2014-01-22, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Jag hoppas att de äntligen har låst upp hennes telefon. Alla SMS och säkerligen bilder också, kanske från den kvällen.
Ja verkligen. Skulle förvåna mig mycket om det inte var så
Citera
2014-01-23, 00:31
Medlem
Så, vad tror vi? Blir straffen fastställda eller kommer någon gå fri?
Citera
2014-01-23, 00:52
Bannlyst
Jag är en amatör vad det gäller påföljd men har suttit på anstalt. Fete Rödtott får typ 16 år medhjälparna är ute efter 11 månader. Sen har dom villkorligt i ett år. Hade detta varit Englad eller USA hade dom fått 10 År. Vore jag pappan hade jag inte varit glad.
Citera
2014-01-23, 23:32
Medlem
Kommentaren gäller inte det här fallet men GW har en poäng "– Om man mördat någon så är det inte fritt fram att slänga dem i naturen. Det kostar extra."

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-persson-sa-javla-sjuk-ar-han-inte/
Citera
2014-01-24, 12:20
Medlem
Är inte jätteinsatt i Marina-fallet, men där fanns väl inte så mycket teknisk bevisning mot ex-sambon som nu blev fälld. Så det känns som att det talar för att även i detta fallet så är chansen ganska stor att dom 3 blir fällda i HR med alla de indicier, omständigheter m.m som finns emot dom.
Senast redigerad av cykelstyre666 2014-01-24 kl. 12:23.
Citera
2014-01-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Är inte jätteinsatt i Marina-fallet, men där fanns väl inte så mycket teknisk bevisning mot ex-sambon som nu blev fälld. Så det känns som att det talar för att även i detta fallet så är chansen ganska stor att dom 3 blir fällda i HR med alla de indicier, omständigheter m.m som finns emot dom.

Jag är inte heller speciellt insatt i Marina-fallet men har samma uppfattning som dig. Jag tror och hoppas att Hovrätten höjer straffen för alla tre. Det är inte ok att delta i ett bortförande av en död människa. AJ 18 år, helst livstid, men det tror jag inte ÅK yrkat. De övriga två, DB och FH, hoppas jag får maxstraff 4 år för skyddande av brottsling. De har varit med när de "fraktat bort" Ida. Det ska de betala för! Det finns inga ursäkter för det beteendet och jag hoppas innerligt att deras familjer faktiskt inser vad de deltagit i. De är inga offer! Och om de ser sig som offer i sammanhanget vill jag än mindre ha dem ute på våra gator.

Och sen vill jag tillägga att AJs och FHs mammor kan ha hur många ljuspartyn som helst. Hade de varit min son hade jag bett att de låst in honom så länge som möjligt. Det finns inga ursäkter och det hoppas jag att de flesta föräldrar inser.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2014-01-24 kl. 18:05.
Citera
2014-01-24, 18:12
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag är inte heller speciellt insatt i Marina-fallet men har samma uppfattning som dig. Jag tror och hoppas att Hovrätten höjer straffen för alla tre. Det är inte ok att delta i ett bortförande av en död människa. AJ 18 år, helst livstid, men det tror jag inte ÅK yrkat. De övriga två, DB och FH, hoppas jag får maxstraff 4 år för skyddande av brottsling. De har varit med när de "fraktat bort" Ida. Det ska de betala för! Det finns inga ursäkter för det beteendet och jag hoppas innerligt att deras familjer faktiskt inser vad de deltagit i. De är inga offer! Och om de ser sig som offer i sammanhanget vill jag än mindre ha dem ute på våra gator.

Och sen vill jag tillägga att AJs och FHs mammor kan ha hur många ljuspartyn som helst. Hade de varit min son hade jag bett att de låst in honom så länge som möjligt. Det finns inga ursäkter och det hoppas jag att de flesta föräldrar inser.

Ljusparty? Vad har jag missat?
Citera
2014-01-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Ljusparty? Vad har jag missat?

Det är bara att söka reda på FHs mamma på FB så får man informationen om att hon och Ajs mamma har haft ett ljusparty i slutet av sommaren. Så synd om dem...? Nej, knappast!
Citera
2014-01-24, 19:42
Medlem
Citat:
Det är bara att söka reda på FHs mamma på FB så får man informationen om att hon och Ajs mamma har haft ett ljusparty i slutet av sommaren. Så synd om dem...? Nej, knappast!

vad har detta med något i fallet att göra? Låt de anhöriga vara..eller menar du att om din bror/syster misstänks/döms för ett brott så ska även du hålla käft och virka grytlappar 24/7?
Citera
2014-01-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
vad har detta med något i fallet att göra? Låt de anhöriga vara..eller menar du att om din bror/syster misstänks/döms för ett brott så ska även du hålla käft och virka grytlappar 24/7?

En bror eller syster har ingen skuld. Att föräldrar till dessa individer inte tagit sina söner i hampan och sagt att de ska berätta för rättsväsendet vad som egentligen hände, visar på något annat.
Citera
2014-01-24, 23:58
Medlem
Citat:
En bror eller syster har ingen skuld. Att föräldrar till dessa individer inte tagit sina söner i hampan och sagt att de ska berätta för rättsväsendet vad som egentligen hände, visar på något annat.

tänk om de faktiskt har berättat sanningen..
Citera
2014-01-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
tänk om de faktiskt har berättat sanningen..

Inte i rätten men kanske för de anhöriga. Om det vore min son så skulle jag be honom att berätta sanningen inför åklagaren. Om han inte gjorde det, tog sitt moraliska ansvar, så vore det en son som inte längre vore min son. Man tar sitt moraliska ansvar oavsett om man begått ett fel.

Ja, jag fattar att du menar att de har berättat sanningen inför rättvisan. Det har de inte eftersom historien om vad som egentligen hände inte hänger ihop. Det finns mer att berätta och det vet dessa tre.

Och jag tänker på anhöriga till Ida. De har nog genomlevt hennes sista minuter i livet och vad som hände därefter fler gånger än vad du och jag kan föreställa oss. De förtjänar sanningen för att kunna gå vidare.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2014-01-25 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in