2014-02-13, 21:17
Bannlyst
Min tjej är alkoholist.

Igår bad jag henne köpa 3 öl till mig att softa med framför datorn.

Jag dricker en och när jag ska hämta den andra står den ej i kylen, hittar då knyckliga burkar som hon hällt ut. Blir arg som ett bi och sliter av henne hörlurarna.

- Vad har du gjort med min öl???? Idiot! Har du hällt ut den.
Då blir hon sur och drar in på sovrummet, sen kommer hon tillbaka och går ut. Gissar hon ska till bolaget som vanligt. Hon är väl hemma 30 min senare , vi ignorerar varrandra. Efter ett tag hör jag hennes skratt och hon skypar med någon på ryska. Jag tänker det är säkert hennes ex men skitsamma.

Efter några timmar smyger jag min i i sovrummet, där står ett stort glas med vatten. Luktar på det och givetvis är det vodka. Hon kommer ut 2 sek senare , helt psykotiskt och försöker slå mig och river mig blodig i ansiktet tills jag får bukt med henne. Sen börjar hon slita i min stationärdator, dra ut sladdar och välta datorn och säga "stick" jag vill inte ha dig här....helt hysterisk. Jag måste brotta ner henne. Sen så går hon tillbaka till sovrummet. Hör hon skypar igen och blir skitfull. Hon drack alltså 75cl vodka under loppet av 4 timmar!

När jag ska ta lite alimemazin (liknande theralen men starkare) så kommer hon ut helt hysterisk och öppnar balkongdörren och ber mig hoppa ut om jag vill ta mitt liv.

- Jag har inga planer på att ta mitt liv, jag vill bara sova, lugna ner dig.

Jag lägger mig på soffan, hon kommer upp några gånger och ber mig dra ifrån lägenheten och försöka riva sönder en bok som ligger där. Bussar in henne i sovrummet.

På eftermiddagen runt 13:00 (idag) kommer hon upp med pipig röst "kom snälla"

Jag kommer och hon lägger armen om mig och säger hon älskar mig (hon stinker vodka fortfarande och antagligen inte nykter)

Jag undrar vad det är med henne, med tanke på vad som hände inatt.
Hon påstår hon inte kommer ihåg något utav det, vilket jag har svårt att tro.

Idag så följde jag henne till jobbet för jag skulle ändå till bolaget (hon jobbar natt på karolinska)
Då var hon sig själv igen, men jag sa till henne att hålla sig borta ifrån kollegor för hon luktade sprit fortfarande. Bad henne äta mycket banan och apelsin för hört det tar bort alkoholutandningsluften. Vad jag tycker var lite skrämmande var att när jag skulle stoppa ner hennes surfplatta i hennes ryggsäck ligger det en 35:a absolut.

- Du tänker väl inte dricka den här på jobbet om du skulle få abstinens?
- Nänä, jag har den bara där.

Bör jag tro på att hon inte kommer ihåg något och bör jag vara orolig för att hon ska ta ett återfall? Hur ska jag hantera det??
Citera
2014-02-13, 21:24
Medlem
PreaCs avatar
Usch vilka tragiska liv. Få henne att sluta med alkoholen helt, och sluta du med annars får hon det svårare
Citera
2014-02-13, 21:30
Medlem
Ulvinnans avatar
Usch,jobbigt värre..håller tummarna för dig att hon inte tar något återfall eller så..jag har själv laggt av nästan helt..ser till att inte bli full i alla fall..för jag har väldigt dåligt öl sinne och vill verkligen inte såra min sambo..och han håller sig borta från det med av samma anledning och nu funkar vi hur bra som helst ihop...så få henne att förstå detta och du kan ju också se till att hålla dig ifrån ölen för hennes skull..även om du inte har problem..för annars får hon ju det mycket svårare...
Citera
2014-02-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvinnan
Usch,jobbigt värre..håller tummarna för dig att hon inte tar något återfall eller så..jag har själv laggt av nästan helt..ser till att inte bli full i alla fall..för jag har väldigt dåligt öl sinne och vill verkligen inte såra min sambo..och han håller sig borta från det med av samma anledning och nu funkar vi hur bra som helst ihop...så få henne att förstå detta och du kan ju också se till att hålla dig ifrån ölen för hennes skull..även om du inte har problem..för annars får hon ju det mycket svårare...

Är det inte ett återfall att dricka vodka? Och har hon någonsin varit nykter? Men bra om du kan sköta dig!
Citera
2014-02-13, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Jovisst, men du och din flickvän har helt andra problem. Ett relationsproblem, ett alkoholproblem och dessutom ett arbetsrelaterat problem. Inget skolmedicinen botar. Givetvis behöver ni båda hjälp, hennes beteende är inte sunt, lika lite som din reaktion på det. Men jag vidhåller att det är fel forum.

Ok, jag kan hålla med dig om att det kan vara ett relationsproblem men hade jag lagt den där kan någon med samma argument säga att det är ett alkoholproblem. Syftet med tråden är att jag är orolig att hon inte kan sluta dricka nu pga av abstinensen hon får utav alkohol om hon druckit en större mängd och slutar cold turkey. Därför blir man rätt orolig när man hitta en flaska vodka i ryggsäcken på väg till arbetet.

Varför ska jag ha hjälp för?
Jag försöker ju bara skydda henne för att inte ta ett återfall.
Citera
2014-02-13, 21:38
Medlem
Ulvinnans avatar
Citat:
Är det inte ett återfall att dricka vodka? Och har hon någonsin varit nykter? Men bra om du kan sköta dig!
Jo,men bryter man så blir det ju ingen stor grej av det...men jag menar " eller så"...att hon kanske inte tagit något återfall utan super hela tiden...
Citera
2014-02-13, 21:39
Medlem
Cryotechers avatar
Hon verkar ju gravt alkoholiserad och behöver hjälp. Hur pallar du ens. Karolinska, som i sjukhuset? Asbra att en genomalkis jobbar där verkligen.
Citera
2014-02-13, 21:40
Bannlyst
Citat:

Rent medicinskt är det det, men jag använder inte det ordet om man dricker en gång.
I min värld är ett återfall om man inte kan sluta dricka efter det.

Ja hon har varit nykter 5 månader.
Citera
2014-02-13, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Hon verkar ju gravt alkoholiserad och behöver hjälp. Hur pallar du ens. Karolinska, som i sjukhuset? Asbra att en genomalkis jobbar där verkligen.

Du hon gör ett jättebra jobb som sjuksköterska faktiskt. Hon har arbetat med det i 13 år.
Jag pallar med för att jag älskar henne och bryr mig om henne.

Alkoholist är hon, inte alkis.
Citera
2014-02-13, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvinnan

Dåligt ölsinne säger du, blir du aggresiv utav alkohol?
Som jag förstår dig har din sambo ej problem men dricker inte för att inte fresta dig?
Citera
2014-02-13, 22:00
Medlem
Ulvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Dåligt ölsinne säger du, blir du aggresiv utav alkohol?
Som jag förstår dig har din sambo ej problem men dricker inte för att inte fresta dig?
Kan bli aggressiv..men hur eller hur kan jag bli väldigt dum..och såra folk..Min sambo dricker inte för han kan också göra folk eller mig väldigt lessen..det blir en kedjereaktion och hur eller hur så mår vi mycket bättre utan alkoholen...man är mer rädd om varandra utan..
Citera
2014-02-13, 22:02
Medlem
sgeddingagglis avatar
Du sitter i en helvetes jävla sits och vad du än gör här i livet så låt inte det hela bero. Alkoholism är mer än bara en oförmåga att avstå från alkohol.

Om hon minns eller inte, vad spelar det för roll? Om du berättar för henne vad hon gjort emot dig på fyllan och hon säger att hon inte minns det då får väl hon helt enkelt bara tro på dig. Och om hon ifrågasätter det, javafan, vad är hon då för en jävla människa?

Jag har en fråga: När du berättat vad hon gjort och hur hur hon fått dig att må och hon säger att hon inte minns, tror hon på dig eller påstår hon att det du säger inte är sant?

Om hon bara tror på dig så är det en bra början. Jag menar, hon litar väl på dig i andra sammanhang? Då borde hon väl lita på dig här också? Du skulle ju knappast säga nåt sånt till henne om det inte vore så. Och om hon rentav påstår att du ljuger, ja, då går det inte säga det mildare än att hon är ett pisshuvud och fittskalle som kan gå iväg och göra fula saker med sig själv

Hon är alkoholist och om du då har ett förhållande med henne så involverar den alkoholismen dig också. Slut alltså även för din del att softa med några öl. Ni får softa med kaffe och kakor.

Och till leda tills det börjar bildas hålformationer i huvet på dig kommer du att få höra: "Ska vi inte köpa oss några öl bara? Två, tre stycken var? Jag vet att jag kan sköta det nu, jag kommer inte att dricka mer än så."

Gå aldrig nånsin på det, det kommer aldrig att funka. Och om hon okejar att du dricker, så funkar inte heller det. På den punkten har du inget val. Ingen mer alkohol för din del om du tänker dig en framtid med henne.

Alkoholister är superbra på några saker. Att se riktigt jävla ynkliga ut och lova att det aldrig ska hända nåt otrevligt igen. Oförståelse för vad de orsakar är en annan. De skadar och sårar och sprider ett jävla elände omkring sig. Och det ska de höra när de nyktrat till. Och varför inte? De flesta har väl erfarenhet av att ha gjort bort sig på fyllan och bettet sig som ena jävla apor. Och det får man fanimej vackert hacka i sig.

Två konkreta råd: Höj inte dina acceptanströsklar så du godtar mer sån skit från henne. Och både du och hon måste för alltid avstå från alkohol.

Ni har ett styvt jobb framför er som kräver att ni verkligen finns för varandra. Och att ni gerr varandra stöttning och oavsett vad drar åt samma håll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in