2014-01-19, 15:38
Medlem
Så desperat jag är. Jag känner mig för att ta livet av mig faktisk. Jag studerade en yrkesutbildning till programmerare men det är ingen som vill anställa mig nu eftersom jag har inte programmerat i ungefär två år. Jag har sökt inte vet jag hur många tusen jobb i detta år som jag har varit arbetslös. Jag sökt alla möjliga jobb men ingen vill anställa mig, inte ens som städare. Jag har ringt många restauranger och frågat om dem behöver servitör eller diskare men som sagt ingen anställer mig. Socialen vill inte heller hjälpa ekonomisk eftersom jag bor med min sambo. Arbetsförmedlingen är rent skit, dem hjälper inte heller. Jag är desperat jag har till och med gått och frågat personligt på alla affärer och restauranger som jag stöttar på och dem bara säger att jag ska lämna ett CV. Jag hatar detta, jag vet inte vem ska jag vända mig till. Jag ville ta truckkortet men kurserna är dyra och även om det kostade ett par hundra lappar så kan jag inte betala det. Vem fan ska jag ringa som kan hjälpa mig att hitta ett jobb? Det har aldrig varit så svår för mig att hitta jobb, vet inte vad fan är det som är fel med mig. Jag är skyldig CSN några poäng därför behöver jag en extra jobb för att kunna studera vad som helst och samtidigt kunna försörja mig själv. Det är helt otrolig att folk som inte ens kan svenska har jobb och jag som kan prata och skriva svenska är fattig som en gris.
Citera
2014-01-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayalive
... Socialen vill inte heller hjälpa ekonomisk eftersom jag bor med min sambo. ...

Hyr en lägenhet som du skriver dig på (där du bor officiellt) och bo kvar hos din sambo. Sen hyr du ut den lägenheten i andrahand. = inkomst från socialen + inkomst från andrahandsuthyrningen.
Citera
2014-01-19, 15:43
Medlem
Testa tidningsbud.
Citera
2014-01-19, 15:46
Medlem
Citat:
Så desperat jag är. Jag känner mig för att ta livet av mig faktisk. Jag studerade en yrkesutbildning till programmerare men det är ingen som vill anställa mig nu eftersom jag har inte programmerat i ungefär två år. Jag har sökt inte vet jag hur många tusen jobb i detta år som jag har varit arbetslös. Jag sökt alla möjliga jobb men ingen vill anställa mig, inte ens som städare. Jag har ringt många restauranger och frågat om dem behöver servitör eller diskare men som sagt ingen anställer mig. Socialen vill inte heller hjälpa ekonomisk eftersom jag bor med min sambo. Arbetsförmedlingen är rent skit, dem hjälper inte heller. Jag är desperat jag har till och med gått och frågat personligt på alla affärer och restauranger som jag stöttar på och dem bara säger att jag ska lämna ett CV. Jag hatar detta, jag vet inte vem ska jag vända mig till. Jag ville ta truckkortet men kurserna är dyra och även om det kostade ett par hundra lappar så kan jag inte betala det. Vem fan ska jag ringa som kan hjälpa mig att hitta ett jobb? Det har aldrig varit så svår för mig att hitta jobb, vet inte vad fan är det som är fel med mig. Jag är skyldig CSN några poäng därför behöver jag en extra jobb för att kunna studera vad som helst och samtidigt kunna försörja mig själv. Det är helt otrolig att folk som inte ens kan svenska har jobb och jag som kan prata och skriva svenska är fattig som en gris.
(Min fetning)

Har du skrivit och lämnat in CV?
Citera
2014-01-19, 15:47
Medlem
killen30s avatar
Om det bara är ett jobb du vill ha så utb dig i vården, usk eller personlig assistent. kan du bli snabbt och utan större besvär. Kommer du ha jobb samma dag som du är klar.
Senast redigerad av killen30 2014-01-19 kl. 15:49.
Citera
2014-01-19, 15:53
Medlem
Testa utomlands, tex Norge eller Danmark. För de sk låglönejobben som finns i Sverige typ inom vården, lager och liknande så får man riktigt bra betalt för i Norge.

Kolla blocket på "tjänster", det finns endel som tex att måla om hemma hos folk, gå ut med hundar och liknande som kan ge en slant i alla fall.
Hör med alla polare och släktingar om de vet någon som behöver folk.
Citera
2014-01-19, 16:02
Medlem
Var bor du?
Citera
2014-01-19, 16:17
Medlem
Citat:

Men gå till AF och be att få praktik på ett ställe ett tag där du sedan kan få möjlighet att börja jobba.
Citera
2014-01-19, 16:17
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Jag studerade en yrkesutbildning till programmerare men det är ingen som vill anställa mig nu eftersom jag har inte programmerat i ungefär två år.

Om du inte programemrat på flera år så är det ju inte konstigt att du inte blir anställd. Har du inget jobb så har du ju tid att syssla med det i princip hela dagarna när du inte sover eller söker jobb. Att du valt att inte göra det visar ju vad du går för, det är ju inte konstigt att ingen vill ha dig av den anledningen. Se nu till att skapa något vettigt som du kan visa upp på en intervju. Samtliga programmeringsjobb jag fått har jag fått genom att visa upp något jag gjort.
Citera
2014-01-19, 16:18
Medlem
Fillppas avatar
Vad mer specifikt gör en programmerare? Sökt hit upp till Norrland? här finns det jobb. Gruvor å skit.
Citera
2014-01-19, 16:34
Medlem
Jag har skrivit och lämnat CV överallt. Har sökt lagerjobb, sökt på ICA, Coop, Netto, alla mataffärer i princip. Man måste vara utbildad för att plocka varor det är fan för jävligt. Jag vill studera till undersköterska men utbildningen börjar i hösten och jag kan inte gå hela året utan pengar. Har skrivit in mig på massa sidor och registrerat mitt CV. Arbetsförmedlingen här i Bjuv säger att jag MÅSTE hitta praktik själv och det har jag försökt men hittar inget. Jag kan inte hitta lägenhet eftersom jag är hos kronofogden på grund av min arbetslöshet. Sista chansen jag har är att ringa polisen och hota dem eller begå brott för att hitta jobb i fängelset och känna en slant. Kan inte flytta utomlands för jag kommer att sakna mina barn alldeles för mycket.
Citera
2014-01-19, 16:40
Medlem
Katie-s avatar
Välkommen till dagens Sverige. Vänj dig vid ett liv i fattigdom för det lär inte bli bättre. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in