2014-01-30, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Sluta försöka göra dig till talesman för vad jag verkar tro eller inte. Jag har inte sagt något om att Aina har haft det tufft. Bara att hon inte har (många) fiender vilket är smart i ett sånt här spel. Därmed inte sagt att hon ÄR smart. Förstår du skillnaden?

Om Tobbe har pondus eller inte är helt oviktigt för slutet. Där gäller förmodligen bara att ha så få fiender som möjligt, vilket Tobbe har lyckats med.

Tycker bara det är konstigt hur du kan sitta och tycka att Aina är "välförtjänt vinnare" med argumentet att hon har minst(?) fiender. Är det ens sant? Eller tycker folk verkligen om henne? Jag har fått för mig att folk stör sig på hennes fasoner/offerkofteri.

Men hon är ju ganska konflikträdd och dom bråkar enbart på fyllan så för oss tv-tittare tror man säkert att hon är omtyckt, om man inte har någon som helst verklighetsförankring.

Jag hoppas i alla fall inte att hon vinner, och vinner hon så är det absolut inte "välförtjänt" eller vad du nu pratar om.
Senast redigerad av Kokosbollar 2014-01-30 kl. 18:02.
Citera
2014-01-30, 18:16
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Tycker bara det är konstigt hur du kan sitta och tycka att Aina är "välförtjänt vinnare" med argumentet att hon har minst(?) fiender. Är det ens sant? Eller tycker folk verkligen om henne? Jag har fått för mig att folk stör sig på hennes fasoner/offerkofteri.
Jag tycker hon förtjänar det mer än t.ex. Jeppe. Han spelar inte schysst utan alltid med hot om utbrott och våld. Det är inte så jag tycker det ska spelas, det ska spelas med list. Nu säger jag inte att hon är listig utan bara att jag tycker Jeppe gjort bort sig för mycket.

Citat:
Men hon är ju ganska konflikträdd och dom bråkar enbart på fyllan så för oss tv-tittare tror man säkert att hon är omtyckt, om man inte har någon som helst verklighetsförankring.
Det är väl fint att du sitter med den här verklighetsförankringen som så många saknar. Spelet handlar ju faktiskt inte om vem som är minst konflikträdd. I så fall hade de kunnat ge pengarna till Jeppe direkt.

Citat:
Jag hoppas i alla fall inte att hon vinner, och vinner hon så är det absolut inte "välförtjänt" eller vad du nu pratar om.
Jag hoppades på Niklas. Nu hoppas jag på henne. Bara i detta forum dock, i verkliga livet kunde jag inte bry mig mindre.
Citera
2014-01-30, 18:24
Medlem
Ingen som har har caps från gårdagens paradise?
Citera
2014-01-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Jag hoppades på Niklas. Nu hoppas jag på henne. Bara i detta forum dock, i verkliga livet kunde jag inte bry mig mindre.

Du kunde skrivit det direkt.

Jag tror dom flesta anser Niklas som "värdig vinnare" - han försökte åtminstone, men produktionen är ju från vettet, som sagt.
Senast redigerad av Kokosbollar 2014-01-30 kl. 18:30.
Citera
2014-01-30, 18:54
Medlem
IRL ANALYS

Aina och Tobias lär väl knappast vinna. Vore ju galet riskabelt av TV3 att låta dem ha en Semi-officiell podcast på tv3.se om det vore så att dem vann. Inte heller skulle man väl ens våga, starta en podcast, om man visste att man vann! Helst av allt vill man väl ligga lågt och inte bryta mot något kontrakt. Det är dock förståeligt att dem startade podcasten, med tanke på att dem båda gick till final och att man därför skulle ha mycket att prata om, i varje veckas avsnitt hela vägen till finalen.

Att Jeppe och Paow vinner talar faktumet att Paow, pratar om hur hon lånat ut pengar till Jeppe. Vet man att inom kort så trillar 250k in, så är man nog inte rädd för att inte få betalt. För detta talar också att Jeppe verkar behandla Paow lite som skit i Studio Paradise etc. Kanske, känner han inga skuldkänslor då det var han som delade med sig? Emellertid, måste ju någon av dem, valt att dela summan med sin partner. I så fall, bör väl inte varken Paow eller Jeppe bete sig så illa mot varandra, då någon av dem måste känna stor tacksamhet för att den andra delade med sig. Samtidigt är både Paow och Jeppe så sluga att dom skulle kunna "fejka" sin konflikt endast för att avleda uppmärksamhet.

För att Anja och Samir vinner talar att dem verkar verkligen undvika varandra på internet och IRL. Vi såg alla hur Anja, närmast kategoriskt, slätade över Samirs utgång senast som om det inte var något traumatiskt. På frågor hur hennes relation till Samir idag, var hon helt och hållet neutral "vi har en bra relation". Än mer neutral har Samir varit. Förmodligen, därför att han vet själv om att han jävligt lätt klantar till det. Därför är han helt inställd att inte säga ett skit om Anja, för att inte riskera avslöja något. (inte minst, om det är så att dom vunnit!)

(Jag utgår från att alla kommer välja att dela med sig av pengarna)

slutsats:

Av ovan IRL (blog, internet, nyheter) analysen får jag följande rank på chans att vinna:
Anja och Samir, (3 poäng var), Paow och Jeppe (2 poäng), Aina och Tobias (1 poäng)

OMRÖSTNINGSANALYS:

Ska vi då igenom vilka som kommer få röster, gissar jag följande (vet inte hur tävligen fungerar så nämner ett kill och tjejnamn för varje röstare):

(Kort vill jag bara säga att det är väldigt svårt att veta vem av motsatta könet, röstaren vill välja. Anledningen är att det bör i stort sett bero på vem man gillade bäst, senast eller blev utröstad av. Den som man senast gillade är ju ofta den man röstar på, men skulle man blivit sviken av personen och bortvald är det snarare det motsatta som gäller.

Gällande röst på samma kön, är det ofta lätt att se vem man favoriserar).

Emelie: Aina, Tobias.
Fröidh: Aina, Jeppe
Niklas: Anja, Jeppe
Linnea: Paow, Jeppe
Mia: Aina, Tobias
TH: Aina, Tobias
AK: Anja, Samir

Vilka som kommer åka ut under måndag, tisdag vet jag inte, samt hur många som blir kvar på onsdag, men dessa lär också rösta på något sätt:

Aina: Anja, Samir
Tobias: Anja, Samir
Jeppe: Anja, Samir
Paow: Aina, Tobias
Anja: Aina, Tobias
Samir: Aina, Tobias

Slutsats:
Av ovan, framträder att jag rankar chanserna till vinst som följande, utifrån omröstningen:
Aina (3 poäng), Anja (2), Paow (1)
Tobias (3), Jeppe (2), Samir (1)

TOTALT:
Kombinerar vi de båda analyserna får vi

Anja och Samir: 9 poäng
Aina och Tobias: 8 poäng
Paow och Jeppe: 7 poäng

Slutsats: Anja och Samir vinner Paradise Hotel 2014.
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-01-30 kl. 18:59.
Citera
2014-01-30, 19:27
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Du kunde skrivit det direkt.

Jag tror dom flesta anser Niklas som "värdig vinnare" - han försökte åtminstone, men produktionen är ju från vettet, som sagt.

Jag har skrivit det flera gånger. Du har bara hakat upp dig på att jag inte avskyr Aina så du har inte sett det. Det är nackdelen med att hata nån så mycket, man filtrerar bort allt annat som står :-)
Citera
2014-01-30, 19:35
Medlem
Läs på egen risk:

Citera
2014-01-30, 19:39
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Läs ej detta om du vill undvika att se vinnarnas namn.
Citera
2014-01-30, 19:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Ingen fara, i början av programmet var det endel som sa att Jesper Fröjd och "Samantha" (Samantha var en joker som skulle komma in i avsnitt 6 tydligen) som vann alltihop. Där ser man hur bra flashback spoilarna fungerar
Jo, men jag har läst saker som verkar stämma.
Senast redigerad av swimmingpool 2014-01-30 kl. 20:35.
Citera
2014-01-30, 20:02
Medlem
Kolla på studio Paradise ungefär 28 minuter in när Mia visar sin tatuering där det står typ "Paradise Hotel 2013 Thobias" och ett hjärta. Rebecca frågar då "När gjorde du den? Var det i...?" och kollar lite menande på Mia och sen säger hon "Vi kanske får se mer av det, det känns som att det är lite hemligt." Min teori är att Mia tatuerat in just Thobias namn för att han vann och det är det Rebecca menar på, bara spekulationer såklart men jag har trott att han ska vinna ganska länge nu. Jag ser nog vem som helst som vinnare förutom Jeppe och Paow. Tycker även att Aina och Thobias är de som är mest värdiga vinnare då de och Anja är de ända som aldrig åkt ut, skulle vara sjukt orättvist om de andra vann.
Citera
2014-01-30, 20:13
Medlem
Avslutning
Vad kan påverka ens chanser att vinna PH?

- Stabil partner
En stabil partner ger dig stora säkerhet vid parceremonier. Det ger dig dock också produktionens onda öga, då allt stabilt och romantiskt måste brytas för att "röra runt i grytan". Detta är dock också bra, då du har stor chans att komma in, skulle du bli utröstad. Det finns en tydlig relation som produktionen kan spela med.

- Lyteskomik/bra tv
Ju mer galen och "rolig" du är. Desto större chans att produktionen vill ha kvar dig. Konflikter, sexuella aktiviteter etc. ger programmet "fler tittare". Vad vore ett PH utan dessa två ingredienser?

- "En bra vän"
Att vara en bra vän med folk, gör att du har något att luta dig tillbaka mot, skulle din partner åka ut, välja någon annan. Därtill, får du back up, och stöd ifall du gör något dumt eller hamnar i konflikt. En bra vän håller även längre än en "player" som snarare försöker spela ut folk.

- Dold/undermedveten slughet
Att öppet konspirera och spela ut folk är ingen vinnande ingrediens i längden mer än att den kortsiktigt gör dig säker samt att lyteskomik/ögongodis-nivån stiger och du får produktionen med dig. Dold slughet är emellertid något helt annat. En dold slughet karaktäriseras av att du tex. stämmer in i "grupptrycket" när det passar dig. Att du på olika sätt styr folk utan att för den delen öppet får dem att förstå dina egentliga ändamål. En undermedveten slughet är att dina känslor, likt den dolda slugheten, styr andra människor. Har du gjort något du ångrar? Gråt ut hos en vän (som inte drabbas direkt av vad du gjort). Ingen kommer beskylla dig för du gjort något dumt, då du faktiskt ångrar det innerligt. Snarare vinns dina sympatier.

- Attraktivitet
I slutändan är detta något viktigt.

Jag ska nu rangordna alla deltagare (i minnet):

(1-5 poäng.)
(Stabil partner, lyteskomik/bra tv, "en bra vän", dold/undermedveten slughet, attraktivitet)

om vi rangordnar efter antal avsnitt:

Sebastian:4,1,1,1, 3 (totalt antal poäng: 10), Antal avsnitt: 3
Magda: 2, 1, 1, 1, 4 (9), 4
Björn: 4,1,2,1,3 (11), 6
TH: 3, 3, 3, 1, 1 (11), 6
Miss D:3, 5, 1, 3, 5 (17), 7
Linnea: 2, 4, 2, 5, 3 (16), 8
AK: 4, 2, 3, 2, 3, (14), 12
Joppe: 4, 3, 3, 2, 1 (13), 13
Emelie: 2, 4, 2, 2, 3 (13), 15
Paow: 4, 5, 2, 4, 5 (20), 21
Jeppe: 4, 5, 2, 3, 5 (19), 22
Fröidh: 5, 4, 3, 4, 1 (17), 23
Tobias: 3, 5, 5, 5, 1 (19), 23
Mia: 4, 2, 4, 5, 3 (20), 24
Samir: 3, 5, 1, 1, 5 (15), 26
Anja: 5, 2, 4, 3, 4 (18), 26
Aina: 3, 3, 5, 5, 3 (14), 27
Niklas: 3, 5, 3, 4, 5 (20), 27

Slutsats: Niklas, Paow eller Mia borde vinna. Jag tror nog ingen tvekar kring att han är en värdig vinnare. Aina därimot har vi som vi ser en galen jävla tur. Och förtjänar verkligen inte att vinna. Inte heller Samir lever upp till sina poäng (även om han är en god kille som verkligen förtjänade bättre bemötande från de andra deltagarna).
Senast redigerad av yamabamaobama 2014-01-30 kl. 20:21.
Citera
2014-01-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamabamaobama

Kollade på studio paradise här om dagen med paow och Jeppe (delen som gick efter att de åkte ut). Mina observationer därifrån:
  • Paow verkar tycka väldigt illa om Jesper
  • Jesper verkar allmänt tillfreds och positiv, ha i åtanke att han är en tävlingsmänniska som troligtvis HATAR att förlora
  • Jesper är inte arg eller besviken på någon av de andra deltagarna
  • Jesper lyfter gång på gång fram hur han hela tiden sett det som ett spel och hur bra han är på det
  • Jesper umgås väldigt lite med de andra deltagarna efter inspelningen, flera tycker illa om honom

Jag har en känsla av att Jesper vinner och tar pengarna själv. Då hade jag tyckt han förtjänat det även om min favorit var Niklas. Finns en del som pekar på Samir och Anja också men det hade inte varit lika kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in