2014-02-21, 00:41
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nej, jag ser mig inte som en potentiell våldtäktsman. Och just därför blir jag inte heller provocerad av rubriken för jag vet att den inte syftar på mig.

Däremot är våldtäkt idag starkt ihopkopplat till manlighet. Vilket beror på den syn vi har av manlig sexualitet. Detta tycker jag är fel.

Och jag tycker även att det är viktigt att lyfta fram att även män kan våldtas. Och att de faktiskt kan våldtas av kvinnor. För som det är idag så har manliga våldtäktsoffer det väldigt svårt och det är ofta som de inte ens tas på allvar när de anmäler. Något jag tycker är fruktansvärt.
Det är verkligen inte viktigt att lyfta fram att "män kan våldtas av kvinnor" eftersom det inte är sant, möjligen kan man få till sexuellt utnyttjande. Det är med rätta som sånt inte tas på allvar, samma med kvinnor som falskanmäler våldtäkter - sånt här bara förstör för riktiga våldtäktsoffer genom att förringa det brott som dem har blivit utsatta för
Citera
2014-02-21, 00:45
Medlem
munspruts avatar
Citat:
När har Scott någonsin yttrat att hon hatar män?
Antagligen samma retorik som "kvinnohat"
Citera
2014-02-21, 00:47
Medlem
Citat:
När har Scott någonsin yttrat att hon hatar män?

Varför skulle hon det? Vad skulle hennes fördel av det vara?
Brukar rasisten erkänna sitt hat?
Brukar en mördare visa liken för polisen?
När skall du börja tänka?
Citera
2014-02-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det är verkligen inte viktigt att lyfta fram att "män kan våldtas av kvinnor" eftersom det inte är sant, möjligen kan man få till sexuellt utnyttjande. Det är med rätta som sånt inte tas på allvar, samma med kvinnor som falskanmäler våldtäkter - sånt här bara förstör för riktiga våldtäktsoffer genom att förringa det brott som dem har blivit utsatta för

Är det inte sant? Vad baserar du det på? Jag kan länka dig till X antal artiklar om män så väl som tonåringar så väl som 12 13 åriga pojkar som "påstår" sig blivit våldtagna av kvinnor. Varför skulle det inte vara möjligt?
Citera
2014-02-21, 00:48
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja med tanke på att det är en rå-feminist och härdad manshatare som startat tråden kanske man bör prata samma språk som henne, och då blir det genast klart att alla sexuellt aktiva människor någon gång har våldtagit en annan människa utan att veta om det. Kvinnor som män.
Problemet är ju att i slutändan vet ju ingen längre vad som menas med våldtäkt..
Citera
2014-02-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ja med tanke på att det är en rå-feminist och härdad manshatare som startat tråden kanske man bör prata samma språk som henne, och då blir det genast klart att alla sexuellt aktiva människor någon gång har våldtagit en annan människa utan att veta om det. Kvinnor som män.

Jag är en rätt moderat feminist som absolut inte hatar män, har aldrig gjort och kommer aldrig hata en hel grupp människor. Larvpotta.

Jag har redan förklarat för dig att generaliseringar av denna typ ligger i det svenska språket.
Man kan självklart förtydliga genom att lägga till "en del". men jag valde den lite mer provokativa rubriken för jag tänkte det skulle sätta fart på en del, gjorde det ju bevisligen.

Så sluta nu och häng upp dig på denna språkdetalj och börja diskutera sakfrågan istället.
Citera
2014-02-21, 00:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Varför skulle hon det? Vad skulle hennes fördel av det vara?
Brukar rasisten erkänna sitt hat?
Brukar en mördare visa liken för polisen?
När skall du börja tänka?

Jag tror att jag på allvar har lika mycket manshat i mig som Scott. Möjligen lite mer till och med.

Och ja, både rasister och sexister brukar i sin retorik visa sitt hat väldigt tydligt. Detta har jag aldrig sett Scott göra.

Detta är dock off topic.
Citera
2014-02-21, 00:51
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Är det inte sant? Vad baserar du det på? Jag kan länka dig till X antal artiklar om män så väl som tonåringar så väl som 12 13 åriga pojkar som "påstår" sig blivit våldtagna av kvinnor. Varför skulle det inte vara möjligt?
Och du tror på fullt allvar att dessa "våldtäkter" är jämförbara med att en man med våld tvingar sig på en kvinna?
Citera
2014-02-21, 00:54
Medlem
Citat:
Har även läst riktigt brutala saker.
Citera
2014-02-21, 00:54
Medlem
Citat:

Män kan absolut våldtas både av män och av kvinnor. Våldtäkt enligt svensk lag innefattar numera även ex. oönskad oralsex, objekt uppkört lite här och var etc.
Du hade senast en 40-åring? som blev våldtagen av ett par, där kvinnan om jag nu förstått det rätt var rätt aktiv. Det är självklart att betrakta som våldtäkt i samma grad som om offret varit kvinna.
Citera
2014-02-21, 00:55
Medlem
Citat:
Jag tror att jag på allvar har lika mycket manshat i mig som Scott. Möjligen lite mer till och med.

Och ja, både rasister och sexister brukar i sin retorik visa sitt hat väldigt tydligt. Detta har jag aldrig sett Scott göra.

Detta är dock off topic.

Ja, det förklarar att du kan blunda för det uppenbara.
Personligen tycker jag att hets-trådar som den här skall slängas i papperskorgen.
Citera
2014-02-21, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Män kan absolut våldtas både av män och av kvinnor. Våldtäkt enligt svensk lag innefattar numera även ex. oönskad oralsex, objekt uppkört lite här och var etc.
Du hade senast en 40-åring? som blev våldtagen av ett par, där kvinnan om jag nu förstått det rätt var rätt aktiv. Det är självklart att betrakta som våldtäkt i samma grad som om offret varit kvinna.

Jasså! Helomvändning nu. Det är inte bara män som våldtar längre?
Du är fanimig inte klok!
Skäms på dig människa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in