Citat:
Ursprungligen postat av
tabacmannen
Nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Hur kan man bli dömd utan att det gått till domstol?
ja själv blev man en gång uppringd av polisen för ett brott man gjort på internet, eller tja det var två brott och de frågade om jag ville ha advokat men jag nekade och sa att om de dom har i sina papper är som det är så stämmer de nog även om jag antingen vart påverkad under den tiden det hände, så damp det sedan ner ett brev med ett straffföreläggande på 27.000kr att betala av, och papper på vad jag blev dömd för

men det gick aldrig till domstolen? men hade de gjort det hade det nog blitt än värre straff

så finns "straffföreläggande brott" med i listan? hittar inte mig där iallafall men det uppdateras väl konstant så till slut hamnar man väl där?
blev dock rädd när jag såg röda prickar över där jag bor, men läste i dump att det var 2 grannar som blivit dömda för något så nu känner ja mig än så länge lugn men ändå sjukt att jag är smått intresserad av o veta vad dom är dömda för även då jag själv inte vill hamna på sidan