2014-01-15, 21:48
Medlem
Vad gör man när man blir huntad av top guilden på servern utan anledning?

Börja om? Hela Nova är förstört av topguilden.

Kan för övrigt rekommendera Bollos scripts
Senast redigerad av Antefh 2014-01-15 kl. 21:51.
Citera
2014-01-15, 21:53
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Enligt wikia så är det: http://tibia.wikia.com/wiki/Loot_Statistics:Kollos
0.13% drop enligt deras stats. De är "very rare" som drop från dem.

Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är möjligt ja kanske så att de gjort det mer rare

Ja jo har läst det, men verkar jävligt skumt att jag inte lyckats än. Har nu 34 shields, 25+ capes (vetefan, sålt av några på market för 50-85k styck.) och runt 45 scythes. Även 4 backpacks som jag skrev tidigare, det är i snitt 780 kills för varje steel boots. Jag har gjort 75 stycken kollos tasks och dödar i snitt 50 stycken per hunt, ibland har jag reportat tasken när jag haft 100+ kills då jag glömt av den helt enkelt. Så jag har alltså dödat i runda slängar 3750 stycken kollos... Vafan?

Värt att notera är att jag huntade djuplingar för achievement och fick tag i två stycken foxtails innan jag fick achievement för 300 kills på deepling guard.

Citat:
Ursprungligen postat av Antefh
Vad gör man när man blir huntad av top guilden på servern utan anledning?

Börja om? Hela Nova är förstört av topguilden.

Kan för övrigt rekommendera Bollos scripts

Äh, börja om bara. Går på en vecka med botten.
Senast redigerad av Stjaertsmoer 2014-01-15 kl. 22:01.
Citera
2014-01-16, 14:15
Medlem
TehSaints avatar
Någon som kör på Nerana kanske?

Btw, behöver lite råd då jag inte spelat på ett par månader, ge tips på vart man kan pga (cash är inget problem, än) med en lvl 215 ms?
Citera
2014-01-16, 16:45
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehSaint
Någon som kör på Nerana kanske?

Btw, behöver lite råd då jag inte spelat på ett par månader, ge tips på vart man kan pga (cash är inget problem, än) med en lvl 215 ms?

Goroma SS kör jag med min druid, men Banuta ska vara minst lika bra har jag hört
Citera
2014-01-16, 19:25
Medlem
Messigoals avatar
Hur är det och botta på Secura?

Började på Aurora men det går ju helt enkelt inte. Alltid 2 - 3 pers på samma ställe och om man har tur så blir man inte PKAD inom 2 - 3 timmar.
Citera
2014-01-16, 20:18
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal

Började på Aurora men det går ju helt enkelt inte. Alltid 2 - 3 pers på samma ställe och om man har tur så blir man inte PKAD inom 2 - 3 timmar.

därför ska man botta non-pvp..
Citera
2014-01-16, 20:32
Medlem
Ollitos avatar
Citat:

Nu har jag rätt låg lvl så jag vet inte hur det ser ut på svårare huntingspots, men jag tycker mig ha klarat mig ganska bra från botters över lag. Så länge du inte bottar på mina huntingspots så är du välkommen
Citera
2014-01-16, 22:39
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:

huh, 2-3 timmar? dragit upp en 154 ek, 115 ek, 110 ek, 105 ek.. blivit attackerad 2 ggr totalt..

men, iaf även fast d kanske e 2-3+ pers i samma cave e d ändå bra exp! oftast xD
Citera
2014-01-16, 22:55
Medlem
Nu ska jag börja botta med ibot, har allt klart men det är en sak som jag inte hajjar hur man gör, ska va på ett ställe och kan inte gå på alla våningar då det blir för svårt, då kan man tydligen välja true/false.

Allså :

blablalb -2 floor (true/false)

Ja hur sätter man false på den då, vart gör man det?

Sorry för lite luddigt skrivet!
Citera
2014-01-16, 23:06
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Nu ska jag börja botta med ibot, har allt klart men det är en sak som jag inte hajjar hur man gör, ska va på ett ställe och kan inte gå på alla våningar då det blir för svårt, då kan man tydligen välja true/false.

Allså :

blablalb -2 floor (true/false)

Ja hur sätter man false på den då, vart gör man det?

Sorry för lite luddigt skrivet!

fliken Start - settings - i settings finns en flik som heter Actions, - i den SETUP - högerklicka på setup- och där ska det stå allt true/false osv.. där kan du ändra bags å sånt du vill ha loot i m.m
Citera
2014-01-17, 15:27
Medlem
Jävla skitspel, blir dödad på en secondary char och tänker gå och mörda idioten på mainchar. fienden fick även redskull, men då står han på nå jävla 1sqm spot ovanför en trapp, så jag kan inte attackera, vilket jävla skämt!
Citera
2014-01-17, 17:09
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Jävla skitspel, blir dödad på en secondary char och tänker gå och mörda idioten på mainchar. fienden fick även redskull, men då står han på nå jävla 1sqm spot ovanför en trapp, så jag kan inte attackera, vilket jävla skämt!

Det är bara att dra en report och hoppas på att det fixar det inom 5år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in