2014-01-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av element79
Vad jag finner anmärkningsvärt, utifrån uppgifter i den nu "hackade" dumpen, är att det finns personuppgifter för personer som f.n. sitter häktade (165 st). Känns ju sådär med hänsyn till oskuldspresumtion.
Vilken är den ""hackade" dumpen"? Listan med personer i databasen? Det kan ju vara så att personerna du pratar om tidigare åtalats för andra brott än de som de just nu sitter häktade för.
Citera
2014-01-29, 17:12
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har du helt missat att ALLA som varit med i ett mål som tagits upp i domstol finns med?
Oskyldig, fortkörare, våldtäktsman, snattare, alla finns med i princip

om det aldrig gått till domstolen? finns dom med då då? om man blivit dömd ?
Citera
2014-01-29, 17:15
Medlem
Finns det några PDF-filer eller inte?
Citera
2014-01-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Hur kan man bli dömd utan att det gått till domstol?
Citera
2014-01-29, 17:17
Medlem
Citat:
Har du helt missat att ALLA som varit med i ett mål som tagits upp i domstol finns med?

Inte bara det. Alla brottsoffer finns också med så man vet inte om pricken på kartan är osykldig, skyldig eller den som råkat ut för brottet.

Kan någon bekräfta om även mordoffer finns med?
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Finns ju folk som sitter på all data. Men någon som kan lägga upp det gratis?

http://50lappen.se/l%C3%A4nkkungen/salja-ett-fardig-lexbase-system
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol

Tveksamt. Det är MÅNGA dömda de senaste fem åren som inte finns med i databasen. Den är inte komplett. Lexbase har helt enkelt inte haft råd eller kunnat hämta ut, alternativt lägga upp samtliga domar innan lanseringen i måndags.
Citera
2014-01-29, 17:18
Medlem
hashflashs avatar
Enligt Computer Sweden räcker det med att logga in så kan man dra ner allt.
Citera
2014-01-29, 17:18
Medlem
Hur ter sig accepterat straff föreläggande ?

Citat:
Ursprungligen postat av tabacmannen
Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Hur kan man bli dömd utan att det gått till domstol?
Citera
2014-01-29, 17:19
Medlem
Theberzerkers avatar
Många dömda personer som inte går att hitta via sidan också...
Undrar hur mycket dom egentligen kommit över
Citera
2014-01-29, 17:19
Medlem
Citat:

Jag trodde bara att ett beslut om häktning inte skulle listas, tänkte att det fanns starkare sekretess kring sådana beslut.
Citera
2014-01-29, 17:20
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tabacmannen

ja själv blev man en gång uppringd av polisen för ett brott man gjort på internet, eller tja det var två brott och de frågade om jag ville ha advokat men jag nekade och sa att om de dom har i sina papper är som det är så stämmer de nog även om jag antingen vart påverkad under den tiden det hände, så damp det sedan ner ett brev med ett straffföreläggande på 27.000kr att betala av, och papper på vad jag blev dömd för men det gick aldrig till domstolen? men hade de gjort det hade det nog blitt än värre straff så finns "straffföreläggande brott" med i listan? hittar inte mig där iallafall men det uppdateras väl konstant så till slut hamnar man väl där?

blev dock rädd när jag såg röda prickar över där jag bor, men läste i dump att det var 2 grannar som blivit dömda för något så nu känner ja mig än så länge lugn men ändå sjukt att jag är smått intresserad av o veta vad dom är dömda för även då jag själv inte vill hamna på sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in