!".
Jag tycker att det är väldigt fånigt att låta sig begränsas av vad som eventuellt skulle vara en aktivitet för ett visst antal personer.
Får man dra ihop hela kompisgänget på 15 personer och gå och fika? "Nej sörru, det går inte. Alla vet ju att man får vara högst sex stycken när man fikar!"
"Fira nyår på tre? Getouttahere, man måste vara jämna nummer om antalet firare understiger åtta!"
"Gå på bio ensam, är du galen?" etc.
Jag tycker du ska fråga din vän om det finns fler saker man inte kan göra på två (förutom de mest uppenbara som att spela brännboll, ha gruppsex osv) och sen återkomma i tråden med svaret.
För mig hade det varit intressant att veta.