2014-01-18, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall ljuger han, och i så fall kan han ljuga om vad som helst. Jag är övertygad om att paketet var grönt.

Fredrik ville inte heller avslöja hur han kontaktat sin langare. Han riskerar hellre 18 års fängelse. Lär dig hur kriminella fungerar. Jag har förstått att du fortfarande tror att presenningen var grön. Det har Fredrik sagt.
Citera
2014-01-18, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Du brukar inte få rätt. Att Svenkvist tar med ett vittne som kan spoliera hela hypotesen är orimligt. Vi får vänta och se. Jag är övertygad om att LJ använde ett annat nummer.

Är du lika övertygad att Roine och Maggan använde ett annat nummer ?
Inte ens om Svenkvist skulle ta i från tårna kommer han hävda det.
Lika lite som han säger att LJ använde en annan telefon.

Japp, Svenkvist spolierade hela caset.
Och han visste om det - han hade inget val - stackarn.

Det är ingen slump att Svenkvist är pensionsfärdig, han kan komma att skriva rättshistoria i Sannerholms skugga.
Citera
2014-01-18, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik ville inte heller avslöja hur han kontaktat sin langare. Han riskerar hellre 18 års fängelse. Lär dig hur kriminella fungerar. Jag har förstått att du fortfarande tror att presenningen var grön. Det har Fredrik sagt.
Det skyddar inte FS i mordåtalet att ange langaren. Jag vet att presenningen runt Marina var vit, varför har du inte förstått det?
Citera
2014-01-18, 21:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du brukar inte få rätt. Att Svenkvist tar med ett vittne som kan spoliera hela hypotesen är orimligt. Vi får vänta och se. Jag är övertygad om att LJ använde ett annat nummer.
Har åklagaren kallat in L.J:s polare som vittne som var med L.J kvällen då L.J gjorde sina iaktagelser om kalsongmannen på rastplats?
Citera
2014-01-18, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har åklagaren kallat in L.J:s polare som vittne som var med L.J kvällen då L.J gjorde sina iaktagelser om kalsongmannen på rastplats?
Nej, det har han inte.
Citera
2014-01-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
Det skyddar inte FS i mordåtalet att ange langaren. Jag vet att presenningen runt Marina var vit, varför har du inte förstått det?

Varför gör du sån skillnad på folk? Fredrik avslöjar inte sina nummer trots mordanklagelse. Varför ska LJ år 2010 avslöja sina nummer för en händelse som kanske inte var viktig? Nu har LJ när han förstått allvaret berättat om sina smygmobiler. All heder åt honom.
Citera
2014-01-18, 21:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, det har han inte.
Märkligt kan man tycka eftersom han var med L.J en natt på rastplats.
Citera
2014-01-18, 21:27
Bannlyst
Citat:
Varför gör du sån skillnad på folk? Fredrik avslöjar inte sina nummer trots mordanklagelse. Varför ska LJ år 2010 avslöja sina nummer för en händelse som kanske inte var viktig? Nu har LJ när han förstått allvaret berättat om sina smygmobiler. All heder åt honom.

Var säger LJ att han har en smygmobil ?
Citera
2014-01-18, 21:27
Medlem
Ur bloggen..

Hitintills har det ramlat in exakt 0 kr i donationer. Eventuellt är jag med och bloggar i början av nästa vecka också. Vi får se.

Läs mer: http://m.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/
Citera
2014-01-18, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
All heder åt att han spolierar sitt eget vittnesmål? Hansson visar att han var ute fel natt, han kan inte ha varit ute de nätterna, gjort iakttagelsen och ringt.
Citera
2014-01-18, 21:28
Medlem
Grandiosos avatar
förstår inte riktigt varför inte svenkvist frågade lennart rätt ut om det verkligen var Fs
han såg den gången? i går i rätten alltså. eller kom inte den frågan med i rapporteringen kanske?
han ska väl ha varit ganska säker på vem det var han iakttog har väl framgått förut?
så varför inte ställa frågan igår? Så man fick ordentligt besked om saken en gång för alla.

nu har Lennart knappast hittat på att han bevittnade det han bevittnade och uppgifterna
kom fram i ett tidigt skede, långt, långt innan kroppen påträffades.

han behövde inte hört av sig till utredarna. men gjorde det i alla fall.
det hjälper inte att klassa ned honom och förringa hans observationer.
inte fan åker folk runt till vardags med stora jävla paket i bilen. inte ens turistande tyskar...
i så fall en älgfan man fällt olovandes och ska ha hem, de älgälskande tyskjävlarna...
Citera
2014-01-18, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Märkligt kan man tycka eftersom han var med L.J en natt på rastplats.
Han kanske inte kommer ihåg, eller vill inte komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in