2014-02-13, 21:50
Medlem
FlamingoJenss avatar
Körde in i en snöhög (gled in från sidan, in i en hård snöhög ), när jag väl kom loss och kom upp i fart ca 50kmh så började ratten vobbla.
Känns som att det är höger fram som är problemet, nu till min fråga:
Hur kan jag kolla upp vad som är problemet? Någon som har en hum om vad som kan vara snett?

Andra frågan är, skulle jag turbokonvertera denna bil, exakt vad bör förstärkas i motor, låda osv?`
Vad lär priset bli om jag skulle använda beggade grejer? Så billiga grejer som möjligt helt enkelt.
Citera
2014-02-13, 22:08
Moderator
Har du kollat så det inte sitter en hög med snö i fälgen till att börja med?
Citera
2014-02-13, 22:10
Medlem
FlamingoJenss avatar
Det har jag faktiskt inte gjort, ska kollas imorgon. Känns ändå som att mer bör den ju tåla än en snöhög.
Citera
2014-02-13, 22:11
Medlem
zepofans avatar
Varför är jag inte förvånad att det rörde sig om en 740?
Citera
2014-02-13, 22:45
Medlem
Det är garanterat snö i fälgen! Rensa och kör! Annars ligger gissningen på en skev fälg.
Kikat på bilar där man fått kraftiga vibrationer i ratten vintertid när snö, sand och skit, smälter och sedan fryser i "botten" på fälgen när bilen är stillastående... om det uppstår plötsligt... alltid kika fälgen .

Jag kommer vara tråkig och säga som alla andra om turbo konverteringen, köp en bil som är registrerad med turbo redan... det är inte värt jobbet. Har du mycket fritid så får du en lista på det du behöver:
- Lämplig motor, B230FK/FT/ET med turbo, grenrör+insug samt spridare.
- Avgassystem, minst downpipe inkl kat samt lambda.
- Intercooler inkl alla rör, slangar och luftburk.
- Växellåda, M46 eller M90 fungerar... M47 kommer inte hålla i längden, passande svänghjul, tryckplatta och lamell samt bultar till detta, pottsvänghjul och DM svänghjul har olika längd på bultar in i vevaxeln, det finns kopplings-kit hos bl.a KG trim för att använda ditt pott-svänghjul till M90. Kardan till lådan du väljer, räcker med främre biten!
- Databoxar för maskinen du köpt, både tänd och bränslebox (bränslebox med slutnummer 984 kommer inte fungera om du inte flyttar med tillhörande skit för immon.)
- Bromsar fram från Volvo 7/900 turbo
- Stötdämpare och fjädrar från 7/900 turbo
Skall du få original-look i ditt motor rum behöver du flytta batteri och ABS-enhet.

Kanske har glömt något... men det verkar redan enklare att byta bil va :P?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in