2013-08-16, 17:58
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hot-Headz! Smoky Chipotle Mustard fanns inte i lager. Får bli att försöka få tag på den på annat håll eller helt enkelt vänta och se om den kommer in.

Men la en beställning på
http://www.grillhouse.se/marinadsenap/hot-headz-hot-n-spicy-jalapeno-serrano-mustard.html
Samt
http://www.grillhouse.se/marinadsenap/mad-dog-357-extreme-mustard-sauce.html.

Ska prova dem båda med ärtsoppa så fort de kommer.

Så återkommer jag med en recension på båda två

Mad Dog-senapen kan bli intressant. Alla senaper passar ju inte till ärtsoppa har jag dock märkt, t.ex så älskar jag Colmans senap, men den passar inte alls i ärtsoppan. Isåfall är Slotts grovkorniga bättre t.om.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma

Angående ketchup får jag säga Heinz, de flesta andra märken är att klassa som barnmat. Tanken är ju att balansera smakerna något med syran och sötman, inte att dränka maträtten i socker. Fy, jag mår illa av bara tanken på Felix. Vem fan äter sånt?

Nu är jag inte helt hundra på detta, och orkar inte kolla upp det personligen heller, men har för mig att det är mer socker, alternativt mindre tomater i Heinz än i Felix. Därav bör Felix klassas som den lite mer fina varianten egentligen, men även jag kör hellre med Heinz av någon anledning. Vet inte om jag tycker att smakskillnaden är sådär jättestor enligt mig.

Har alltid funderat på att köpa den där Habanero-senapen som finns på Ålandsbåtar men det har aldrig blivit av. Någon som vet vilken det är och har prövat?
Citera
2013-08-16, 18:03
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Mad Dog-senapen kan bli intressant. Alla senaper passar ju inte till ärtsoppa har jag dock märkt, t.ex så älskar jag Colmans senap, men den passar inte alls i ärtsoppan. Isåfall är Slotts grovkorniga bättre t.om.
Fick sms om att det ligger på DHLs utlämningsställe i onsdags, men jag har haft fullt upp med plugg.
Knallar iväg och hämtar det imorgon så dyker en recession upp imorgon kväll.
Citera
2013-08-20, 22:17
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fick sms om att det ligger på DHLs utlämningsställe i onsdags, men jag har haft fullt upp med plugg.
Knallar iväg och hämtar det imorgon så dyker en recession upp imorgon kväll.

Nå? Nu har du haft ett antal timmar på dig att testköra senap och ärtsoppa.
Citera
2013-08-20, 22:53
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Haha, jag har faktiskt inte hunnit än
Har en tenta imorgon kl. 09.00-13.00, så det har bara blivit fokus på det.

Så på vägen hem imorgon så går jag förbi kiosken och hämtar paketet. Lovar!

Får även skylla på att det regnat en hel del, å jag har inte riktigt känt någon lust för att ge mig ut i ösregnet tidigare. Men som sagt, imorgon så! Då smäller det.
Citera
2013-08-21, 13:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Sådär, ledsen för att det tog sådan tid.

Mad Dog senapen var ingen direkt höjdare att ha i ärtsoppan, den tog i princip över smaken och var som sagt stark. Kan tänka mig att den passar bra till att göra någon typ av marinad, om man använder senapen med måtta.
Kan inte exakt uttala mig om smakupplevelsen, den var stark helt enkelt.

Däremot gillade jag "Jalapeno & Serrano Mustard". Lite sötare i smaken, trots allt relativt stark. Men helt klart ätbar. Nu vågade jag inte ha i så väldigt mycket, men den teskeden gjorde faktiskt en hel del.
Gick även att urskilja en viss jalapeno smak. Den kan jag rekommendera.

Ska göra fläskfilé och en sås på vitlök, senap och grädde som köttet får puttra i.
Kan tänka mig att den senapen kommer passa bra där.
Citera
2013-08-22, 00:54
Medlem
bobhnuds avatar
Johnny´s söt- starka senap och Heinz Ketchup gillas bäst av mig.
Citera
2013-09-13, 13:11
Medlem
GreenManalishis avatar
Om en vecka har tråden 10-årsjubileum
Citera
2014-02-24, 17:48
Medlem
skrudiss avatar
Bump!

Såg Texas Longhorns ketchup idag (originalsmak). Någon som testat? Gjord på puré, vilket jag är lite tveksam inför.
Citera
2014-02-24, 19:41
Medlem
Min-Mammas avatar
Heinz vanliga ketchup

Fick en senap inköpt på Irland som var fantastisk! Lakeshore Strong Irish Mustard!
Dijon-senap-kick gånger fem i den! Mycket bra!

http://www.amazon.com/Lakeshore-Strong-Irish-Mustard-7-7/dp/tech-data/B003THTMKU

rekommenderas!
Citera
2014-02-24, 19:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Bump!

Såg Texas Longhorns ketchup idag (originalsmak). Någon som testat? Gjord på puré, vilket jag är lite tveksam inför.
Jalapenovarianen är min favoritketchup, originalsmaken har jag inte testat.
Citera
2014-02-26, 08:47
Medlem
Lecros avatar
Tycker att felix tomatketchup är den godaste, när det gäller senap så är min favorit Garant finmald senap.
Citera
2014-02-26, 11:07
Avslutad
Jag håller mig alltid till mitt mellannamn när det gäller ketchup; Heinz. Senap går både slots och johnnys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in