2014-01-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Vid tiden för upptäkten i bagagen kanske det inte telefonerades alls.
Han kan ha fel där.
Men återigen.Att han sett det han såg var säkerligen paketet efter Marina, omlindat i vit plast.

Frågan du kan ställa är om det var FS han såg ?
Vilket jag tror, du gör det icke.

Fast det är ju inte så han säger. Han säger att det telefonerades.
Han ringde Roine. Han lånade ut telefonen till JOJ. Han ringde frugan & frugan ringde han.
Vi kan inte bortse från vad vittnena säger.

Skall ÅK få med LJ i sitt scenario skall han se till att ureda när LJ såg något, samt få en indiciekedja som matchar detta.

En mördare åker inte runt, eller sparar på lik & bevis i 2-3-4 dagar. Det går inte ihop.
Liket hanterar man direkt: dag 0, timme 1.

Idafallet
C*rolin Stenv*ll
Bodenfallet
etc.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-20 kl. 22:59.
Citera
2014-01-20, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vid tiden för upptäkten i bagagen kanske det inte telefonerades alls.
Han kan ha fel där.
Men återigen.Att han sett det han såg var säkerligen paketet efter Marina, omlindat i vit plast.

Frågan du kan ställa är om det var FS han såg ?
Vilket jag tror, du gör det icke.
Visst kan han ha fel på att det telefonerades. Han kan ha haft fel på färgen på bilen också. Den kanske var röd.
Citera
2014-01-20, 23:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Rättegång i morgon, vilka kommer rapportera ?
Kommer någon media rapportera ?
Tyvärr har inte utmärkte bloggaren som tidigare i tre dagar försett oss med
rapporteringar möjlighet att närvara mera i Göteborg under fortsatta förhandlingar.

Citat:
Nu är jag tillbaka i Jönköping för att rapportera från slutet av Flakebölerättegången, den slutar antagligen i morgon.

Under förmiddagen har det droppat in 200 kr i donationer! Stort tack!

Förra veckan hade jag möjlighet att bo hemma hos en kompis i Göteborg men det kan jag inte göra denna vecka. Eftersom min ekonomi inte tål utsvävningar i form av hotellboende och eftersom jag bloggar obetalt på min fritid så kommer jag inte kunna blogga från de sista dagarna av Spekrödsrättegången.

Jag hoppas att det blir någon riktigt vass rapportering från annan media så vi alla har möjlighet att hänga med vad som händer de sista dagarna!
http://www.rättegång.se/spekerod/
Citera
2014-01-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men visst går man till en betrodd kontakt om man vill göra ljusskygga affärer?

Tid är av betydelse, men inte två timmar på kvällen 28, när åklagaren påstår att mordet skedde natten innan.

Vänta lite nu.....Det finns ju åtminstone två här på forumet som nyligen lade kraft på att det kunde varit två GM. OM FS åkte TILL kranen så är det inte ens säkert att han åkte dit i cb affärer.

Men strunt samma. Fs vill inte outa sin langare och langarn vill inte ge sej till känna.
Citera
2014-01-20, 23:07
Medlem
Läste att "smygmobilen" har kontrollerats nu. Finns det då några alternativa gärningsmän som Marina kan ha bestämt träff med? Och var finner man spåren efter dessa i sådant fall?
Citera
2014-01-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst kan han ha fel på att det telefonerades. Han kan ha haft fel på färgen på bilen också. Den kanske var röd.

Färger brukar sådana där ufon komma ihåg.
Men med telefonerandet brukar det vara annat.

Förvånande är ändå att en brukare vill hjälpa till att sätta dit en annan brukare.
Har dom möjligen råkats förr, trots allt ??
Citera
2014-01-20, 23:10
Bannlyst
http://www.expressen.se/gt/hemlig-mordarlista-kritiseras-av-advokat/
Citat:
Det finns en hemligstämplad lista på 33 namngivna män som den mördade Marina Johansson umgåtts och haft kontakter med.
Chefsåklagare Urban Svenkvist säger att samtliga är avförda som misstänkta mördare.
- Jag ifrågasätter hur utredningen bakom dessa beslut genomförts, säger advokat Michael Hansson, den mordmisstänkte 40-åringens försvarare till GT.

- Enligt min bedömning finns det bland dessa män flera personer som mycket väl kan vara en alternativ gärningsman, säger advokat Michael Hansson.
Listan på männen är hemligstämplad både mot bakgrund av männens personliga integritet och den mördade Marina Johanssons integritet.
Chefsåklagare Urban Svenkvist nämnde listan i slutet på sin sakframställan första rättegångsdagen i den nya mordrättegången i hovrätten för Västra Sverige.
- Listan har reviderats löpande och i dag är samtliga där namngivna personer avförda från mordutredningen.
Advokat Michael Hansson som försvarar den på nytt mordåtalade 40-årige exsambon ifrågasätter dock på vilket sätt dessa namngivna män avförts från mordutredningen.
- Har man verkligen utrett vad dessa 33 personer hade för sig den i målet aktuella tiden? säger advokat Michael Hansson.
Citera
2014-01-20, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Läste att "smygmobilen" har kontrollerats nu. Finns det då några alternativa gärningsmän som Marina kan ha bestämt träff med? Och var finner man spåren efter dessa i sådant fall?
I chattar? I raderade SMS?

Eller så hittar man inga spår efter dem. Det hindrar inte dem från att finnas.
Citera
2014-01-20, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Färger brukar sådana där ufon komma ihåg.
Men med telefonerandet brukar det vara annat.

Förvånande är ändå att en brukare vill hjälpa till att sätta dit en annan brukare.
Har dom möjligen råkats förr, trots allt ??
Ville LJ vittna? Jag trodde det var frun som tipsade polisen.
Citera
2014-01-20, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
FS röker inte, han snusar. Om man kollar hans historik så köper han cigg för att blanda ut cb:n.
Hade han inget av skatteåterbäringen kvar att köpa cigg för? - Han var ju t.o.m. tvungen att åka den mer än 1 h långa omvägen hem för att "äta" - och för att inte riskera stoppas av polis:
https://www.flashback.org/sp32733347
https://www.flashback.org/sp32713343
Citat:
Det framkom i TR.
Ingen "kran" har kunnat verifiera hans historia - som är och förblir en rövarhistoria så länge inte "kranen" är identifierad.
Citera
2014-01-20, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hade han inget av skatteåterbäringen kvar att köpa cigg för? - Han var ju t.o.m. tvungen att åka den mer än 1 h långa omvägen hem för att "äta" - och för att inte riskera stoppas av polis:
https://www.flashback.org/sp32733347
https://www.flashback.org/sp32713343
Ingen "kran" har kunnat verifiera hans historia - som är och förblir en rövarhistoria så länge inte "kranen" är identifierad.
Rövarhistorien förblir sanning tills åklagaren vederlägger den.
Citera
2014-01-20, 23:19
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/gt/hemlig-mordarlista-kritiseras-av-advokat/

Knappast förvånande att Hanssons pöjk säger så.
Det är ju hans jobb.
Även Morotens advokat yrade om samma sak. Så mantrat känns igen.
Alternativ gärningsman........alternativ.

Vi får väl se om dom hamnar på samma kåk, AJ och FS ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in