Citat:
Jo, jag håller med dig helt.
Det som är retfullt är att indiciekedjan är belagd sen första rundan. Så med facit vad det inget fel i gärningsbeskrivningen. Inte ett dugg skulle jag vilja påstå.
Terrängen va sökt och en av nordens största sökinsatser. Det handlade om ett gigantiskt skogsområde. Naturreservat, så det va inte lätt även om Missing People lyckades.
Dom hade annat taktik och uteslöt det polisen redan hade sökt igenom.
Man behövde inte vara Einstein för att förstår att Marina va mördad av sin fd sambo.
Terrängen va sökt och en av nordens största sökinsatser. Det handlade om ett gigantiskt skogsområde. Naturreservat, så det va inte lätt även om Missing People lyckades.
Dom hade annat taktik och uteslöt det polisen redan hade sökt igenom.
Man behövde inte vara Einstein för att förstår att Marina va mördad av sin fd sambo.
Åtalsplikt tar du upp också i inlägget, men nog såg det rätt mörkt ut på förhand att lyckas
driva ett åtal mot FS framgångsrikt i mål med detta dystra faktum att man gått bet på att
spåra upp var kroppen låg någonstans, för i livet var ju hon inte, det insåg ju alla med minsta
vett. Bara i yttersta undantagsfallen har det alltså ställt sig möjligt att fälla misstänkta mördare
mot bakgrund av avsaknaden av en kropp. Det är givetvis ytterst knepigt med dom
förutsättningarna hur mycket indicier i övrigt som än talar för en misstänkt persons skuld.
Jag förstår dock att man ändå tog steget ut till ett åtal. Men särskilt ljust såg det nog inte ut
och inte blev det bättre med en sån arrogant, malplacerad person i rätten som du vet vem, han
som dristade sig till att säga något så anmärkningsvärt som följande: "Ska vi stå och se på när
blodet torkar också då" eller nåt i den vägen."
Omdömeslös och obehaglig människa.Sedan kan jag nog allt tycka så här mot slutet när fallet äntligen snart kan läggas till
handlingarna för gott att polisen borde nog kunnat leta reda på kroppen med tanke på
var den låg i förhållande till hemmet i Övre Röra även om området däromkring är betydande
i sin utsträckning.
Och missarna av blodet i sängen och kulhålet i väggen är ju bara något som helt enkelt
inte ska kunna få ske. Det är ju så man inte tror det är sant faktiskt.
Nu gick det vägen till slut ändå tack och lov men såna här misstag får absolut inte hända igen
och ska inte behöva hända heller för man har väl dragit sina lärdomar förhoppningsvis
och skärper till sig vid genomsökningar av platser där det kan förmodas ha skett ett
allvarligt brott mot en människa.
edit: Så fort Marinas döda kropp påträffades sent omsider och det kunde konstateras att
hon blivit mördad, då var jag helt övertygad om att det skulle lösa sig med att sätta dit
hennes mördare, han som nu döms. Jag var inte speciellt orolig för att ingen resning skulle
beviljas vid en ansökan som mot bakgrund av kroppsfyndet tedde sig givet skulle inlämnas,
och vid en ny rättegång hade jag inga tvivel alls om utgången. Den som nu blev.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-24 kl. 23:13.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-24 kl. 23:13.