Citat:
Ursprungligen postat av
Clavell
Som många gånger påpekats i tråden så kan blodfläckarna förklaras av att GM transporterat kroppen i ett paket som läckt lite. När GM sen dragit paketet över kanten har blodet hamnat på listen. Att det inte är städat kan bero på att GM inte märkte att paketet läckte.
Sen kan man såklart ha olika åsikt om vilket scenario som är mest troligt.
Det som framförallt talar mot plantering tycker jag är blodet på handsken och plastpåsen som också fanns i bagaget. På handsken var det på undersidan och på plastpåsen var det vattenblandat blod om jag förstått rätt.
De där är en ihopbakning, som jag anser har ingenting med verkligheten att göra.
Om styckade kroppsdelar plastas in kommer det att komma ut betydande mängd blod från kroppsdelarna, blir det läckage hade större mängd blod kommit ut på golvet i bagageutrymmet.
Att blodstänket skulle ha uppstått genom att någon dragit kroppspaketen över kanten anser jag är osannolikt.
Jag får den uppfattningen att blodstänket kommer utifrån, vid listen som finns mellan chassit och bakluckan på vänster sida. Jag anser det har blivit injicerat in, därför det finns i småfläckar blodet.
Om blodet hade kommit från ett läckande paket, eller dragits över kanten som påstås, hade det runnit för att samlas i en blodpöl. Man måste inse att blod är mycket lättflytande, de där blodstänken eller småfläckarna stämmer inte att det kommer från något läckande paket.