2014-02-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jag tror inte att det handlar om någon med hundar. Snarare är det den där långa kraftigt byggda herren som bor på 2:a(?) våningen i port 193. Han var den första jag kom att tänka på när jag hörde om det här då ambulansen varit och hämtat honom typ 2 gånger i veckan den senaste tiden. Alltså en man i +60-års-åldern, skägg/mustasch, lång, omkring 190cm, överviktig, går långsamt, pratar lite otydligt.

Nån som vet vem jag menar?

Enligt andra som bor där var det iaf nån äldre man på bottenvåningen, men dom kan ju ha fel. Det var ju rätt kaosartat på plats så att säga.
Citera
2014-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Enligt AB ska mannen ha lastats på bår och då dragit fram en pistol för att sedan skjuta mot ambulanssjukvårdarna. Sinnessjukt var ordet!
Jag får inte ihop det,
En ambulans kallas till platsen.
En patient lastas i ambulansen och drar då vapen och skjuter mot personalen.
Inne i lägenheten hittas en död man.
Polisen sökte en springande man.

Är det "patienten" som är på rymmen?
Vem är död?
Vem är patienten?
Vad har hänt med den döde mannen?
Vem ringde ambulansen?

Har de två männen varit i lgh, den ene skjuter den andre och ringer efter ambulans men blir själv lastad och skjuter då personalen? Männen i lgh dör.
Patienten springer iväg.
?
Citera
2014-02-19, 18:59
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag får inte ihop det,

Vem är död?
Vem är patienten?
Vem ringde ambulansen?

Har de två männen varit i lgh, den ene skjuter den andre och ringer efter ambulans men blir själv lastad och skjuter då personalen? Männen i lgh dör.
Patienten springer iväg.
?

Det finns bara en man. Patienten var sinnessjuk och fick för sig att skjuta mot ambulanspersonalen. Han springer sedan hem och tar sitt liv. Det är vad jag tror.
Citera
2014-02-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag får inte ihop det,

Vem är död?
Vem är patienten?
Vem ringde ambulansen?

Patienten springer iväg.
?

Det där har jag också svårt att få ihop. Nånstans står det (kan ha varit Aftonbladet?) att ambulanspersonalen kastade sig åt sidan in i en buske så då måste dom ju varit utomhus, och det låter ju rätt logiskt eftersom att dom funnit skotthål i en miljöstuga. Men om det var den mannen som påträffas död i lägenheten så har jag svårt att se att han kan SPRINGA från platsen om ryktena stämmer om att han går knackigt :-/
Citera
2014-02-19, 19:10
Medlem
Den döde mannen antar jag är skjuten, självmord?
Citera
2014-02-19, 19:10
Medlem
Jag bor i grannporten till 193 och blev vittne till detta tillsammans med min sambo. Kan ju börja med att säga att mannen aldrig sköt mot ambulansen. Sambon bevittnade första skottlossningen (tre skott); gärningsmannen stod på ena sidan av ambulansen och avfyrade skott bort mot parkeringen (varav ett träffade förrådet bredvid vår port) medan ambulanspersonalen stod på andra sidan om ambulansen, och flydde runt knuten så fort de hörde skotten. Mannen, 60 år ca, något överviktig, började gå mot Asian Livs med pistolen bakom ryggen (detta såg jag), inget spring utan långsam målmedveten promenad, men sambon ville inte att jag skulle stå nära fönstret och när jag backade och vände mig bort avfyrades nästa skott, vet inte vad han ville träffa där men troligtvis ingen. Sambon tog över spaningen och såg mannen lugnt och sakta promenera tillbaka till ambulansen. Där slutade han titta för en stund, troligtvis gick mannen in i porten (bricka krävs) och i nästa ögonblick var det poliser på gården, hukandes bakom knutar med pistoler dragna.

Jag tror att mannen är folkbokförd på adressen och att det var han som ringde ambulansen. Har sett ambulans utanför den porten så många gånger att jag tappat räkningen.
Citera
2014-02-19, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellso
Jag bor i grannporten till 193 och blev vittne till detta tillsammans med min sambo. Kan ju börja med att säga att mannen aldrig sköt mot ambulansen. Sambon bevittnade första skottlossningen (tre skott); gärningsmannen stod på ena sidan av ambulansen och avfyrade skott bort mot parkeringen (varav ett träffade förrådet bredvid vår port) medan ambulanspersonalen stod på andra sidan om ambulansen, och flydde runt knuten så fort de hörde skotten. Mannen, 60 år ca, något överviktig, började gå mot Asian Livs med pistolen bakom ryggen (detta såg jag), inget spring utan långsam målmedveten promenad, men sambon ville inte att jag skulle stå nära fönstret och när jag backade och vände mig bort avfyrades nästa skott, vet inte vad han ville träffa där men troligtvis ingen. Sambon tog över spaningen och såg mannen lugnt och sakta promenera tillbaka till ambulansen. Där slutade han titta för en stund, troligtvis gick mannen in i porten (bricka krävs) och i nästa ögonblick var det poliser på gården, hukandes bakom knutar med pistoler dragna.

Jag tror att mannen är folkbokförd på adressen och att det var han som ringde ambulansen. Har sett ambulans utanför den porten så många gånger att jag tappat räkningen.
Välkommen till Flashback!

Hörde du ett tredje skott? Sköt han någonsin mot någon människa, förutom sig själv möjligen?
Citera
2014-02-19, 19:17
Medlem
Citat:

Om det nu är han som bor på bottenvåningen så har han bott där länge. Han var lite konstig. Brukade vara ute i trapphuset i morgonrock. Han hade hundar, så man brukade se honom ute ibland.
Han hälsade alltid och så, men var som sagt lite konstig.
Citera
2014-02-19, 19:18
Medlem
Citat:

Då klarnade det hela! Tack för infon
Citera
2014-02-19, 19:21
Bannlyst
ABC på SVT rapporterar. Man vet att man är i västerort när de är tvungna att intervju vittnen på engelska!
Citera
2014-02-19, 19:24
Medlem
buffalos avatar
Varför har polisen dykflaskoe? Planerade de att röka ut GM?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18396609.ab

Är det kanske utrustning de lånat hos brandstationen. Nån skrev ju att de varit där.
Senast redigerad av buffalo 2014-02-19 kl. 19:27.
Citera
2014-02-19, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Varför har polisen dykflaksor? Planerade de att röka ut GM?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18396609.ab

Är det kanske utrustning de lånat hos brandstationen. Nån skrev ju att de varit där.

Det ska ha varit rökutveckling på platsen där mannen hittades död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in