2014-02-15, 14:36
Medlem
Har hört att jobbet som tågstädare verkar bra, med hyfsade löner, stimulerande arbetsuppgifter och bra förmåner, så vilka ska man vända sig till om man vill jobba med detta i Stockholm?
Citera
2014-02-15, 14:40
Bannlyst
Vad för tåg äre vi snackar om? tunnelbana eller pendeltåg?
Citera
2014-02-15, 14:41
Medlem
SJ och pendeln.
Citera
2014-02-15, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linda1983
SJ och pendeln.
Är det SJ så är det SJ man ska vända sig till, men är det pendeltåg så är det Stockholmståg man ska vända sig till.
Mtr har en aktuell tjänst ute nu länk dock är det tunnelbanan
Citera
2014-02-15, 14:45
Medlem
De lägger inte ut jobbet på entreprenad då? Typ Sodexo eller ISS?
Citera
2014-02-15, 14:48
Medlem
Tack för länken men MTR har jag sökt hos flera gånger tidigare. Det känns som att de prioriterar invandrare med av Arbetaförmedlingen delvis betald lön före oss svenskar.
Citera
2014-02-15, 15:31
Medlem
storytellers avatar
En del städare och sanerare i tunnelbanan och på pendeln drar in en extra hacka genom att sälja nycklar/passerkort, information om städ- och vaktrutiner med mera till graffitimålare. Annars är det ett arbete med mycket ojämna tider, då städning ofta behöver ske under de tider när tågen står still = på natten.
Citera
2014-02-15, 15:32
Medlem
Citat:
Tack för länken men MTR har jag sökt hos flera gånger tidigare. Det känns som att de prioriterar invandrare med av Arbetaförmedlingen delvis betald lön före oss svenskar.
Fick du inte godkänt på deras urvalstester? Klarar man inte det så är det tack o adjö och väljer nästa person.
Citera
2014-02-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indie2
Fick du inte godkänt på deras urvalstester? Klarar man inte det så är det tack o adjö och väljer nästa person.

Med tanke på att de flesta som jobbar i MTR tvärtemot vad kraven säger och det önskade resultatet i testet visar är griniga och sura undrar jag om man ska framställa sig som sådan?
Citera
2014-02-16, 12:09
Medlem
Så du kugga på deras test och skyller det på invandraren
Citera
2014-02-16, 13:42
Medlem
Citat:
Har hört att jobbet som tågstädare verkar bra, med hyfsade löner, stimulerande arbetsuppgifter och bra förmåner, så vilka ska man vända sig till om man vill jobba med detta i Stockholm?
Vem har du hört det av? Jämfört med vadå? Nog otroligt monotont, inga utvecklingsmöjligheter, slitigt och dåligt betalt, skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in