Citat:
Ursprungligen postat av
Zarkov
Jag köpte nyligen ett par Loake Kempton i mocka. När jag provade dem i butiken märkte jag att de skavde lite mot hälsenan men tänkte att skaftet nog mjuknar lite efter hand. Nu har jag gått med dem ett antal dagar men tycker inte att det blivit bättre. Längst upp på hälkappan är det som en liten klump i sömmen där foder och mocka går ihop, jag tror det är den som skaver mot hälsenan. I övrigt sitter skorna kanonbra, det är bara den här lilla grejen.
Är det bara att klämma dit ett par compeed på hälsenorna och hoppas att det blir bättre med tiden eller går det att göra något åt det, hemma eller hos en skomakare?
Det låter som en liten miss när de sytt samman foder, mellanvägg i kanvas (vanligtvis på skottningen prisklassen) och ovanlädret. Händer ibland, och kan vara svårt att upptäcka i fabrik. Har liknande på ett par Crockett & Jones Chelsea 5 vid ena resåren högst upp, där det skaver lite och jag kan få ont ibland. Kan bli lite bättre med användning, men inte alltid helt, som med mina Chelseas. Gå tillbaka med de till butik och hör vad de säger.