2014-01-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag tror med 90-95 % säkerhet att det var KJ. Men om det inte var KJ så ligger ett raseriutbrott från MB's sida bra till. Att det skulle vara planerat av MB tror jag inte ett dugg på.

Av någon anledning noterar jag avvikelser.

Varför poängterar AN särskilt att nu skulle också Micke få dricka öl. Det brukar han inte.

Varför kommentera det alls?
Citera
2014-01-18, 02:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då tycker jag du bör exemplifiera ett annat liknande mordfall där din märkliga teori kan jämföras. Detta är ett relationsmord, utrett och klart. En ensam galnings verk. Varken mer eller mindre.

Jag är varken påläst eller över huvud taget insatt alls i något liknande mordfall. Jag är normalt helt ointresserad av kriminal- och mordfall, jag har andra intressen - detta och MOP är undantagen - så jag kan inte exemplifiera.

Nej, det här är varken ett relationsmord eller en ensam galnings verk
Citera
2014-01-18, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Edit: Problemet med dig och ganska många debattörer är att står det inte i FUP så är den egna tankeförmågan närmast obefintlig - den går ofelbart i baklås och då är ni prisgivna.

Grejen är att det som står i FUP är verkliga undersökningar av verkliga företeelser i VERKLIGHETEN, liksom förhör av verkliga personer som finns i VERKLIGHETEN. Det är styrkan med FUP.

Struntar man i den där tråkigt begränsande omständigheten som kallas VERKLIGHETEN, så kan "den egna tankeförmågan" skapa de mest psykologiskt osannolika, invecklade och - om man är lagd åt det hållet - bestialiska scenarier att gotta sig åt.

Men förutsättningen är att släppa taget om VERKLIGHETEN och de fakta som framkommit.
Citera
2014-01-18, 02:21
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Av någon anledning noterar jag avvikelser.

Varför poängterar AN särskilt att nu skulle också Micke få dricka öl. Det brukar han inte.

Varför kommentera det alls?
Jag är av uppfattningen att letar man tillräckligt länge efter avvikelser så hittar man alltid sådana. Och dessutom massor av märkliga sammanträffanden. Jag tror det är därför konspirationsteorier frodas. När tillräckligt många letar efter konstigheter så hittas det också massor av konstigheter.

Men det är inget konstigt att det inträffar konstiga saker. Som exempel är det kanske en chans på miljonen att vinna på lotto. Ändå är det någon som vinner varje vecka.
Senast redigerad av Clavell 2014-01-18 kl. 02:24.
Citera
2014-01-18, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu har ju kriminalteknikern kommit fram till att mordvapnet inte ser ut som det verktyg som påståtts funnits i KJs hem. Det stämmer inte med någon av de beskrivningar som vittnet uppgett.

Jag har svängt och håller med dig här. Tills något annat framkommer går jag på din och Lindbloms linje och letar efter en splitsnål.

(En fråga som kvarstår är dock om AB gjorde världshistoriens sämsta försök att beskriva en splitsnål, eller om han pratade om ngt helt annat. Han måste få titta på ett urval av möjliga verktyg nästa gång, om han kallas till HR)
Citera
2014-01-18, 02:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Grejen är att det som står i FUP är verkliga undersökningar av verkliga företeelser i VERKLIGHETEN, liksom förhör av verkliga personer som finns i VERKLIGHETEN. Det är styrkan med FUP.

Struntar man i den där tråkigt begränsande omständigheten som kallas VERKLIGHETEN, så kan "den egna tankeförmågan" skapa de mest psykologiskt osannolika, invecklade och - om man är lagd åt det hållet - bestialiska scenarier att gotta sig åt.

Men förutsättningen är att släppa taget om VERKLIGHETEN och de fakta som framkommit.

Du har fel igen, jag gottar mig definitivt inte åt bestialiska scenarier även om jag förstår vad du fått detta ifrån .. Jodå, det är en helt ok bi"syssla", men mitt huvudintresse är inte det du tänker på, utan schack.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-18 kl. 03:17.
Citera
2014-01-18, 02:38
Medlem
Citat:
Jag är av uppfattningen att letar man tillräckligt länge efter avvikelser så hittar man alltid sådana. Och dessutom massor av märkliga sammanträffanden. Jag tror det är därför konspirationsteorier frodas. När tillräckligt många letar efter konstigheter så hittas det också massor av konstigheter.

Men det är inget konstigt att det inträffar konstiga saker. Som exempel är det kanske en chans på miljonen att vinna på lotto. Ändå är det någon som vinner varje vecka.

Jag letar inte efter avvikelser alls. Jag har inga sådana "glasögon" på mig. Absolut inte.

Det kan ta veckor/månader innan Hjärnkontoret säger till "har jag hört detta förut" och gör en koppling. Kan vara helt fel.

Men jag letar inte aktivt (alls) på avvikelser.

Men om något "sticker ut" verkar jag lagra det på en särskild hylla i kontoret.
Citera
2014-01-18, 02:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

M. Sant. Och det är såna som resonerar som du(?) - lever på hoppet och tur - som finansierar lotteriverksamheten i landet.
Citera
2014-01-18, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du har fel igen, jag gottar mig definitivt inte åt bestialiska scenarier även om jag förstår vad du fått detta ifrån .. Jodå, det är en helt ok bi"syssla", men mitt huvudintresse sedan jag var 10-12 är schack.

Det är inte det intryck jag fått. Men du har en förkärlek för att beskriva mord ... i detalj. Det är bara att läsa din historik av inlägg.
Citera
2014-01-18, 02:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inte det intryck jag fått. Men du har en förkärlek för att beskriva mord ... i detalj. Det är bara att läsa din historik av inlägg.

Då har du fått fel intryck .. Men jag "vet" ganska väl hur just det här mordet har gått till, det skulle jag tro ..
Citera
2014-01-18, 03:08
Medlem
Citat:
Som många gånger påpekats i tråden så kan blodfläckarna förklaras av att GM transporterat kroppen i ett paket som läckt lite. När GM sen dragit paketet över kanten har blodet hamnat på listen. Att det inte är städat kan bero på att GM inte märkte att paketet läckte.

Sen kan man såklart ha olika åsikt om vilket scenario som är mest troligt.
Det som framförallt talar mot plantering tycker jag är blodet på handsken och plastpåsen som också fanns i bagaget. På handsken var det på undersidan och på plastpåsen var det vattenblandat blod om jag förstått rätt.
De där är en ihopbakning, som jag anser har ingenting med verkligheten att göra.
Om styckade kroppsdelar plastas in kommer det att komma ut betydande mängd blod från kroppsdelarna, blir det läckage hade större mängd blod kommit ut på golvet i bagageutrymmet.
Att blodstänket skulle ha uppstått genom att någon dragit kroppspaketen över kanten anser jag är osannolikt.
Jag får den uppfattningen att blodstänket kommer utifrån, vid listen som finns mellan chassit och bakluckan på vänster sida. Jag anser det har blivit injicerat in, därför det finns i småfläckar blodet.
Om blodet hade kommit från ett läckande paket, eller dragits över kanten som påstås, hade det runnit för att samlas i en blodpöl. Man måste inse att blod är mycket lättflytande, de där blodstänken eller småfläckarna stämmer inte att det kommer från något läckande paket.
Senast redigerad av Lagro 2014-01-18 kl. 03:11.
Citera
2014-01-18, 03:21
Medlem
Moltisantis avatar
Alltså det är ju helt vansinnigt här. Tror ni seriöst att man löser mord genom att utgå från motiv? Nej, man löser mord genom bevis, och det finns ingen bevisning mot MB, hur mycket motiv ni än tycker att han har, däremot massor av bevis mot KJ. Att MB hade problem med mordoffret gör honom inte till en mördare. Det gör heller inte det faktum att han har kort stubin och eventuellt skulle vara kapabel att utföra ett styckmord... Herregud vilken tur att vissa här inte har ansvar över förundersökningar eller domstolsförhandlingar... Vilken katastrof det skulle vara för rättssäkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in