2014-02-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad man vet är att det fanns blodspår i bagageutrymmet från VB efter att hon avlidit, hur det kommit dit kan alltid diskuteras.
Sedan vet man att benen kom till Gula huset 18-20 maj och var likstela, vem som placerade dit dem har man ingen aning om. Tidigare placerades andra kroppsdelar också i närheten av Gula huset, vem som placerat dem där har man ingen aning om.
Den eller de som placerade kroppsdelarna där måste haft ett motiv att göra på det viset, Gula huset kan inte anses vara något gömställe.
Sedan är den stora frågan varifrån kommer kroppsdelarna, var har de varit förvarade, det måste finnas en brottsplats också, som ingen vet var den finns.
Jag anser att det fanns inget material att väcka åtal och döma en person för mord. Var finns bevisen ?

Tack för dina klargöranden och förtydliganden.

Det är alldeles för många som bara gissar och antager en massa när det kommer till det här fallet. Det är än så länge förvånansvärt ltie som vi faktiskt VET.

Jag undrar om de som la ut kroppsdelarna visste att KJ var med i MPS söket den aktuella dagen ocg att han skulle vara med och leta i just det området?

Jag instämmer och undrar också VAR finns BEVISEN som säger att KJ skulle vara GM?
Citera
2014-02-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han hade också fel om att tejpbitarna och tejprullen passade ihop.

Herregud, Leif GW alltså han är ju inte ens insatt i fallet..
Citera
2014-02-11, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Herregud, Leif GW alltså han är ju inte ens insatt i fallet..
Helt riktigt. GW är duktig på statistik, men försök lösa det här brottet genom statistik, och jämföra med andra brott, det går bara inte.
Citera
2014-02-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En bildörr öppnas enkelt på cirka 10 sekunder om den nu överhuvudtaget var låst. Inne i bilen finns en spak som öppnar bakluckan. Låset till bakluckan var trasigt.

okej- det är ju intressant! Ännu något som indikerar att blodet skulle vara planterat.
Citera
2014-02-11, 22:48
Medlem
Vem var det som gjorde KJ uppmärksam på MPS-söket?

Var det hans storebror eller lillebror? Som läst det på Facebook. Det var inte KJs eget initiativ i vart fall. Någon av bröderna var det som också deltog, men inte skrev upp sig på listan.

Jag vet att jag läst det i FUP:en. Orkar inte kolla. Gör det imorgon.

Att jag undrar är att KJs deltagande nu ligger honom till last.

Det är självklart att KJ stack ut som en udda person på söket. Allt annat hade varit märkligt - han har varit udda hela livet. Det innebär inte att man är en mördare.
Senast redigerad av Remark 2014-02-11 kl. 22:52.
Citera
2014-02-11, 22:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Och du tycks inte ha tagit intryck av åklagarnas slutsats om att de inte kan utesluta lägenheten som mord- och styckningsplats.

Losing face .. Åklagarna är påpassade och rädda för att förlora ansiktet om de gör uttalanden som i slutänden visar sig inte stämma med verkligheten, och de vågar därför inte sätta ner foten i någon riktning vare sig beträffande mordplats eller antalet gärningspersoner. Jag känner inte till hur rutinerade dessa åklagare är, men nog ger de mig ett amatörmässigt intryck.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-11 kl. 23:26.
Citera
2014-02-11, 22:49
Medlem
Clavells avatar
Citat:
okej- det är ju intressant! Ännu något som indikerar att blodet skulle vara planterat.
Förklara gärna hur du menar att ett trasigt lås är en indikation på att blodet är planerat.
Citera
2014-02-11, 22:53
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Låset var så vitt jag vet trasigt innan brottet så det är alltså ingen som helst indikation på plantering.
Citera
2014-02-11, 22:59
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem var det som gjorde KJ uppmärksam på MPS-söket?

Var det hans storebror eller lillebror? Som läst det på Facebook. Det var inte KJs eget initiativ i vart fall. Någon av bröderna var det som också deltog, men inte skrev upp sig på listan.

Jag vet att jag läst det i FUP:en. Orkar inte kolla. Gör det imorgon.

Att jag undrar är att KJs deltagande nu ligger honom till last.

Det är självklart att KJ stack ut som en udda person på söket. Allt annat hade varit märkligt - han har varit udda hela livet. Det innebär inte att man är en mördare.

Storebror. Men det utesluter väl inte att det var hans eget initiativ? Brodern informerade, KJ bestämde sig att söka frenetiskt. Personligen tycker jag inte att hans deltagande i söken är försvårande för honom.
Citera
2014-02-11, 22:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Helt riktigt. GW är duktig på statistik, men försök lösa det här brottet genom statistik, och jämföra med andra brott, det går bara inte.

Ja, GW är oanvändbar i sånt här. Han är statistikbög och muttrar förtropendeingivande i tv-program för okritiska tittare - men därvid stannar det, hans utsagor är sämre än Generalindex för befolkningen.
Citera
2014-02-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Storebror. Men det utesluter väl inte att det var hans eget initiativ? Brodern informerade, KJ bestämde sig att söka frenetiskt. Personligen tycker jag inte att hans deltagande i söken är försvårande för honom.

Tack. Det var vad jag också mindes.

Försvårande. Ja, det finns i många "gärningsprofiler" att den som är mest aktiv i sökandet efter BO också visar sig vara gärningsmannen. Att det skulle ingå som en "extra" krydda till det hela.

Jag tror inte det är fallet här. Men det är inte ovanligt.

Här, där det är ett indiciemål, kanske man "kryssade" av ytterligare en ruta som förstärkte misstanken.
Citera
2014-02-11, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Vad som inte framgått för mig tidigare, om nu reportaget stämde, är hur öppet KJs lägenhet ligger vilket än mer stärker min övertygelse om att VB styckats i lägenheten med enda anledningen att kunna transportera kroppen från lägnehet till bil, sen osagt om transporten skett i den "försvunna" ryggsäcken.

Lägenheten ligger förvisso öppet men gavelsidan (närmast KJ) av huset ligger alldeles vid Flottiljvägen, står en mindre garagebyggnad dryga metern från huset och på andra sidan vägen står det ett större pilträd som skymmer sikten från villan mitt emot. Troligt att KJ backat in bakom garaget och lastat utan insyn. Framsidan av KJ: hus har buskar som skymmer från fönstren på nedre plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in