2014-02-24, 22:13
Medlem
jjagares avatar
Tillbakavägen från fyndplatsen:

http://bayfiles.net/file/17lTn/VFTNXM/Hemv%C3%A4g_fyndplats.mp4
Citera
2014-02-24, 22:35
Medlem
Brain-Levels avatar
Vet någon om denna Fredrik bott i Sollebrunn i västra götaland någongång?
Citera
2014-02-24, 22:49
Medlem
Katten30s avatar
Om han körde med hyundaien hade han inte likt dig fått lite skrapmärken på sidorna?
Beror också på vad för bil du har, liten /stor.
Hur är det med däcken, lerigt någonstans? Tänkte på att bilarna ej var städade, rengjorda.
(Har ej laddat ned filmen än).
Citera
2014-02-24, 23:13
Medlem
jjagares avatar
Hade en V70 99års modell, i stort sett lika bred som en Hyundai tuscon.
Eftersom jag körde där när de hade hittat kroppen så vet jag ej hur vägen såg ut då. När jag körde bil där var vägen torr. Men mestadels av vägen är stenbelagd/grusad ( förutom i mitten där det är mer jord).

Btw
Fredriks kommentar till Berry på kyrkogården. Berry frågade hur han kom från bilen till graven så säger Fredrik "cyklade".
haha
Nog har han varit ute å cyklat hela tiden.
Citera
2014-02-24, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Hade en V70 99års modell, i stort sett lika bred som en Hyundai tuscon.
Eftersom jag körde där när de hade hittat kroppen så vet jag ej hur vägen såg ut då. När jag körde bil där var vägen torr. Men mestadels av vägen är stenbelagd/grusad ( förutom i mitten där det är mer jord).

Btw
Fredriks kommentar till Berry på kyrkogården. Berry frågade hur han kom från bilen till graven så säger Fredrik "cyklade".
haha
Nog har han varit ute å cyklat hela tiden.

Den arroganta mördaren trodde han kunde köra med Nejding. Nejding ville veta vad Fredrik tänkte på då han satt på gravkanten. Det är så att Nejding ville förstå vad han tänkte på, och det tillhör den skickliga förhörsledaren. Det är inte många som begriper taktiken med vissa frågor i ett förhör utan tror förhörsledaren är kass. Nåväl Nejding har många brottsfall på sin meritlista, och en av dom är Holger och hans fru bland annat. Och Marina då som han säkerligen har arbetat betydligt mer med än i vanliga fall. Intressant att han noterar den känslokyla och att Fredrik inte är påverkad av den långa häktningstiden., Psykopater brukar inte ha några större problem med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vet någon om denna Fredrik bott i Sollebrunn i västra götaland någongång?

Ja det har han gjort. Känner du till något?
Citera
2014-02-24, 23:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Om han körde med hyundaien hade han inte likt dig fått lite skrapmärken på sidorna?
Beror också på vad för bil du har, liten /stor.
Hur är det med däcken, lerigt någonstans? Tänkte på att bilarna ej var städade, rengjorda.
(Har ej laddat ned filmen än).

Nej polis, och tekniker samt andra som varit på fyndplatsen noterar inga skrapmärke, så det är inget som existerar i verkligheten. Det beror inte alls på någon bils storlek eller så utan det är ett konstaterande från undersökningen.

Man har med jeepen i förundersökningen och den är mest sannolik att ha använts. Och det är nog så att jag håller det för mest troligt. Tänker på L tex, och måtten på paketet osv.
Sen den usla parkeringen som är gjord av en som inte kan köra bil och som lagt in backen vid parkering på en p-ruta. Samma med Lupon som hade backen i.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-24 kl. 23:37.
Citera
2014-02-24, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej polis, och tekniker samt andra som varit på fyndplatsen noterar inga skrapmärke, så det är inget som existerar i verkligheten. Det beror inte alls på någon bils storlek eller så utan det är ett konstaterande från undersökningen.
Har du något förslag på en bil, eller traktor, som kan ha fört kroppen till FP?
Citera
2014-02-24, 23:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har en film till och det är tillbakavägen på samma väg, vet inte om det finns intresse att jag skall ladda upp den.
Å andra sidan får man en uppfattning om hur vägen ter sig (backar)

Det ser ut som en jävla skog som verkligen är öde, och en väg som är traktorväg i princip.
Snacka om att han trodde han satt säkert med det gömstället, men tack vare Missing people återfanns Marina. Jävlar vilken obygd det är måste jag säga, och vem fan skulle hitta hit om man inte kände till platsen?
Citera
2014-02-24, 23:50
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du något förslag på en bil, eller traktor, som kan ha fört kroppen till FP?

Frågan är om DU har något förslag. Du är bra på att slänga ut frågor. Så nu vill jag se vad DU har för teori om vad som har hänt vem etc. Men det kanske är för mycket begärt, jag antar att du svarar mina frågor med en motfråga....
Citera
2014-02-24, 23:51
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Det ser ut som en jävla skog som verkligen är öde, och en väg som är traktorväg i princip.
Snacka om att han trodde han satt säkert med det gömstället, men tack vare Missing people återfanns Marina. Jävlar vilken obygd det är måste jag säga, och vem fan skulle hitta hit om man inte kände till platsen?

Ja, det är ju inte en väg man chansar på att åka in på...
Citera
2014-02-24, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FB t.ex. Han har bott längre i grannskapet än FS, och har en traktor som klarade vägen när den inte var röjd.
Citera
2014-02-24, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan är om DU har något förslag. Du är bra på att slänga ut frågor. Så nu vill jag se vad DU har för teori om vad som har hänt vem etc. Men det kanske är för mycket begärt, jag antar att du svarar mina frågor med en motfråga....
Det var iaf ingen av Marinas bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in