2014-02-14, 16:33
Medlem
popeondopes avatar
Hon hittar bara på. Ingen säger up ett bra jobb som de vill ha för ett sådant skäl. Jag har träffat miljöaktivister som har åkt till Norge för att jobba i oljeindustrin för att de var arbetslösa. Hon ville sluta och hittade det perfekta sättet.
Citera
2014-02-14, 16:47
Medlem
Tydligen anser många i innerstan att den politiska debatten i medierna skall skötas av komiker och sångare. Är de inte nöjda med att 90% av de anställda på SR är redan är DN-skadade MP-rödingar från södermalms övre medelklass. Det vore mer logiskt om Malena bojkottade DN, Expressen och Aftonbladet eftersom de enbart anställer vita människor och är hycklare av astronomiska dimensioner. - Vi kan ju avskaffa den folkvalda riksdagen genast, den fyller ju tydligen ingen funktion längre.

Kulturmarxisterna radikaliseras.
Citera
2014-02-14, 16:59
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Jag är upprörd!

Det här är ju oförskämt?

Hon tänkte vara med i programmet för att tala om Alice Babs. Och nu tänker hon inte delta p.g.a att public service går under ramarna över att vara neutrala?

Jag ser detta även som att de uttalanden Soran Ismail brukar göra och skämta om är mer värt att respektera än att tala om en av våra största nationalikon (hade varit en ära att få prata om Alice Babs i radion för min del). Och nu kanske jag tänker vidare i saker som kanske inte alls är relevant, men jag känner så. Det är barockt av henne att bara bete sig som hon gör.

Vad har Soran Ismail gjort för att förtjäna sparken?
Jo sagt att man ska "döda" Sverigedemokraterna? Hon är 100% medverkande och står numera helt bakom dessa rent för jävliga uttalandena. Terroristen vill döda ett folkvalt riksdags parti för deras åsikter? Vi ska leka så förbannat demokratiska i Sverige, vilket vi ska vara också. Helt rätt av SR.
Helt fel av Ernman, för att inte tala om ren idioti.

Jag är för närvarande riktigt upprörd och skriver nog lite som det blir.

Vill inte som folk egentligen köra med tramset "jag hatar Sverigedemokraterna, men..." för det gör jag faktiskt inte, jag hatar inte Sverigedemokraterna då deras politik och åsikter inte skadat någon i Sverige ännu, för att fråga sig om dom någonsin kommer att göra det. Jag hatar etnicitet i politik, det är något som infekterar nationalismen, patriotismen, konservatismen, nationalkonservatismen väldigt ofta vilket är väldigt, väldigt synd. Men samtidigt är jag man att åtminstone skilja hela det Sverigedemokratiska partiet för att peka finger och säga att alla som är med där är aktiva rasister, för det skulle nog endast en mycket sjuk och nedsatt människa göra för att vara lika galen som denna Ernman. I Sverige ska vi alla vara med i den demokratiska leken, annars kan man flytta dit det finns fullt av äckliga antidemokratiska terrorister som Soran Ismail, om man så gärna föredrar dem.

Jag har inga problem med att kalla Soran för terrorist för han jobbar inaktiv med att skada den svenska statens demokrati, det ser vi alla, det är bara att stå upp och våga erkänna vad dessa underjordiska medborgare och medmänniskor gör med vårt land. Titta där, ah, kallade han medborgare och medmänniskor mhm, no racism here, erkänner dock att jag skäms att ha människan i mitt land!

Tack du som läste och har överseende hur rasande jag är.
Bra tråd TS!
Citera
2014-02-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Malena Ernman bojkottar Sveriges radio:

Hjärntvätten är total. All förmåga till kritiskt och logiskt tänkande är som bortblåst.
Sicken jävla nolla. Policyn gäller programledare, inte gäster.

Nåväl, om fjantiga kändisar vill kokettera med fjortis-antirasism genom att sympatibojkotta SVT och SR så är det ju strålande nyheter. Då slipper vi dessa PK-hjon och får självständigt tänkande individer som gäster i radion istället. Perfekt. Självsanering är den bästa sortens sanering.
Citera
2014-02-14, 17:34
Medlem
pungspark63s avatar
SVT har väl samma regler som SR, innebär detta att vi kanske slipper höra kärringen i tv i år?
Citera
2014-02-14, 17:43
Medlem
Ockletts avatar
Får hoppas att denna trend fortsätter.
Citera
2014-02-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Väldigt bra gjort av Malena att poängtera det absurda i behandlingen av Soran Ismail.

Dessutom utomordentligt bra att fler och fler kända personer öppet visar att de är SD motståndare, vi behöver fler som vågar ta ställning offentligt.
Ja, det vore jättebra för SD om fler tog ställning mot dem offentligt. Särskilt kändisar. Inget gör SD-väljare och potentiella SD-väljare mer förbannade och taggade än när rika, privilegierade kändisar som surfar på räkmacka genom livet går ut i media och försöker fostra folket i vilka åsikter de ska ha. Hoppas Tomas Ledin, Eva Dahlgren och några andra miljonärer gör en "Rock mot SD"-konsert. Varje gång eliten sparkar nedåt får SD några tusen väljare till.
Citera
2014-02-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hoppas Tomas Ledin, Eva Dahlgren och några andra miljonärer gör en "Rock mot SD"-konsert.

Enormt bra förslag (!) men jag skulle föredra ett annat namn som tex 'Rock mot främlingsfientlighet' eller 'Rock mot rasism'.

(Finns trots allt ett litet antal vettiga SD anhängare.)
Senast redigerad av msthlm37 2014-02-14 kl. 17:59.
Citera
2014-02-14, 18:03
Bannlyst
Citat:
Jag kom precis från Zürich i Schweiz där jag har jobbat i tre månader och har varit irriterad där efter att de röstat så rasistiskt som de just gjorde

Så nu ska man alltså börja springa runt till andra länder och gnälla på vad folk röstar? Vilket jävla stolpskott!

Jag tycker det är bra att SR rensar ut idioter ur media
Citera
2014-02-14, 18:07
Medlem
robomans avatar
Jag röstar personligen långt till vänster som SD, men ett sådant här beslut är bara bra. Har man en regel om "extra mycket opartiskhet" under valår så ska den regeln naturligtvis gälla även Soran Ismail. Bra gjort SR!

jag tycker rentav att det är modigt av SR att fatta detta beslut. Med tanke på att majoriteten av alla svenskar, oavsett partipolitisk tillhörighet, agerar känslomässigt snarare än logiskt, så var det ju dömt på förhand att skapa rabalder. Folk kan inte se det rimliga i beslutet eftersom det strider mot deras åsikter. De kan inte fatta att det är ett beslut helt enligt regelboken.
Citera
2014-02-14, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Men fattar inte hur länge detta som Ismail gör i sin Expressen krönika ska anses vara ok. Han drar alltså upp jämförelser med nazister. Som nazieter ens skulle vara välkomna i Sveriges Riskdag och därmed ska alla att anse att det är ok och ett måste att hata SD. Vore det USA skulle väl SD kunna stämma skiten ur honom.
Citera
2014-02-14, 18:18
Medlem
Avva66s avatar
Det blir ett intressant valår, folk kommer att vara uttråkade redan i maj om
de skall fortsätta på detta vis. Det finns ju inte att klaga på, SR har ju följt sina regler bara.
Såvitt jag vet så har de gjort så här alla valår, men då utan SD i riksdagen ifs. Det är
ju där skon klämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in