2011-07-19, 21:09
Medlem
Jag är i Hälsingland för tillfället och har lyckats överytga min kära far om att vi skall åka och titta på huset någon kväll under veckan! Ska försöka komma upp med lite bilder på min Tumblr. Kommer självklart att länka till den om det finns ett intresse för att se bilderna.

Vet någon i vilket skick huset är i? Är det värt att dra sig dit?
Citera
2011-07-19, 21:45
Medlem
k1zleezs avatar
Jag var där för några år sedan x2, märkte inget första gången men andra gången hände det väl några saker. Jag har hört att det ska rusta upp det eller håller på och göra det till en golfklubb?
Citera
2011-07-20, 14:48
Medlem
Jaså? Jag trodde de fick avslag på att göra det :O
Citera
2011-07-29, 17:35
Medlem
Sebzors avatar
Har River Blue släppts ännu?
Citera
2011-09-03, 00:45
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Bumpedibump!

Har läst igenom tråden här nu men är lite osäker på hur läget för eventuella besök ser ut?
Patrullerar det ett galet medborgargarde i krokarna? Är fönster förspikade? Är det värt att åka 20 mil för att besöka det?
Citera
2011-09-06, 23:15
Medlem
wildhacks avatar
Helöppet, har aldrig stött på någon sur person där. Möjligen om man drar ut dit med mopedgänget på natten... På med golfkläderna så smälter du in i miljön :-)

Men jag hörde att filmteamet var där igen förra veckan för kompletterande scener, dom kan vara kvar.

Sevärt? Tja, mycket trashat de senaste åren men filmteamet har faktist maskerat bort en del klotter - men å andra sidan klottrat själva:
http://www.flickr.com/photos/wildhack

(Filmen planeras vara klar till Göteborgs Filmfestival nästa år)
Citera
2012-02-04, 03:30
Medlem
Jag bor i Bollnäs och har själv varit där ett antal gånger i somras, sett endel läskiga saker. Riktigt synd bara att stället inte är som på bilderna tidigt i tråden...
Det som hänt då vi var där under nattetid var att en gång när vi var där för första gången, ett gäng om ca 10-12 personer, då vi inte vågade då in riktigt. Dörren till tvättstugan stod öppen så jag och en till smög oss in lite försiktigt för att sedan höra alla våra kompisar få panik utanför, jag fick också panik och sprang ut för att mötas utav 2 stirrande kattögon ifrån busken strax utanför. Jag kände hur den verkligen stirrade intensivt på mig innan jag fortsatte för att följa efter mina kompisar. (Hon som också var där inne vart ensam kvar där inne och greps av en ännu större panik så hon lyckades missa kattögonen. för er som ej har hört så går det väldigt mycket ryckten om "den svarta katten" här i krokarna iaf.)
vi sprang bara några meter till baksidan där vi insamlades i en klunga, katten följde taktiskt efter oss runt huset och vi kollade igenom fönstrena ett tag för att sedan tillslut våga oss in. vä där inne hände väl inte så mycket annat än att vi skrämde upp varandra och såg kattens ögon igenom fönstret ut ifrån en utav cellerna.
Har varit där flera gånger efter denna också, bland annat på dagen och gått igenom hela huset och alla rum, då vi bland annat faktiskt hittade kattspår i blod och en död fågel, samt lite värmeljus i mitten av ett rum på ett bord. Förmodligen en setup av något slag av någon som har läst legenderna och sedan åkt dit och fixat upp det men.....

Ska man dit för att bli rädd så tipsar jag om att gå dit i ett gäng om ca 5 stycken mitt i natten, håll låg profil igenom skogen så ser ingen att ni är där och använd ficklampan sparsamt, för att minska risken att bli sedd och för att höja den läskiga stämningen.
Citera
2012-09-17, 19:35
Medlem
FILmedFLINGORs avatar
har hört rykten om att man inte kommer in i huset längre. stämmer det?
Citera
2012-09-17, 19:37
Medlem
wildhacks avatar
http://helahalsingland.se/bollnas/kilafors/1.5015145-nya-planer-for-stenhuset-i-norrfly
http://helahalsingland.se/bollnas/kilafors/1.4953409-koper-spokhuset-intill-golfbanan
Citera
2012-10-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FILmedFLINGOR
har hört rykten om att man inte kommer in i huset längre. stämmer det?

Japp, någon ska tydligen fixa upp det och det står igenbommat för tillfället, går säkert att bryta sig in, men tror knappast att det skulle uppskattas.
Citera
2013-04-19, 13:03
Medlem
blueboxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazgul4
Jag testar väl här då...

Någon som har lite info om detta ställe?
Bilder?
jag har varit där med några kompisar. dock hände inget :/ men det kanske var fel tidpunkt? (~03:40)
Citera
2014-01-19, 21:12
Medlem
Hur är det där idag?
Är allting renoverat? Exteriör? Interiör?
Är det värt att stanna till där för att ta sköna ue-bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in