2014-02-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tror inte att jag kan påverka någonting i rättsprocessen genom att skriva här, oavsett om någon domstol har fattat något beslut eller inte. Tror du det?

Vi diskuterar ett brott, och jag ifrågasätter bevisningen mot den tilltalade.

Ifrågasätter du även sms:et?
Det som innehöll texten "Jag blir kvar tills i morgon"?
Tror du fortfarande att det är en sammanstötning eller skickades när mobilen förstördes?
Citera
2014-02-15, 17:19
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Pinsamt är det att skåda.
Vilken lirare till mördare alltså.

Hade förresten inte en aning om att allt det här materialet var utlagt på självaste YouTube.
Alldeles utmärkt initiativ av den som lagt ut det.
Nu kan hela Sverige se mördaren helt omaskerad.
Suttit på en gravstenskant...jo, tack och mitt i natten också.
Hahaha, "det är jobbigt med situationen med barnen" säger han som inte ens bemödar sig med att skicka sms till sina barn när de fyller år...
Citera
2014-02-15, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ifrågasätter du även sms:et?
Det som innehöll texten "Jag blir kvar tills i morgon"?
Tror du fortfarande att det är en sammanstötning eller skickades när mobilen förstördes?
Nej, nej. Jag tror GM skickade det.
Citera
2014-02-15, 17:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Hahaha, "det är jobbigt med situationen med barnen" säger han som inte ens bemödar sig med att skicka sms till sina barn när de fyller år...
haha. Han säger också ungefär fem minuter in i gravplatsvideon "Jag försöker vara här någon gång i månaden" Det innebär att sedan den videon har han varit där, eller försökt vara där 30-35 gånger.
Eftersom han avgudar M så är han väl hos hennes grav ändå oftare? Annars är det väl en av hans sedvanliga lögner.
Hur hinner han?
Citera
2014-02-15, 17:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vad spelar det för roll hur han satt?
Det spelar stor roll i vilken sittställning han tillbringade ett par timmar på denna låga gravstenskant. - Tror inte han hade klarat ens tio minuter. - Men vad är det jag hör: Var du inte där och provsatt!?
Citat:
Har LJ något med Marinas försvinnande och dödsfall att göra?
Citat:
SMS:et skickades från tjuvarna för att skjuta upp upptäckten lite till, "jag blir kvar tills i morgon".
Citat:
FB har bott längre i området och har en traktor.
Citat:
Det finns inget som hindrar att JE sågs på rastplatsen, medan FS var på kyrkogården, eller?
Har du inte snart bestämt dig för vem som mördade MJ?
Citera
2014-02-15, 17:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det spelar stor roll i vilken sittställning han tillbringade ett par timmar på denna låga gravstenskant. - Tror inte han hade klarat ens tio minuter. - Men vad är det jag hör: Var du inte där och provsatt!?
Jag tvivlar på att han satt stilla hela tiden. Har du provsuttit, eftersom du tror att han inte klarat ens tio minuter?
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har du inte snart bestämt dig för vem som mördade MJ?
Nej, om jag får lika omfattande FUP:ar inriktade på de andra 33 eller 176 alternativa GM kan jag nog bestämma mig.
Citera
2014-02-15, 17:38
Bannlyst
Citat:
Din make dömdes i januari 2011 för att "den 20 augusti 2010 eller några dagar dessförinnan i Stenungsund eller på annan plats i landet olovligen brukat amfetamin". Hade han använt amfetamin natten för iakttagelsen på Spekeröds rastplats?
Eftersom du mest verkar tycka om haschtomtar kan det vara väl värt att veta att amfetamin är den drog som man brukar anse påverkar intellektet minst. Betydligt mindre än exempelvis alkohol. Man blir inte smartare av amfetamin (framförallt är man nog inte allt för smart om man börjar knarka överhuvudtaget), men det går inte jämföra med haschtomtars hjärnor.
Citera
2014-02-15, 17:41
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag tvivlar på att han satt stilla hela tiden. Har du provsuttit, eftersom du tror att han inte klarat ens tio minuter?Nej, om jag får lika omfattande FUP:ar inriktade på de andra 33 eller 176 alternativa GM kan jag nog bestämma mig.
FS har enligt sin egen info stora problem med ryggen. Det har jag också, och det finns inte en chans på jorden att jag öht kunnat sitta någonstans vid den graven mer än i någon minut utan att ha fått katastrofalt ont i ryggen. Ingen med ryggproblem hade kunnat "sitta" där ens i någon timme. Ren och skär bullshit att han varit där en natt!!!
FS är en av de största mytomanerna eller lögnarna jag hört på länge.
Citera
2014-02-15, 17:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag tvivlar på att han satt stilla hela tiden. Har du provsuttit, eftersom du tror att han inte klarat ens tio minuter?
Jag behöver inte provsitta för att konstatera att alibit är sällsynt dåligt; ett riktigt skitnödigt alibi.
Citat:
Nej, om jag får lika omfattande FUP:ar inriktade på de andra 33 eller 176 alternativa GM kan jag nog bestämma mig.
Annars går det alldeles utmärkt att ringa in mördaren med ledning av befintligt utredningsmaterial. - Du kanske behöver läsa igenom materialet ytterligare en gång för att få grepp om det.
Citera
2014-02-15, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
FS har enligt sin egen info stora problem med ryggen. Det har jag också, och det finns inte en chans på jorden att jag öht kunnat sitta någonstans vid den graven mer än i någon minut utan att ha fått katastrofalt ont i ryggen. Ingen med ryggproblem hade kunnat "sitta" där ens i någon timme. Ren och skär bullshit att han varit där en natt!!!
FS är en av de största mytomanerna eller lögnarna jag hört på länge.
Snälla du, lär dig kronologin i det här fallet. Du har missat där flera gånger. Det finns inget som visar att FS skulle ha haft ont i ryggen i samband med försvinnandet. Han hade en whiplashskada som ibland kändes i ryggen. Senare fick han även ryggont.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-15 kl. 18:04.
Citera
2014-02-15, 17:46
Bannlyst
Citat:
En trickfråga? Ska jag ange ett rimligt straff för mördaren FS om han är frisk?

Jag är väldigt dålig på att gissa påföljd, och det beror på vem mördaren är och vad det blir för brottsrubricering.
Källa på att det inte är bestämt vilken brottsrubricering det blir. Så här skriver ju HR i aktbilaga 128:
Hovrätten anser att övertygande bevisning har förebragts om att Fredrik Svensson har
gjort sig skyldig till mord.

Eller för att använda en av dina favoritmeningar:
Sluta ljug!
Citera
2014-02-15, 17:48
Bannlyst
Citat:
Snälla du, lär dig kronologin i det här fallet. Du har missat där flera gånger. Det finns inget som visar att FS skulle ha haft ont i ryggen i samband med försvinnandet. Han hade en backlashskada som ibland kändes i ryggen. Senare fick han även ryggont.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Hur yttrar sig en backlashskada?
Har inte du tidigare skrivit att ryggproblemen gjorde att han inte var trolig som den som gömt kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in