2014-01-29, 22:11
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
3-5 arbetsdagar för att få hem ett nytt kort?

Nej fyfan, springer iväg och tar ut pengarna som är kvar på kortet och låter cirkus 200kr vara kvar, har dom inte rört dom inom en vecka lär det väl vara lugnt?

Om det nu är så att dom har fått tag i kontoinformation osvosv, hur snabbt brukar dom länsa korten då, så snabbt som möjligt antar jag?

Tänkte mer om det är lugnt i låt oss säga en vecka, då är det ingenting att oroa sig över?

Nu är jag inte någon expert på dataintrång och bedrägeri, och kan inte börja tänka mig hur dessa personer tänker. Men en gissning skulle dock var att dom väntar tills efter folk har fått in sin nästa lön med att tömma kontot.
Citera
2014-01-29, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Så alla som använt sina kort där, kommer att exponeras?

Illa..

Många småungar i tråden som inte kan läsa??
Många hackare har försökt att hacka därför stängde de skiten. sluta trolla med ert tjafs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Titta vad KjellSortering hittade. Lova att seeda ordentligt då linan är riktigt värdelös. Återgår till paraplydrinkarna och brudarna här i Filipinerna

http://thepiratebay.se/torrent/9540193/

Kjell, folk går bärsärkagång i kommentarfunktionen på TPB då din fil innehåller spelet Hitman istället för domarna. Snart är du lika jagad som Jonas Häger :-P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag har med stort intresse följt tråden hela dagen. Lite kul när man gör ett break på en timme för att laga och käka mat och kommer tillbaka med nästan 20 nya sidor i tråden att läsa.

Jag kan se meningen med en sida som Lexbase men gillar den inte för fem öre. Jag finns själv inte med men jag anser att det finns vissa saker som inte bara ska vara ett knapptryck bort.

Dock så kanske jag hycklar lite då jag har suttit och scrollat igenom alla domar som hittills postats i tråden. Dock är det mer av nyfikenhet över LB s bristande säkerhet en viljan att snoka i folks privatliv.

Tycker att det är under all kritik att starta en sådan här sida och sedan inte på något sätt försöka ta ansvar för säkerheten. Dom borde fan skämmas.

Dock så börjar man fundera på om detta projekt var till för att lyckas. Dom måste ha vetat att folk skulle försöka att sänka sidan. Och att då inte lägga mer krut på säkerheten en vad dom har gjort... Kanske ville dom bara dra in så mycket stålar som dom kunde så snabbt som det bara gick? Något som motsäger det är väll att det måste ha kostat för dom att få tillgång till domarna ifrån början.

Dom tankte väl att med såna starka högervindar som blåser över sverige från USA så kommer denna amerikanska tradition att vara lika poppis som donald duck på julafton
Citera
2014-01-29, 22:13
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptZappBrannigan
Haha! Kom igen, upp med köparnas identiteter nu! Varför ska dessa "oskyldiga" inte hängas ut, när brottsoffer fått lida?
KaoZ!

Varför ska de som köpt informationen hängas ut? De har väl inte begått något brott? Sorgligt att brottsoffren/vittnen hängts ut, men inte att dömda brottslingar hängs ut.

Märklig dubbelmoral får man säga, när folk på FB börjar likt moraltanter tycka synd om brottslingar som hängs ut när hundratals trådar här handlar just om att hänga ut folk för allt möjligt, sällan brottsligt.
Senast redigerad av Weissmuller 2014-01-29 kl. 22:15.
Citera
2014-01-29, 22:13
Medlem
kavlevs avatar
100322

Det va mej en gammal buse...
Citera
2014-01-29, 22:14
Medlem
3000 domar på vift i då skrivande stund enligt AB, någon som sitter på en lite större zipfil kanske?
Citera
2014-01-29, 22:15
Medlem
hahahah jag dööör...

Citat:
Uppdaterat 19:45: Användare på forumet Flashback påstår på onsdagskvällen att det även går att komma åt e-postadresser och lösenord - krypterade - som tillhör de svenskar som registrerat sig på Lexbase. De exempel som personen lagt ut på nätet har dock inte kunnat verifieras av Computer Swedens källor, eftersom Lexbase inte går att nå.

Uppdaterat 20:05: En 5 GB stor fil som påstås vara Lexbase kompletta databas har börjat spridas på nätet.

Uppdaterat 20:45: Falskt alarm rörande den 5 GB stora filen, enligt upprörda "nedladdare". Filen verkar i själva verket innehålla ett piratkopierat spel.

Uppdaterat 21:50: Internetoperatören Bahnhof, som har Lexbase som kund, går nu ut med att man stänger ned sidan. Detta på grund av risken för att kontouppgifter till de som betalat med Paypal för att köpa domar därifrån kan ha läckt ut.
Citera
2014-01-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exstazi
hahahah jag dööör...

Någon/några sitter flitigt och följer flödet här på FB
Citera
2014-01-29, 22:16
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Slutat funka?
Ladda upp på nytt och mer!
Funkar.... tryck på den svarta "download" och inte den andra
Citera
2014-01-29, 22:17
Medlem
Någon som har backup på sidan?
Citera
2014-01-29, 22:18
Bannlyst
Enligt aftonbladet är den 5gb stora filen äkta, den ska alltså innehålla domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in