2014-02-07, 06:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Allt tyder på att han är avsaknad av empati. Han är så pass kall att han inte "bara" dödade Marina utan dumpade henne som sopor under gran för att ingen skulle finna henne. Han stal från henne dessutom. Han ljuger, och manipulerar sin omgivning. Han vet bäst och alla andra är puckon och rättshaverister. Dom ljuger också påstår han. Säg mig vem som är kapabel så pass iskallt ljuga i flera år och påstå att han är oskyldig? Vem har den sinnesnärvaron och den förmågan att dumpa en fd flickvän på det sättet han gjort. Han tittar sig i spegeln varje dag och är medveten om vad han gjort, och hur han skändligen behandlat liket av Marina. Och han har tydliga psykopatdrag då det gäller känslor.
Han bryr sig inte om andra mer än sig själv. Och det framgick tydligt då han besökte mormor för att dra av henne pengar. Han va ihop med Marina och skröt om allt hon hade, som han aldrig haft.
Hennes brev är också ett underlag på vilken stor egoist det här är och hur han ljugit om sitt knarkande för henne och hur han tryckte ner henne. Han och han och vad han känner och vad han säger, gör och vad som gynnar honom. Ingenting annat. Förmodligen tycker han synd om sig själv nu och skiter fullständigt hur du mår tex. Hans egotripp är så uppenbar att det inte går att missa.

Hans fullständiga kränkningar och misshandel på sina tidigare x och hans kriminella register med stölder från sina x, kamrater osv indikerar på att han skiter i andra och roffar åt sig det han vill och anser sig ha rätt till. Så visst är han ett ämne för att utredas som en med psykopatdrag. Hans storhetsvansinne är också en oroväckande egenskap, och framför allt hans lögner. Man behöver inga mer källor än levande material och en studie i detta mord och denna tråd för att konstatera att det rör sig om en känslolös psykopat.

Underlag som tyder på empatibristen finns i hans tidigare P7a om det nu ska vara så att du kräver papper på hans känsloliv menar jag.

Fetade: Det här är ngt FS mamma sagt. En mamma som föga brytt sig om sitt barn överhuvudtaget så hennes ord ger jag dessvärre inte mycket för. Hon var själv för självupptagen för att delta vid sin mors sista vila så har FS någon störning vill jag påstå att mamma har stor del i det. Hon verkar inte ha någon som helst empati själv. Det vanliga hos friska normalbegåvade mammor är, i sådana här situationer, först leva i en form av förnekelse av att deras barn kan ha gjort något hemskt, sedan kommer ofta skuldkänslorna fram.. "vad har jag missat, var i ligger min skuld i detta" osv. Ser du något sådant i FS mor? Inte jag iaf. Hon smutskastar, helt egotrippat, och gör sig själv till ett offer som dessutom passar på att smutskasta Marina. Hon säger att hon tyckte att Marina inte brydde sig om någon annan än sig själv och att FS barn var rädda för Marina tex. Jag undrar varför dom var det? För inte ljuger väl FS ömma moder?

Var i P7:an kan du se underlag på empatibrist hos FS?
Är empatibrist för dig symboliskt för att då ha diagnosen Psykopati?
Citera
2014-02-07, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Fetade: Det här är ngt FS mamma sagt. En mamma som föga brytt sig om sitt barn överhuvudtaget så hennes ord ger jag dessvärre inte mycket för. Hon var själv för självupptagen för att delta vid sin mors sista vila så har FS någon störning vill jag påstå att mamma har stor del i det. Hon verkar inte ha någon som helst empati själv. Det vanliga hos friska normalbegåvade mammor är, i sådana här situationer, först leva i en form av förnekelse av att deras barn kan ha gjort något hemskt, sedan kommer ofta skuldkänslorna fram.. "vad har jag missat, var i ligger min skuld i detta" osv. Ser du något sådant i FS mor? Inte jag iaf. Hon smutskastar, helt egotrippat, och gör sig själv till ett offer som dessutom passar på att smutskasta Marina. Hon säger att hon tyckte att Marina inte brydde sig om någon annan än sig själv och att FS barn var rädda för Marina tex. Jag undrar varför dom var det? För inte ljuger väl FS ömma moder?

Du har helt fel!
(Som vanligt i den här tråden)
Hans mamma har varit en mycket bra mamma, alla Fs syskon har det gått jättebra för.
Men så knarkar de inte heller.
Det kan ha varit rejält vajsing på Fs från början,
det är så mycket som ska klaffa när ett foster ska bli ett barn.
Knarket har gjort sitt till, det kan vi vara överens om.
Mamman ljuger inte, det kan vi också utgå ifrån.

Citat:
Annika ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte
har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid
varför han blir så arg.
Annika tillfrågas om Fredrik har någon diagnos men Annika uppger att när Fredrik föddes
1973 så fanns inget sådant men det var klart hon funderade. Hade han varit liten idag så hade
hon tagit honom till läkaren och är övertygad om att han skulle få en diagnos, ADHD eller
något liknande.
Hon beskriver att Fredrik inte är som andra.

Citat:
Annika beskriver vidare Fredrik ha ett sätt som gör att man inte ifrågasätter något som
Fredrik säger. Det är något hos honom som gör att man inte frågar, han kan vara fruktansvärt
hotfull och han känner sig jätteträngd vid vanliga frågor som en "normal" person inte skulle
reagera på. Annika berättar att Fredrik var på en gård för missbrukare tidigare som han
trivdes jättebra att vara på. Han sa en dag att han slutat vara där. Annika antar att det är inget
man bara slutar att vara på utan han har ett sätt som gör sig omöjligt tillslut och man vågar
inte ifrågasätta honom.
När Fredrik var mindre så var han inte våldsam utan mer den fega typen. Han tog aldrig till
nävarna utan var mer verbal och hotfull så han kom nog undan pga. det spekulerar Annika.
Annika ger exempel på när de satt och pratade om den påstådda misshandeln av Fredriks barn
då vände han historien till att det var sådan fruktansvärd polisbrutalitet och att polisen i stort
sett bröt sig in i deras hus. Han väjer vanligtvis undan sådant som skulle vara negativt för
honom och får fokus på annat.
Annika säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger
sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra.

Citat:
Fredrik har dålig kontakt med sina halvbröder och halvsyster. Senast de träffade honom, vad
Annika vet om, var på lillasystern Alexandras student juni 2009. Annikas övriga barn är
skötsamma, jobb, lägenhet och barn. På fråga hur de andra barnen tagit detta så säger Annika
att de tycker att det är jobbigt, de vill inte bli sammankopplade med honom. En halvbror,
Mattias, vill inte ha något med Fredrik att göra ändå, sedan misshandeln utav barnen.

Citat:
Annika säger att Fredrik är ganska ytlig när det gäller att prata och han är det för att han inte
vill att man ska ifrågasätta honom och hans liv, för han vet att det är fel.
Annika tillfrågas om hon har några tips inför förhör med Fredrik. Annika säger att Fredrik
inte är empatisk i huvudtaget. Ser han en chans att klara sig undan genom att vara tyst och
inte erkänna något så kommer han att göra det.

Citat:
Hon har hört genom en av sina söner att Fredrik inte kan komma tillbaka till Alingsås då han
är skyldig folk så mycket pengar
.

Citat:
Annika tillfrågas om uppgiften Fredrik gett att han åkt mitt i natten och satt sig vid sin
mormors grav. Annika tänkte högt "Att åka från Spekeröd, sätta sig mitt i natten vid graven?
Det låter märkligt" "Har han tappat konceptet fullständigt?" utbrister hon efter det.
Citera
2014-02-07, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Jag har också noterat det och hajade till.
Det krävs mycket för att en mamma ska säga sådana saker om sitt barn.
Hur det ligger till på riktigt är förhöjt i dunkel, vem är det fel på? Mamman eller F.
Eller båda?
Hur har det (om det stämmer som du påstår) påverkat F att växa upp oälskad?
Det är ändå inget i hennes förhör som direkt påverkar skuldfrågan, förutom att hon dissar ett besök på kyrkogården då.
Eventuellt, om vi ska spekulera, är mamman svartsjuk på relationen mellan sonen och mormor?
Vem vet.
Tragiskt är det ändå.
Citera
2014-02-07, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Du har helt fel!
(Som vanligt i den här tråden)
Hans mamma har varit en mycket bra mamma, alla Fs syskon har det gått jättebra för.
Men så knarkar de inte heller.
Det kan ha varit rejält vajsing på Fs från början,
det är så mycket som ska klaffa när ett foster ska bli ett barn.
Knarket har gjort sitt till, det kan vi vara överens om.
Mamman ljuger inte, det kan vi också utgå ifrån.

Så hemskt att läsa det här igen,
Minns hur jag höjde ögonbrynen då jag läste det första gången.
Och visst känns det som ett trovärdigt vittnesmål/karaktärsbeskrivning.
Citera
2014-02-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Som sagt, Ska ni påstå att FS är psykopat får ni hosta upp källa, båda två. Annars kan ni ta era hemgjorda psykoanalyser och stoppa upp någonstans.

*nedtonad kaxighet*
Jag påstår inte att F är psykopat för jag är inte psykiater.
Så jag vet inte.
Jag tycker däremot..
Han beskrivs så som jag uppfattat att psykopater är och beter sig.
Så han verkar vara psykopat.
Det är inte mitt fel eller mitt påhitt utan han framställs så.
Som en känslokall typ vilken utnyttjar andra.
Som en psykopat.
Om det stämmer kan kan jag inte veta,
men jag står för att jag upplever honom som en väldigt obehaglig person på det offentliga materialet.

2-4år tar det innan första slaget faller i relationer med psykisk och fysisk misshandel.
Du är i fara.

2-4 år.
En kvinnohatare botas inte av sig själv.
F beskrivs som en våldsam och aggressiv person som skadat tidigare flickvänner och MÖRDAT en av dem när hon sov!
Tänk!
2-4 år!
Det är inget eget påhitt av mig alltså,
Inte för att djävlas eller vara elak,
-utan så som kunskapen ser ut idag gällande den här typen av relationer.
Det är därför vi är fler som säger åt dig att lämna medan du kan.
För vi vill inte att du hamnar där med ett skott i huvudet kastad i skogen som sopor och dina saker sålda för lite knark. Som han gjorde med Mari*a.
Känner du inte alls med henne?
Hennes familj?
Hon litade på F.
Hon trodde de var ett team hon och F.

<3
Senast redigerad av Otherland162 2014-02-07 kl. 08:36.
Citera
2014-02-07, 08:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag kan inte se något som tyder på planering här. Stor blodfläck, kroppen liggandes relativt öppet osv. Det handlar alltså inte om en skicklig gärningsman utan om klantig polis.

Om jag hade varit advokat så hade jag överklagat och gått hårt på om SMS-beviset verkligen är tillförlitligt. Det är inte omöjligt, som jag ser det, att HD tar upp fallet eftersom det kan finnas oklarheter i bevisvärdering och om den tilltalades "förklaringsbörda".
Leif GW Persson, om den mannen är bekant möjligtvis, kan däremot se den:

Citat:
– Det tyckte jag var ganska tydligt att han hade gjort något med henne. Det verkar vara ett klassiskt mord. Och att han nekar, om det inte är han så hade han haft möjlighet att förklara sig. Utrymme för annan gärningsman finns inte, säger Leif GW Persson och fortsätter.

– Bortom allt rimlig tvivel. Pang. Där sitter han.

Leif GW Persson tror att exsambon planerat mordet.

– Han har kroknat på henne.

Dessutom har det framkommit att Marina ville göra slut på förhållandet och att han skulle flytta från huset i Spekeröd.

– Det förstår jag det. Vem fan vill ha ihop det med en sådan där.

Citat:
Professorn tror inte att exsambon döms till kindre än 20 års fängelse.

– Här passar väl livstid alldeles utmärkt så det hoppas jag att han får. Då får han tid att besinna sig också,
säger Leif GW Persson och fortsätter.

– Han kan ju få prövningstillstånd men det har jag väldigt svårt att tro att han får.

– Det är skönt att det fick en upplösning.

Han tror även att han kommer att dömas till brott mot griftefriden.

– Om man mördat någon så är det inte fritt fram att slänga dem i naturen. Det kostar extra.

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/

Citat:
Om jag hade varit advokat så hade jag överklagat och gått hårt på om SMS-beviset verkligen är tillförlitligt.
Du har ju lika dålig verklighetskontakt som de just nu avstängda mördarkramarna.

Varför passade advokat Hansson inte på att "gå hårt på" om det återskapade sms:et
när han hade möjlighet till det? Nämligen under den rättegång som ägt rum i Göteborg nyss?
Varför avstod han?
Kanske det var på det lilla viset att även advokaten insåg att åt detta med sms:et och
innebörden av det, fanns det inte ett jota att göra; det var spiken i kistan, det avgörande
knockoutslaget på klienten.
Och från det slaget hämtar man sig aldrig. Nu är det kört för Svenssons vidkommande.
Det inser Hansson givetvis utan nämnvärda svårigheter och gör sig knappast några
föreställningar om att en annan tolkning av detta sms:et eller av andra ytterst försvårande
omständigheter som tillkommit skulle komma att ske vid en eventuell ny rättegångsförhandling
i ärendet.

Landa i verkligheten nån gång: det blir ingen mer rättsprocess. Det är över för evigt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-07 kl. 08:39.
Citera
2014-02-07, 08:38
Medlem
Bra Grandioso!
Nej nu krävs det väldigt mkt om domen ska omprövas.
Citera
2014-02-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Som sagt, Ska ni påstå att FS är psykopat får ni hosta upp källa, båda två. Annars kan ni ta era hemgjorda psykoanalyser och stoppa upp någonstans.

*nedtonad kaxighet*

Jag vet att Fredrik är psykopat. Han kan inte älska men han kan vrida ur sina närmaste pengar och han kan få fram beteenden som passar honom och när han tröttnat på det kan han strypas, slå eller mörda. För att han tycker det är en trevlig sysselsättning. Det är fakta lilla vän.

Det är sorgligt att se att man gör sig märkvärdig genom att hålla sig nära en mördare. Att man vill göra sig märkvärdig genom att umgås med mördare. De som gör det är inte helt friska i roten själva. Det är något allvarligt fel på en om man vill umgås med mördare. Det är något sinnessjukt över det beteendet.

Det som fattas nu är antal år i buren. Jag hoppas de ger livstid. Och att han aldrig får tidsbestämt utan får sitta där livet ut på riktigt.

Hoppas de kan se det som försvårande omständighet att han så kallsinnigt mördar henne och hur han stjäl av henne efter att ha dödat henne. Och hur han sen kallt kan låta anhöriga leva i ovisshet.

Hur det går med det? Vi får väl se, kanske det blir livstid.

Citat:
Förslaget, som ska granskas av juristerna i Lagrådet, innebär att om det finns försvårande omständigheter vid ett mord ska dessa tala för livstids fängelse och inte ett tidsbestämt straff. De tidsbestämda straffen på mellan 10 och 18 år behålls, men tanken är att livstids fängelse ska dömas ut i de flesta fall.

Citat:
Lagändringen förslås träda i kraft den 1 juli i år.

Regeringens avsikt är att användningen av livstidsstraffet ska öka väsentligt. Den lagändring som skedde för fem år sedan med ett större spann för de tidsbestämda straffen har lett till färre livstidsdomar, och det var inte regeringens intention.
http://rod.se/fler-m%C3%B6rdare-ska-d%C3%B6mas-till-livstid
Citera
2014-02-07, 10:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Leif GW Persson, om den mannen är bekant möjligtvis, kan däremot se den:

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/

Du har ju lika dålig verklighetskontakt som de just nu avstängda mördarkramarna.

Varför passade advokat Hansson inte på att "gå hårt på" om det återskapade sms:et
när han hade möjlighet till det? Nämligen under den rättegång som ägt rum i Göteborg nyss?
Varför avstod han?
Kanske det var på det lilla viset att även advokaten insåg att åt detta med sms:et och
innebörden av det, fanns det inte ett jota att göra; det var spiken i kistan, det avgörande
knockoutslaget på klienten.
Och från det slaget hämtar man sig aldrig. Nu är det kört för Svenssons vidkommande.
Det inser Hansson givetvis utan nämnvärda svårigheter och gör sig knappast några
föreställningar om att en annan tolkning av detta sms:et eller av andra ytterst försvårande
omständigheter som tillkommit skulle komma att ske vid en eventuell ny rättegångsförhandling
i ärendet.

Landa i verkligheten nån gång: det blir ingen mer rättsprocess. Det är över för evigt.

Jag säger inte att det blir en ny prövning, men om jag vore advokat så hade jag gjort som jag skrev.

Och GW är bekant ja. Det är ju han som alltid har bestämda åsikter, ja han är rentav tvärsäker i alla lägen. I det här fallet var han övertygad om att kroppen hade sänkts i havet.
Senast redigerad av Eerieye 2014-02-07 kl. 10:45.
Citera
2014-02-07, 11:06
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Ja hade jag vetat var kroppen finns om det ens är så att hon är död hade jag talat om det för länge sedan.
De flesta är införstådda med att FS är gärningsmannen här. Den här lögnen ovan tar snudd på priset, och visar på hur kall och oberörd han är inför Marin@s anhöriga och M@rinas minne. Det där med att han avgudade henne är förstås bara strunt.
@Maskroos - har FS sagt att han avgudar dig också? Skulle också vara intressant att höra om FS uttryckt uppskattning för Q och Fnurris "stöd".
Senast redigerad av KluvenTunga 2014-02-07 kl. 11:09. Anledning: "Någon" tyckte detta inlägg var "obekvämt" - guess who!
Citera
2014-02-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
De flesta är införstådda med att FS är gärningsmannen här. Den här lögnen ovan tar snudd på priset, och visar på hur kall och oberörd han är inför Marin@s anhöriga och M@rinas minne. Det där med att han avgudade henne är förstås bara strunt.
@Maskroos - har FS sagt att han avgudar dig också? Skulle också vara intressant att höra om FS uttryckt uppskattning för Q och Fnurris "stöd".

Klart han kan smöra för henne med. Men med de fakta som finns för handen måste det vara allvarliga kopplingsfel i den skallen.

Normala människor vill inte ha komplimanger av en mördare. De vill inte ha med dem att göra alls.

Undrar hur ofta han kommer att få sitta på isoleringen? Det tar nog tid att vänja sig att han inte kan manipulera och smöra sig fram i tillvaron.

Hur är det med de pengar han tjänar på fängelset för det jobb han måste göra, får han behålla något av det eller ska det gå till Ms anhöriga?
Citera
2014-02-07, 11:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag säger inte att det blir en ny prövning, men om jag vore advokat så hade jag gjort som jag skrev.

Och GW är bekant ja. Det är ju han som alltid har bestämda åsikter, ja han är rentav tvärsäker i alla lägen. I det här fallet var han övertygad om att kroppen hade sänkts i havet.
Ja, herr Hansson kan väl alltid skicka iväg lite papper och hoppas på ett mirakel.

Annars så tror jag att vederbörande har 300 000 skäl att känna sig rätt nöjd ändå över
dagarna i Göteborg även om utgången i målet inte blev den bästa för hans och klientens
vidkommande.

Och angående Persson och vart han trodde kroppen hamnat: det var han nog inte ensam
om att finna för det troligaste. Att den låg sänkt i havet eller i en sjö.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-07 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in