2014-02-23, 19:40
Medlem
Sen har vi ju alla white trash som går på bowlingklubb 3 ggr i veckan och bowlar ensamma.
Citera
2014-02-23, 20:53
Medlem
Tror de är roligare att va flera som bowlar men två måste absolut funka.

Ts så din kompis tackade nej? Låter märkligt att tacka nej för de är mer en grupp aktivitet..
Citera
2014-02-24, 16:15
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Ja det kan jag hålla med om. Dock undrar jag om det på något vis ser "socialt inkorrekt" (vet inte om ordet finns) ut att bara vara 2?
OT: Alla ord finns, det är så språk utvecklas.

OnT: Rubriken borde ha varit "Två vänner som bowlar - svensk mentalitet" då det tydligen är väldigt viktigt för de flesta svenskar vad folk skulle tycka om man gjorde si eller hur folk skulle tänka om man gjorde så.
Om jag såg två tjejer som bowlade och verkade ha kul hade jag nog bara tänkt: "Good for you guys".
Hade jag däremot sett två tjejer som bowlade och verkade väldigt obekväma så hade jag nog iaf inte tänkt: "Så klart de inte har roligt, bowling är ju en gruppaktivitet!".

Jag tycker att det är väldigt fånigt att låta sig begränsas av vad som eventuellt skulle vara en aktivitet för ett visst antal personer.
Får man dra ihop hela kompisgänget på 15 personer och gå och fika? "Nej sörru, det går inte. Alla vet ju att man får vara högst sex stycken när man fikar!"
"Fira nyår på tre? Getouttahere, man måste vara jämna nummer om antalet firare understiger åtta!"
"Gå på bio ensam, är du galen?" etc.

Jag tycker du ska fråga din vän om det finns fler saker man inte kan göra på två (förutom de mest uppenbara som att spela brännboll, ha gruppsex osv) och sen återkomma i tråden med svaret.
För mig hade det varit intressant att veta.
Citera
2014-02-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Tror de är roligare att va flera som bowlar men två måste absolut funka.

Ts så din kompis tackade nej? Låter märkligt att tacka nej för de är mer en grupp aktivitet..

Nej hon tackade inte nej, vi stack för att bowla, men alla banor var upptagna så vi sket i det och drog till en bar

Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
OT: Alla ord finns, det är så språk utvecklas.

OnT: Rubriken borde ha varit "Två vänner som bowlar - svensk mentalitet" då det tydligen är väldigt viktigt för de flesta svenskar vad folk skulle tycka om man gjorde si eller hur folk skulle tänka om man gjorde så.
Om jag såg två tjejer som bowlade och verkade ha kul hade jag nog bara tänkt: "Good for you guys".
Hade jag däremot sett två tjejer som bowlade och verkade väldigt obekväma så hade jag nog iaf inte tänkt: "Så klart de inte har roligt, bowling är ju en gruppaktivitet!".

Jag tycker att det är väldigt fånigt att låta sig begränsas av vad som eventuellt skulle vara en aktivitet för ett visst antal personer.
Får man dra ihop hela kompisgänget på 15 personer och gå och fika? "Nej sörru, det går inte. Alla vet ju att man får vara högst sex stycken när man fikar!"
"Fira nyår på tre? Getouttahere, man måste vara jämna nummer om antalet firare understiger åtta!"
"Gå på bio ensam, är du galen?" etc.

Jag tycker du ska fråga din vän om det finns fler saker man inte kan göra på två (förutom de mest uppenbara som att spela brännboll, ha gruppsex osv) och sen återkomma i tråden med svaret.
För mig hade det varit intressant att veta.

Nej alltså jag blir inte begränsad direkt. Jag är inte svensk, men har bott i Sverige i 95% av mitt liv och känner mig till 80% som en svensk, men vissa grejer som just det här kan jag inte förstå.

Jag har firat nyår med bara en till kompis, inga problem det var skitskoj och någon mer trillade in. Jag hatar fester där det är för mycket folk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in