Citat:
Ursprungligen postat av
johanizanoob
var ju inte riktigt detta jag ville veta.
Står i topic och är trådens rubrik.
"Hur förvaltar ni era likvida medel?"
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Hade du förlorat dina pengar så hade du fått ännu mera stress och jobb för att överleva. Det är ett personligt val från din sida att stressa enormt över pengar även om du (som du påstår) har en rejäl förmögenhet.
Investera pengarna i instrument med mindre risk och njut av livet. Du kan inte seriöst tro att avsaknaden av pengar i vårat samhällssystem kan ge dig frihet.
Har nog inte sagt att jag har en rejäl förmögenhet. Sen menar jag inte att jag ska leva i avsaknad av pengar, men kanske mer med en summa som ställer sig med ens behov och inte mer än vad behovet är. Men jag har märkt att alla runt mig som har växande förmögenheter stressar mer ju större förmögenheten blir.
Att helt vara utan pengar är lika med svält naturligtvis, men att ha en summa som ställer sig i jämförelse med en människas behov ger mer frihet än att sitta med en onaturligt stor förmögenhet. Det känner jag mig rätt säker på. Sen säger jag inte att det är obehagligt att ha lite mer pengar än behovet heller och jag tänker inte ge bort alla mina pengar. Det är ju även roligt att se pengar växa efter de beslut jag fattar om olika investeringar givetvis.
Planerar mer och mer att hitta något som gör att pengarna bara står ganska säkert (med låg avkst. som följd) och försöka sluta tänka på de vinster jag skulle kunna gjort. Ut och uppleva mer saker och i värsta fall så får jag väl sätta mig i kassan på Konsum och njuta av det livet med arbetskamrater å sånt.