2014-01-31, 08:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Fast om någon riktar en pistol mot en så kastar man sig nog rätt spontant bakåt trots att det är en vägg där.

Och det kan även vara så att hon satt sig upp och han kastade sig över henne och i fortsatt riktning som han kom ifrån. Han pratade ju om sex med Marina. Och att han provskjutit vapnet. Det kanske var mer relevant information än man tror det där.

Hur var det med det "isärplockade" vapnet som fanns i MJ´s sovrum?
Citera
2014-01-31, 08:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Har jag missförstått, eller hade MJ´s anhöriga verkligen tillträde till huset trots att det var avspärringar på platsen? Om jag inte missförstått - är det vanligt?
Citera
2014-01-31, 08:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Meddelandet är mellan två myndighetspersoner och pappret finns inte i offentliga dokument, eftersom ingen verkar hittat det.
OK, tack.

Jag kan tycka att du kunde ha berättat detta första gången du nämnde lappen. Du hänger väl med ganska ordentligt i tråden och borde veta att denna lapp inte är nämnd tidigare. Tjusigast är ju då att ordentligt redogöra för det man vet istället för att tråden ska förlängas med en onödig mängd frågor.

Lösryckt ur sitt sammanhang kan förstås det citerade meddelandet framstå som mysko och som något som har undanhållits. Något som inte borde ha undanhållits.
Men eftersom ingen mer information finns om vem som har skickat till vem och varför, så drar åtminstone jag slutsatsen att det finns en naturlig förklaring. Om denna naturliga förklaring är känd av t.ex dig, Tulpanpernilla, är ju svårt att veta med tanke på att du inledningsvis undanhöll det du först nu berättar.
Citera
2014-01-31, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Har jag missförstått, eller hade MJ´s anhöriga verkligen tillträde till huset trots att det var avspärringar på platsen? Om jag inte missförstått - är det vanligt?
Enligt mamma L var hon uppe i huset varenda dag och skötte om Marinas katter. Hon uttryckte sig inte specifikt om just när huset var avspärrat.
Citera
2014-01-31, 09:29
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Det borde du kunna se på "lappen". Det är SKL.

Nu får du förklara!

Jag skulle också kunna skriva ihop ett egendiktat mail angående någonting men utan något bevis och någon som helst källhänvisning -mer än att det är mellan två mynighetspersoner- skulle det också mottas med skepsism.

Tex:
Jag har sett ett kort på FS i röda kalsonger som någon har tagit den 29/7-10.

Va?
Tror ni mig inte?
Här är beviset:

"Hej xxxxxx!
Här har du kortet på FS, som du ser har han röda kalsonger på sig.
Hör av dig om du behöver fler kort!

Hälsningar! /yyyyyyy"

Men visa kortet då?
Annars tror vi inte att det existerar!

Det existerar!
Det är två myndighetspersoner som har mailat om det och så har jag fått ta del av den informationen!

Citera
2014-01-31, 09:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Nu får du förklara!

Jag skulle också kunna skriva ihop ett egendiktat mail angående någonting men utan något bevis och någon som helst källhänvisning -mer än att det är mellan två mynighetspersoner- skulle det också mottas med skepsism.

Tex:
Jag har sett ett kort på FS i röda kalsonger som någon har tagit den 29/7-10.

Va?
Tror ni mig inte?
Här är beviset:

"Hej xxxxxx!
Här har du kortet på FS, som du ser har han röda kalsonger på sig.
Hör av dig om du behöver fler kort!

Hälsningar! /yyyyyyy"

Men visa kortet då?
Annars tror vi inte att det existerar!

Det existerar!
Det är två myndighetspersoner som har mailat om det och så har jag fått ta del av den informationen!

Som vanligt så snurrar ni till det för er själva. Gå tillbaks och läs det inlägg jag svara på och där finns en länk som du kan öppna och läsa.

Edit: Jag hjälper dig en bit på väg så att du inte blir för virrig.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-31 kl. 09:39.
Citera
2014-01-31, 09:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag jämförde med fingeravtrycket. Det är inte mer konspiratoriskt, rättshaveristiskt, förtal eller ryktesspridande att misstänka samma sak om papperet. Tycker inte du att behandlingen av fingeravtrycket ger intryck av att man från polisens sida till varje pris vill sätta dit FS?
Nej, det tycker jag inte.
Hur i all världen ska man kunna knyta detta speciella fingeravtryck till tidpunkten då Marina dog?
Det kan ju ha avsatts precis när som helst, i ett helt oskyldigt sammanhang, så hur ska det
gå att koppla till mordet?
Ska 176 alternativa gärningsmän/chattkontakter få sina fingeravtryck jämförda med det?
Är du nöjd först då?

Fingeravtryck och papperslappar med mera i all ära - de eventuella tvivel som kan ha funnits
om Svenssons skuld till dådet är nu skingrade på ett alldeles utomordentligt tillfredsställande
sätt ty i annat fall hade 40-åringen gått fri ut från domstolen i Göteborg för drygt en vecka
sedan och sluppit skickas iväg för närmare granskning av sitt psyke för att klarlägga ifall
människan behöver in på dårhus eller kan sättas bland hårdföra buset på vårt kära gamla
pålitliga Kumla.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-31 kl. 09:41.
Citera
2014-01-31, 09:38
Medlem
Vad är det egentligen för folk inblandade i det här fallet? Det verkar ju inte helt stabilt. Kan det vara så att polisen inte kände så stor empati för de inblandade, och därför gjorde ett slarvigt jobb?
Citera
2014-01-31, 09:38
Medlem
Hade lappen talat för en alt gm så skulle bilden ha laddats upp direkt. Nu behåller man den för sig själv och bara diskuterar kring att den är jätteviktig. Det är samma sak med obduktionsprotokollet. Dom bilder man har delat med sig av är de bilder som mest talar för ett alternativt händelseförlopp. Kan nämna Marinas privata bilder som också är av samma typ av kategori.
Citera
2014-01-31, 09:42
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Som vanligt så snurrar ni till det för er själva. Gå tillbaks och läs det inlägg jag svara på och där finns en länk som du kan öppna och läsa.

Edit: Jag hjälper dig en bit på väg så att du inte blir för virrig.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Det står ingenting om någon lapp skriven av SKL eller annan myndighetsperson på det pappret?
Blanda inte ihop päron och äpplen nu!
Citera
2014-01-31, 09:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Det står ingenting om någon lapp skriven av SKL eller annan myndighetsperson på det pappret?
Blanda inte ihop päron och äpplen nu!
Naturligtvis så står det inget om en "lapp" eftersom denna diskussion som du citera handlade om att polis varit och petat i "kulhålet".

Snälla, läs ordentligt innan ni i all hast ska kommentera.
Citera
2014-01-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om skotthålet sitter högre än huvudet måste mördaren ha skjutit uppåt. Tog han bort madrassen i sängen bredvid först, eller sköt han genom gaveln? https://anonfiles.com/file/1b468a0744dfbb3015f5f3915fe568fe

Om man håller i en pistol med högerhand och tar stöd mot madrassen med samma hand, dvs lägger vikten på den handen/armen för att kunna hålla pistolen still (antar man är lite skakig då man ska skjuta en sovande person i huvudet), och riktar mynningen mot nacke/ögat, kan inte kulan färdas i en uppåtgående riktning då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in