2014-01-25, 14:47
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jaja, men blev du full då?

Lite, men APK var ju inte det bästa på de ölerna. Borde nog köra Arboga i fortsättningen istället
Citera
2014-01-25, 16:33
Medlem
Peter77s avatar
Har smakat den där Arboga 10.2, och så Falcon Extra brew som är på 10.5%.

Arbogan är ganska svår att dricka rumstempererad, kyld går det väl lite bättre, men god är den inte. Tycker den smakar ganska mkt jäst också men den har många bismaker kan man väl säga.

Falconen är något bättre faktiskt, men tycker ändå den är för stark för att vara god dock.

Den däre "sjukommatvåan" är faktiskt ganska god och lättdrucken tycker jag dock, om vi nu pratar om lite starkare öl för billiga pengar.

Finns ett par st runt 7% som är goda men annars tycker jag ölen är bäst runt 5%. Brukar försöka hålla mig över 4%, lite APK vill jag ändå ha. :P Annars är folköl rätt gott också.
Citera
2014-01-25, 18:38
Medlem
Mr.Nesss avatar
Jag har förälskat mig i Åbro Extra Stark, och den dricker jag inte för att bli full utan att jag tycker att det är en god öl till ett bra pris
Citera
2014-01-25, 19:14
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Arborga är riktigt äckliga . Som en skvätt dåligt hembränt och en skvätt öl i samma.
Enda som kan få en dricka det är väl att man är sjukt dragen ? Sett många alkisar köper denna .Öl på 7% går ner till exempel Åbro och Elk går ner lika lätt som smör .
Elk smakar faktiskt ljusare än 5%
Citera
2014-01-25, 20:25
Medlem
PJeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Lite, men APK var ju inte det bästa på de ölerna. Borde nog köra Arboga i fortsättningen istället

Det duger väl med Arboga Raketbränsle om man är beredd att strunta i smaken och köra för att uppnå fylla snabbt. Inget direkt att ta till i desperation om man ska lindra bakfylla snabbt. Försökte för länge sen, men den kom knappt ner i strupen.
Citera
2014-01-25, 20:31
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Elk smakar faktiskt ljusare än 5%
Va? Hur smakar färg? Och det är väl alkoholhalten som räknas i procent?
Citera
2014-01-25, 20:37
Medlem
Det tar alldeles för lång tid för mig att bli onykter på 5~%

alltså jag måste dricka 18+ för att bli riktigt onykter, så 10 st 7.5or känns bara rimligare
Citera
2014-01-25, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Det tar alldeles för lång tid för mig att bli onykter på 5~%

alltså jag måste dricka 18+ för att bli riktigt onykter, så 10 st 7.5or känns bara rimligare

Gieez. Du kanske borde se över din konsumtion en aning, den toleransen är inte att leka med.
Citera
2014-01-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Gieez. Du kanske borde se över din konsumtion en aning, den toleransen är inte att leka med.

Konsumerar kanske 2-4 gånger i månaden nuförtiden, har ingen aning varifrån toleransen kommer, förut så räckte det med "normal mängd"
Citera
2014-01-25, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Konsumerar kanske 2-4 gånger i månaden nuförtiden, har ingen aning varifrån toleransen kommer, förut så räckte det med "normal mängd"

Okej, skumt. Jag blir klart påverkad av 6-7 halvliters 5%-öl. Dricker aldrig extrastark stöl (lager) då jag inte gillar smaken.

Belgisk öl, IPA, stout med mera är en annan femma, men det är ingen öl jag "super" precis, dricker 1-2 stycken och njuter av smaken.
Citera
2014-01-28, 07:20
Avslutad
Har man börjat dricka 7.0-10.0%:s öl och fått smak på det så blir vanliga 5%:s starköl som lättöl i jämförelse.
Citera
2014-01-28, 17:51
Bannlyst
Elk brew 7,5 är det som gäller. Välkyld då förstås, pissljummen är den svårdrucken. Halsa är vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in