2014-01-23, 19:10
Medlem
Linda Hjertén sa på brottscentralen på Aftonbladet, att hon mottagit SMS ifrån Marinas Mamma, glädjetårar!
Citera
2014-01-23, 19:12
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
ÅK tog upp hur FS betedde när han meddelades att man lyckats återskapa SMSet, det kanske var det närmaste ett erkännande han kunde komma, rätten kanske tog till sig det också.

Förlåt, men vet knappt var jag ska rota.

Är där en ny fil med de återskapade SMS, eller eventuellt en länk från rättegången man får en överblick vad där skedde.

Ursäkta besväret.
Citera
2014-01-23, 19:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Polisen och åklagarna gjorde det bra som aldrig gav upp. PÅK hade rätt hela tiden men svårt att ro det iland p.g.a avsaknad av kroppen. Och MPS fantastiska insats. Utan kroppen hade det nog varit svårt att få till en fällande dom. Toppen att MJ fick sista ordet!
Citera
2014-01-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Förlåt, men vet knappt var jag ska rota.

Är där en ny fil med de återskapade SMS, eller eventuellt en länk från rättegången man får en överblick vad där skedde.

Ursäkta besväret.
Nej det är jag som ska ursäkta, att jag inte förklarar bättre.

Åk tog upp idag i slutpläderingen hur FS spårade ur i förhöret när han fick reda på att SMSet hade återskapats, det spelades inte upp utan ÅK återgav bara att FS blev rasande. Och det skall ha märks i rättssalen hur folk tog till sig.
Senast redigerad av Perception 2014-01-23 kl. 19:22.
Citera
2014-01-23, 19:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Åk tog upp idag i slutpläderingen hur FS spårade ur i förhöret när han fick reda på att SMSet hade återskapats, det spelades inte upp utan ÅK återgav bara att FS blev rasande. Och det skall ha märks i rättssalen hur folk tog till sig.

"Och när han blir ställd för det raderade messet. Då får FS ett vredesutbrott när han får klart sig att det här messet kan läsas. Tyvärr kan jag inte hitta någon legal grund för att spela upp det här förhöret men vid dessa två tillfällen under den här utredningen har det rämnat för FS och han har inte lyckats hålla fasaden uppe."

Han kan helt enkelt inte kontrollera sig...
Citera
2014-01-23, 19:27
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:

Ja, jag såg det från liverapporteringen. Tycker det är konstigt att de inte får spela upp förhör med honom när de får citera FUP:n.
Men det är nog som du säger, de kunde ändå ta till sig ÅK:s budskap om hur FS reagerade på det återskapade SMS:t
Citera
2014-01-23, 19:27
Medlem
Titianas avatar
Så skönt att det äntligen blev rätt
Jag tror tyvärr inte på någon ånger från FS sida. Tänker säkert i sin förvridna hjärna att hon förtjänade detta, lite som exet som vittnade förr att FS sagt att vore det inte för hennes beteende så skulle han inte behöva typ slå och strypa henne. Nåja, nu är det fritt från Fredrik Svensson i ett bra tag framöver. Han borde hoppas på RPV men han kommer aldrig att medge att det skulle vara något fel på honom
men visst är det läge att
Citera
2014-01-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så skönt att det äntligen blev rätt
Jag tror tyvärr inte på någon ånger från FS sida. Tänker säkert i sin förvridna hjärna att hon förtjänade detta, lite som exet som vittnade förr att FS sagt att vore det inte för hennes beteende så skulle han inte behöva typ slå och strypa henne. Nåja, nu är det fritt från Fredrik Svensson i ett bra tag framöver. Han borde hoppas på RPV men han kommer aldrig att medge att det skulle vara något fel på honom
men visst är det läge att
Ja är bara lättad när jag hörde det på nyheterna precis. Nu ska han bara låsas in o sen kan dom slänga nyckeln.... Han ska inte sitta på ett psyka för att komma ut om ett par år..............
Citera
2014-01-23, 19:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Nu återstår att läsa domen och se hur HR resonerat kring vittnen, teknisk bevisning och även avsaknad av teknisk bevisning m.m.

Ska bli intressant att få ta del av deras resonemang i detta indiciemål.
Citera
2014-01-23, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu återstår att läsa domen och se hur HR resonerat kring vittnen, teknisk bevisning och även avsaknad av teknisk bevisning m.m.

Ska bli intressant att få ta del av deras resonemang i detta indiciemål.
SEN ska du börja prata om överklagan och hemliga bevis, eller?
Visst är domskälen intressanta, men det viktigaste är att FS ska sitta i fängelse tills han är i övre medelåldern. Någon som vet om han har haft försörjning och bostad ordnad så länge någon gång tidigare i vuxen ålder?
Citera
2014-01-23, 19:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Glädjetårar rullade på mamma L*ilas kind . Tänkt att att vi äntligen hittat en rättvis dom i Sverige. Det känns underbart för Marina att vi fått upprättelse för henne.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article31765.ab
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-23 kl. 19:51.
Citera
2014-01-23, 19:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, verkligen!
Jag undrar vad den där Friman tänker nu förresten efter hovrättens beslut idag...

Beträffande den rättspsykiatriska undersökningen som snart ska dra igång så tror jag inte
heller direkt att man hittar någonting som skulle förhindra honom från att tillbringa
alla de långa och många åren framöver på en trevlig anstalt.
Det han lider av, misstänker jag på goda grunder, är en psykopatisk personlighetsstörning.
Och dylikt kvalificerar ju inte för slutenvården.
Det är en oerhört kall, förslagen och empatilös människa och han ska vara på kåken och
ingen annanstans!

Vad skulle Friman ha gjort för fel? Hovrätten bekräftade ju den friande tingsrättsdomen, förra gången. HD hade inte heller några invändningar, i sig, mot de tidigare domsluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in