2014-02-13, 08:43
Medlem
Jag följer tråden aktivt men skriver ytterst sällan. Egentligen av den enkla anledningen att merparterna av skribenterna i tråden verkar oförmögna att föra en normal diskussion och dessutom missar att diskutera väsentliga saker.

Exempelvis: Sandra lämnar ---- Fikri får skulden (tydligen är han en jävla sandneger så det är ingen som förväntar sig något annat).

Närmre sanningen enligt min mening: Sandra lämnar på grund av många olika faktorer, Fikris beteende var förmodligen inte alltför betydande i beslutet. Hon fixade inte det psykologiska spelet helt enkelt.

I gårdagens avsnitt fick man även se Olov och Mats diskutera Sandras avhopp, det var inte Fikri dom tog upp som betydande orsak utan BK. Med andra ord så vet dom något vi inte vet eller har fått se. Konflikten mellan Sandra och BK har nog varit värre än vi fått se.

Jag gillar inte Fikri men han har aldrig varit direkt oärlig i sina beslut. Han verkar dessutom inte totalt körd i huvudet, även fast han ibland drar ber dig själv i skiten genom mindre genomtänkta handlingar. Jag tror inte heller att han är speciellt illa omtyckt mer än hos tjejerna och tv-tittarna och även det borde spegla ett visst mått av intelligens. Vad vi tycker om honom spelar ingen som helst roll eftersom det är de på farmen han behöver manipulera.

Mats är helt klart min favorit. Han är ganska neutral och jobbar hårt.
Citera
2014-02-13, 11:03
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om man lyssnade på vad Sandra sa, så sa hon att orsaken till att mjölken blev förstörd inte var den som Billy the Kid uppgav. Det var vad hon sa. Lär dig lyssna och fatta. Det var gårdagens mjölk och den var redan sur... Fuckit däremot är osmart, känslostyrd och gapig. Han genomskådar inte, han går rakt till slaktbänken som ett korkat tamsvin. Han var totalt ägd av BK och humorn är att han säkert inte fattat det ÄN!

Fast sakta i backarna lite nu. Det Fikri anmärkte på var att Sandra försökte skylla ifrån sig angående mjölken. Sandra visste inte om att mjölken redan var sur, därför spelar det ingen roll vad hon har för bortförklaring varför hon inte tog ner mjölken. Antag att hon skulle vetat att mjölken redan var sur, då skulle hennes bortförklaring vara fullt legitim, nu lät det bara fånigt och som en bortförklaring.

För övrigt verkar du veta om alla omständigheter kring den här dispyten då du skriver att "hon inte vill bli bossad" av BK. BK kanske mjölkade och Sandra kanske bara lallade runt, vad vet vi?

Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
SD fick 13,3 i senaste Sentio-mätningen. Tack, Fikri!

Nu tror jag du överskattar antalet Farmentittare något enormt.
Citera
2014-02-13, 11:11
Medlem
Det känns ganska löjligt när alla pratar "om det psykologiska spelet". Att man inte är värdig om man inte klarar av detta spel. Olov och Fikri tror att de sitter på höga hästar för att de enligt dem själva hajar spelet och i deras värld gör alla som de vill. Vad som än hittills hänt har Olov sett som något som han räknade med osv. Känns bara som att han och Fikri försöker utmåla sig som några smartass de överhuvudtaget inte är. Samtliga av deras herre-på-täppan teorier är egentligen ganska logiska.

Igår satt Fikri och var så överlägsen om att Andre spelar honom rätt i händerna, han vet precis vem han kommer välja osv. På plats är det väl ganska logiskt. Hur många har Andre att välja på, hmm...Fikri är en sådan djävla einstein.

Eftersom Sandra blev påhoppad, dels av sitt beteende, men fick vibbarna av att det från Fikri också var hennes utstrålning, hennes vikt osv. Helheten gör att man stör sig på henne, det sticker mer i ögonen när hon ligger och solar än någon annan.
Vad skulle hända om Fikri var den enda färgade kvar på farmen och någon började tracka Fikri som faan för hans ursprung, börja med små indirekta antydningar om hans hudfärg osv, för att sedan övergå till direkta. Först skulle han väl bli arg som fan, men sedan skulle han nog inte palla. För allvarligt är det ganska lätt att vinna det där "psykologiska spelet" om man kör med ren mobbning. Det kan man se i vilken grundskoleklass som helst, men högstadiemobbning har jag aldrig riktigt betraktat som ett smart psykologiskt drag.

Exempelvis den där invandraren i förra årets farmen. Han såg ju sig som något psykologiskt geni som skulle provocera och spela ut samtliga med diverse rackarnsmetoder. Vad gjorde han sen? Han och Dolores flydde på natten helt paranoida och tyckte det var ett dårhus de hamnat i. När de for blev farmen en harmonisk plats. Så det invandraren flydde från var honom själv i slutändan. Så mycket pallade han psykologiska spelet. han körde ju så att säga ut sig själv.

"Psykologiska spelet" när det är som bäst känns mer som det spel där folk gör saker på ett omedvetet plan i grupp tillsammans med andra. Exempelvis alla de teorier om olika gruppexperiment. Det blir tröttsamt när en som Fikri ska börja provocera helt direkt och tro att han är någon slags mastermind. Det är sjukt stor skillnad på översitteri och smarthet.
Citera
2014-02-13, 12:08
Medlem
Esposito1887s avatar
Olov som vill framstå som en sådan "smart spelare" borde varit förbannad på Fikri efter valet. Nu väntar givetvis tinget för André och Olov.

André verkar vara en supersnubbe på alla sätt med för Farmens skull vore det mer underhållande om Olov vann. Vem skall då snickra och jobba röven av sig?
Citera
2014-02-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, men nu är vi i Sverige. Hört talas om "ta seden dit man kommer"?
Jag har det, men inte han. Det jag nyss förklarade? Frågor på det?
Citera
2014-02-13, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Fast sakta i backarna lite nu. Det Fikri anmärkte på var att Sandra försökte skylla ifrån sig angående mjölken. Sandra visste inte om att mjölken redan var sur, därför spelar det ingen roll vad hon har för bortförklaring varför hon inte tog ner mjölken. Antag att hon skulle vetat att mjölken redan var sur, då skulle hennes bortförklaring vara fullt legitim, nu lät det bara fånigt och som en bortförklaring.

För övrigt verkar du veta om alla omständigheter kring den här dispyten då du skriver att "hon inte vill bli bossad" av BK. BK kanske mjölkade och Sandra kanske bara lallade runt, vad vet vi?

Nu tror jag du överskattar antalet Farmentittare något enormt.
Det var Sandra som själv tog upp incidenten med mjölkkannan, och hon tog upp det för att rätta BKs tidigare snack om att mjölken blev förstörd FÖR ATT den inte blev ställd i matkällaren. Sandra skyllde inte ifrån sig, hon ansåg inte att det var hennes uppgift att lyda BKs order så varför skulle hon skylla ifrån sig? Fikri däremot drog direkt slutsatsen att Sandra gjort fel - baserat på vadå? Hade han gett BK i uppdrag att bossa i köket och ge order till de andra tjejerna? I så fall gjorde Sandra fel, det håller jag med om. Men jag uppfattar inte att BK var utsedd till nån underboss av Fuckit, så det var väldigt orättvist av honom att påstå att Sandra gjort fel. Det hade varit befogat att fråga BK varför hon inte tog undan kannan själv, men det gjorde han inte. Han blev ledd i nosringen av BK, och agerade precis som hon ville.
Citera
2014-02-13, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Olov som vill framstå som en sådan "smart spelare" borde varit förbannad på Fikri efter valet. Nu väntar givetvis tinget för André och Olov.

André verkar vara en supersnubbe på alla sätt med för Farmens skull vore det mer underhållande om Olov vann. Vem skall då snickra och jobba röven av sig?

Det försökte han ju med också. Sa till Fikri att han ska välja BK för att hon jobbar så dåligt. Nu blir det givetvis André vs Olov, kan inte se något annat eftersom han vet hur stark Jan är i husförhöret och han kommer givetvis inte att välja Mats. Ska bli intressant att se hur bra Olov är i husförhöret. Jag tror egentligen inte Olov är särskilt stark i någon gren, men jag ser väl det som 50/50 mot André i hus. De andra två grenarna förlorar han enkelt.
Citera
2014-02-13, 13:12
Medlem
Lococcos avatar
Mycket snack om det psykologiska spelet, men en snabb koll på wikipedia's lista på tidigare vinnare visar direkt att det inte är skitstövlar eller spelare som sår splittring i gruppen som vinner. Dom flesta segrare har tvärtom hyllats som värdiga vinnare och bra farmare. Jag kan inte minnas att någon av dessa har haft en enda egenskap gemensam med vare sig Fittri eller Olov.

Snarare tvärtom.

2001 - Benny Viberg
2002 - Inger Andersson
2003 - Veronika Larsson
2004 - Pia Flodner (vann Farmen Afrika)
2004 - Christian Gergils (vann Farmen Skärgården)
2013 - Erik Person
Citera
2014-02-13, 14:28
Medlem
wizzmans avatar
Som jag ser det finns det två som kan vinna detta den ena är Mats den andra är Cornelia, skulle gissa på Mats eftersom han verkar skärpt i huvudet och inte utan muskler så är han stark i alla grenar.
Citera
2014-02-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var Sandra som själv tog upp incidenten med mjölkkannan, och hon tog upp det för att rätta BKs tidigare snack om att mjölken blev förstörd FÖR ATT den inte blev ställd i matkällaren. Sandra skyllde inte ifrån sig, hon ansåg inte att det var hennes uppgift att lyda BKs order så varför skulle hon skylla ifrån sig? Fikri däremot drog direkt slutsatsen att Sandra gjort fel - baserat på vadå? Hade han gett BK i uppdrag att bossa i köket och ge order till de andra tjejerna? I så fall gjorde Sandra fel, det håller jag med om. Men jag uppfattar inte att BK var utsedd till nån underboss av Fuckit, så det var väldigt orättvist av honom att påstå att Sandra gjort fel. Det hade varit befogat att fråga BK varför hon inte tog undan kannan själv, men det gjorde han inte. Han blev ledd i nosringen av BK, och agerade precis som hon ville.

Argumentera inte med denna användare. Han har lika hög IQ som en anka.

Hans bortförklaringar är lika dåliga som Sandras.

Ps: Om Sandra kände så att det inte var hennes ansvar får hon säga det. Är helt naturligt att be om tjänster när man arbetar men du har nog aldrig jobbat i hela ditt liv.
Senast redigerad av StringHunter 2014-02-13 kl. 15:25.
Citera
2014-02-13, 16:09
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Förstår inte riktigt varför denna tråd flyttats till tv-kommentatorerna. Bitvis är det mycket off-topic och chat men det rensas ju med jämna mellanrum. Jag tycke att majoriteten av inläggen som postas har "ett historiskt värde", iaf om jag tolkar det uttrycket rätt (är ju ganska luddigt förklarat i beskrivningen av forumdelen). Jämför man med de flesta andra tv-serier som diskuteras på flashback är det väl inte mer OT i farmentråden?
Är bara nyfiken på varför det blev så här då mod inte skrev något inlägg om att tråden har flyttats. Noterade det inte förens nu.

Du menar OT som detta inlägget

Kul att de insåg igår att BK gett Sandra skulden för det mesta och att hon nu ligger pyrt till .
Citera
2014-02-13, 16:13
Medlem
Flor-Idas avatar
BK är nog den äckligaste av alla. Ger sig på Sandra för att dölja sina egna brister. För egentligen är de två väldigt lika: griniga, korkade och lata. Samt rejält överviktiga.

Jag försvarar inte Sandra på något sätt, men det hade faktiskt varit roligt att se när hon hällde en kaffe över BKs vita kläder på finalfesten. Hahaha. What goes around, comes around, Billie-Kim!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in