2014-01-17, 00:18
Medlem
Några observationer.

*Daniel Svensson kan vara topp-3 i Sverige rent tekniskt i klassiskt.
*Linn Sömskar hade en jäkligt bra spurt. Synd att hon inte har bättre kondition.
*Richardssons stakning är magisk oavsett form.
*Jesper Nelin med dagens prestation (relativt)
*Jag tvivlar på att Sveriges generella kosthållning är optimal för konditionsidrott och immunförsvaret. Eventuellt selektivt minne med i värderingen.
*Björn Sandström f. 1995 topp-20. Väldigt bra.
Citera
2014-01-17, 00:28
Medlem
...och apropå juniorer måste jag passa på att hylla inställningen till Gabriel Thorn som ville känna på hetluften genom att ligga i tät på ett senior-SM. Totalt över hans kapacitet och ett garanterat mjölksyrestopp men när man ändå inte har några placeringar av betydelse att förlora eller vinna ser jag det bara som tufftufft och ett tecken på långsiktigt tänkande genom att ta reda på vad som krävs för tampas med eliten. Dessutom fullförde han, förmodligen med rätt oskön kropp.

-----

Bränholm hade förresten en pinsam lustighet för sig när han tyckte att de skulle "ligga kvar med kameran" för att det "kunde vara kul att se vem som ligger sist". Han insåg dock snabbt hur konstigt han hade framfört det och försökte släta över det med en relativt osmidig övergång till annat ämne.
Senast redigerad av MacReady 2014-01-17 kl. 00:36.
Citera
2014-01-17, 00:34
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Några observationer.

*Daniel Svensson kan vara topp-3 i Sverige rent tekniskt i klassiskt.
*Linn Sömskar hade en jäkligt bra spurt. Synd att hon inte har bättre kondition.
*Richardssons stakning är magisk oavsett form.
*Jesper Nelin med dagens prestation (relativt)
*Jag tvivlar på att Sveriges generella kosthållning är optimal för konditionsidrott och immunförsvaret. Eventuellt selektivt minne med i värderingen.
*Björn Sandström f. 1995 topp-20. Väldigt bra.

*Noterade också Svenssons teknik. Såg jävligt stiligt ut.

*Sömskars spurt har jag blåst upp här förut så skönt att man får lite medhåll

*Missade helt att Björn Sandström var född 95. Det var ju kul.

...och apropå Gabriel Thorn är det ju den två år yngre brodern, Viktor, som är uttagen till JVM. bra familj det där. Men vad fan har hänt med Madeleine? Verkar ju nästan lagt av.
Citera
2014-01-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
*Noterade också Svenssons teknik. Såg jävligt stiligt ut.

*Sömskars spurt har jag blåst upp här förut så skönt att man får lite medhåll

*Missade helt att Björn Sandström var född 95. Det var ju kul.

...och apropå Gabriel Thorn är det ju den två år yngre brodern, Viktor, som är uttagen till JVM. bra familj det där. Men vad fan har hänt med Madeleine? Verkar ju nästan lagt av.

Vilket får mig att dra slutsatsen att det finns stor utvecklingspotential där. Dels genom att bli bättre skejtare och dels genom att utveckla uthålligheten därför att han trots så bra teknik inte är med den absoluta toppen även i klassiskt, menat som en komplimang.

Madeleine kom ju tillbaka lite kändes det som förra säsongen efter några tyngre år. Hoppas hon kommer tillbaka igen. Man har ju uppenbarligen goda förutsättningar om man har Thorn som efternamn.

------

Och så Bränholm igen. Såg iofs bara lite av den långa (?) intervjun med Grip, men av det lilla jag såg visade han igen att det är i mixzone han ska stå och inte låtsas vara en bra referent.
Citera
2014-01-17, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Bränholm hade förresten en pinsam lustighet för sig när han tyckte att de skulle "ligga kvar med kameran" för att det "kunde vara kul att se vem som ligger sist". Han insåg dock snabbt hur konstigt han hade framfört det och försökte släta över det med en relativt osmidig övergång till annat ämne.
En annan pinsam sak i samma kategori som han höll på med var att han envisades med att nämna namnen på de som varvades först. Gottade sig (tyst) åt hur dåliga de var. Blomman kände sig obekväm varje gång. Sen försökte han släta ut det med att "det ändå är åkare som går mycket fort om man skulle möta dem i ett elljusspår". Pinsamt. I övrigt tyckte jag att han var lite bättre än på VC, han kände kanske att han kunde spela mindre entusiastisk på ett SM?
Citera
2014-01-17, 08:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Såg att Marika Sundin på twitter var skitförbannad på SVT:s sändning, någon som vet vad detta rörde sig om?
Citera
2014-01-17, 08:22
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Om inte Pajala kör alltför bra kan det bli en kul stafett på damsidan. På herrsidan finns inget riktigt komplett lag, så det kan bli en jämnsvag tävling. Och därmed spännande vilket också är roligt.
Citera
2014-01-17, 12:01
Medlem
Thax21s avatar
Hatten av för 95:an Björn Sandström. Blir femma på första sträckan inte ens 5 sekunder efter Andersson och Svensson. Slår tex Anton Lindblad.

Inte ens uttagen till varken JVM eller nordiska juniorlandskampen...
Citera
2014-01-17, 12:06
Medlem
Ostrobothnias avatar
Sprintkvalen i Vanda avklararde.

M:http://hevoskuuri.fi/images/stories/hiihto2014/M_Sprintti_karsinta_smavantaa.pdf
D: http://hevoskuuri.fi/images/stories/hiihto2014/N_Sprintti_karsinta_smvantaa.pdf

Får öva lite på simultanförmågan om man ska följa med flere tävlingar nudå
Citera
2014-01-17, 12:11
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Sprintkvalen i Vanda avklararde.

M:http://hevoskuuri.fi/images/stories/hiihto2014/M_Sprintti_karsinta_smavantaa.pdf
D: http://hevoskuuri.fi/images/stories/hiihto2014/N_Sprintti_karsinta_smvantaa.pdf

Får öva lite på simultanförmågan om man ska följa med flere tävlingar nudå
Bra träning inför OS.
Kör ni klassiskt i Finland? Ser ut så på åkarna i toppen.

Musgrave vann kvalet i NM stort.
Citera
2014-01-17, 12:14
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Bra träning inför OS.
Kör ni klassiskt i Finland? Ser ut så på åkarna i toppen.

Musgrave vann kvalet i NM stort.
Nej det är skate (i heaten iaf), tyckte det var många bortfall iaf på kvinnsida lite tråkigt. Lite ovant att se de skatear första sträckan också i SM, fördel för arrangören förstås.
Citera
2014-01-17, 12:28
Medlem
Elwisps avatar
Vafan, var dom inte 3 lag som jagade ihop på plats 2-4? Vad hände med Richardssons lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in