Citat:
Ja du...av privata skäl kan jag tyvärr inte svara på frågan. Förklaringen "magkänsla" borde räcka gott och väl. Men för att ge en liten ledtråd, så rapporterar CNN följande: http://edition.cnn.com/2014/02/01/showbiz/actor-maximilian-schell-dies/Nja, bara du inte förbannar universum och allmänheten som Sonny Crockett skulle ha gjort om varför vi inte "räddade" Maximilian Schell. 
Hursomhelst, jag måste fråga dig, när jag frågade dig om honom i tvillingtråden så sa du då att det bara var en ren chansning. Var det verkligen så eller hade du hört något om att han var på väg att lämna jordelivet? Dödsorsaken ange vara en "snabb och allvarlig sjukdom". Något kryptiskt kan man tycka, jag tippar på hjärtat.

Hursomhelst, jag måste fråga dig, när jag frågade dig om honom i tvillingtråden så sa du då att det bara var en ren chansning. Var det verkligen så eller hade du hört något om att han var på väg att lämna jordelivet? Dödsorsaken ange vara en "snabb och allvarlig sjukdom". Något kryptiskt kan man tycka, jag tippar på hjärtat.
Citat:
Det fetstilta går ju emot påståendet att det var en plötslig död. Vilken källa har rätt? Feel free to speculate.
(CNN) -- Austrian-born actor Maximilian Schell, winner of an Academy Award for his portrayal of a defense lawyer in "Judgment at Nuremberg," has died, his agent, Patricia Baumbauer, said Saturday. He was 83.
Schell died at an hospital in Innsbruck, Austria, with his wife, Iva, at his side, Baumbauer told CNN.
"He was suffering from a long illness," Baumbauer said. "My mother was Schell's agent for over 50 years, and when she died four years ago, he remained with the agency. He was like a father to me and knew me my entire life."
Schell died at an hospital in Innsbruck, Austria, with his wife, Iva, at his side, Baumbauer told CNN.
"He was suffering from a long illness," Baumbauer said. "My mother was Schell's agent for over 50 years, and when she died four years ago, he remained with the agency. He was like a father to me and knew me my entire life."
Förresten, jag gissade ju att Max skulle dö nån gång under 2013, så jag missade bara med drygt 1 månad.