2014-01-16, 16:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
På allvar? Du tycker verkligen det? Även om du tar av dig supporterhalsduken och läser igenom listan igen?

Ja, jag tycker verkligen det. Vad mer än blodet i bilen är ett indicium för att KJ har med saken att göra? Det handlar om att utesluta att t ex. en vän till KJ har mördat VB, och det finns ingenting i bevismaterialet som utesluter det, skulle vara slagningarna på familjens fordon i så fall, hehe.

Slagningarna är upptaget i stämningen och åberopas som bevis, men jag förstår fortfarande inte vad det bevisar eller tyder på?

Den halsduk du uppmanar mig att lägga på hyllan handlar om support för allas rätt till en rättvis rättegång, inte om support för en enskild person, och den halsduken får hänga runt halsen ett tag till.
Citera
2014-01-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Din version ger jag inte mycket för, den är orealistisk, och att någonting blev "utplanterat" kan du glömma, blodbesudlingen i bagageutrymmet var olycksfall i arbetet, inte med avsikt att sätta dit KJ.

Allt, eller åtminstone väldigt mycket, tyder på att både KJ och paret MB/AN är gemensamt delaktiga i detta, MB:s problem med Vatchareeya försvann inte av sig självt, man måste agera på något sätt. KJ har intresse för mördandet inom sig medan MB drevs/drivs av yttre faktorer, och i hans fall var den yttre faktorn VB som han inte lyckades få bukt med på normalt sätt. KJ är en slöfock, oföretagsam och lat av naturen, och han behöver någon som drar upp honom med en nyckel i ryggen för att tala bildspråk - mycket snack men lite verkstad beskriver KJ:s natur, medan MB är motsatsen; en handlingens man som bjudit både kvinnor och barn på stryk när någonting inte passat herr Berg, och i det här fallet, när MB kände sig hotad och trängd mot väggen, resulterade detta i verkstad för hela slanten och inte så mycket snack. En (o)helig allians bildades för att en gång för alla få bort Vatcjareeya Bangsuan samtidigt som KJ skulle få utlopp för sina morbida, mordiska lustar. Så tror jag det ligger till.

Frågan är bara när och hur den alliansen bildats? Tror du att MB frågade KJ?
Skulle mordet ha skett innan KJ besökte sin vän? och att KJ sen kommer dit helt oberörd? .. har svårt att tro att KJ kan vara inblandad..

Att MB/AN skötte styckningen när KJ var hon sin vän..
Citera
2014-01-16, 16:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt och där har vi problem nummer två, hur visste mördaren som ville skylla allt på KJ och plantera bevis att VB skulle besöka honom denna dag när detta blev överenskommet samma dag.

Jag håller med dig, och det indikerar att mördaren umgicks med VB aktuell kväll, dock vet vi inte hur många personer förutom KJ som gjorde det, detta är den springande punkten tycker jag.

Förvisso kan VB ha berättat för MB via sms samma kväll var hon befann sig, kan inte uteslutas, men jag tror inte på blodspruteteorin, men den är underhållande.
Citera
2014-01-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag tycker verkligen det. Vad mer än blodet i bilen är ett indicium för att KJ har med saken att göra? Det handlar om att utesluta att t ex. en vän till KJ har mördat VB, och det finns ingenting i bevismaterialet som utesluter det, skulle vara slagningarna på familjens fordon i så fall, hehe.

Slagningarna är upptaget i stämningen och åberopas som bevis, men jag förstår fortfarande inte vad det bevisar eller tyder på?

Den halsduk du uppmanar mig att lägga på hyllan handlar om support för allas rätt till en rättvis rättegång, inte om support för en enskild person, och den halsduken får hänga runt halsen ett tag till.

*Blodet på tejpen
*DNA på offret
*Sist kända person som såg offret vid liv
*Hans extremt selektiva minne
*Underligt beteende dagen efter
*Ljuger upprepade gånger för sina vänner när han påstår sig ringa offret
*Det försvunna verkyget från lägenheten som ett vittne pratade om i TR
*Försägningar under polisförhör

Lägger man även till att förutom ovan nämnda så har MGM blod i sin egen bil från offrets döda kropp så finns det extremt starka skäl till att tro att rätt man är på rätt plats. ABSOLUT INGENTING tyder på någon annan gärningsman. Jag är 99,9% säker på att KJ är mördaren, frias han i HR så kommer mordet aldrig klaras upp. Det är jag 100% säker på!
Citera
2014-01-16, 16:27
Moderator
OYs avatar
FUP s.1052

Hon sa aldrig vad det rörde. C*nny frågade henne om det men hon svarade att hon inte "var
redo" att berätta något. Vatchareeya berättade om sin oro/rädsla till honom under dagarna 30
april – 2 maj. C*nny uppfattade det som att hon var rädd för att gå till träningslokalen, inte att
hon var rädd överhuvudtaget. Vatchareeya sa att hon "gjort nåt väldigt dumt" och ville att
C*nny skulle följa med henne till träningen den 30 april, men han hade andra planer och
kunde inte följa henne dit. C*nny vet att Vatchareeya senast besökte träningslokalen den 2
maj.

Det här ligger i mycket nära tid för mordet, har det framkommit vad VB var orolig och rädd för, vad hade hon gjort som var väldigt dumt? Om hon var rädd så bör det betyda att hon hade ett hot hängande över sig, inbillat eller faktiskt, måste vara något väldigt väldigt dumt hon hade gjort, och mot vad eller vem?
Citera
2014-01-16, 16:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag håller med dig, och det indikerar att mördaren umgicks med VB aktuell kväll, dock vet vi inte hur många personer förutom KJ som gjorde det, detta är den springande punkten tycker jag.

Förvisso kan VB ha berättat för MB via sms samma kväll var hon befann sig, kan inte uteslutas, men jag tror inte på blodspruteteorin, men den är underhållande.

Det går inte helt, som du säger, utesluta flera gärningsmän, men de har i så fall agerat i samförstånd med KJ. Men det är bara KJ som kan ge os den informationen då inga spår eller andra indicier talar för annan persons inblandning.
Citera
2014-01-16, 16:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
*Blodet på tejpen
*DNA på offret
*Sist kända person som såg offret vid liv
*Hans extremt selektiva minne
*Underligt beteende dagen efter
*Ljuger upprepade gånger för sina vänner när han påstår sig ringa offret
*Det försvunna verkyget från lägenheten som ett vittne pratade om i TR
*Försägningar under polisförhör

Lägger man även till att förutom ovan nämnda så har MGM blod i sin egen bil från offrets döda kropp så finns det extremt starka skäl till att tro att rätt man är på rätt plats. ABSOLUT INGENTING tyder på någon annan gärningsman. Jag är 99,9% säker på att KJ är mördaren, frias han i HR så kommer mordet aldrig klaras upp. Det är jag 100% säker på!

Kan förklaras med:

VB:s rulle, VB har använt KJ rulle

DNA kan ha hamnat där naturligt, de hade kroppskontakt mordnatten

Mördaren är den som såg henne i livet sist av alla, KJ kan ha fel att det var han som såg henne sist, han vet inte vad som hände VB efter att hon lämnat honom

Minnet kan förklaras med hans personlighet, diagnoser, känd för att minnas dåligt och ostrukturerat

Påstått ljug kan förklaras med hans diagnoser, tänker inte som en normalt fungerande person

Finns bara en person som har sett verktyget hos KJ, man kan undra varför?

Hur vet du att det är försägningar? Det är du som tolkar det så.

Vad i allt det här utesluter en annan gärningsman.
Citera
2014-01-16, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det går inte helt, som du säger, utesluta flera gärningsmän, men de har i så fall agerat i samförstånd med KJ. Men det är bara KJ som kan ge os den informationen då inga spår eller andra indicier talar för annan persons inblandning.

Det är ju det jag håller dörren öppen för, att KJ och minst en person till är inblandad på något vis. Det går åtminstone inte att utesluta med den bevisning som åklagaren åberopar anser jag, och då är det inte ställt utom allt rimligt tvivel, det är min uppfattning.

Jag tycker att den tekniska undersökningen i lägenheten är bristfällig, dessutom verkar inget ha gjorts för att undersöka möjligheten att KJ och VB befann sig i en annan bostad inom samma mastvinkel.

Man har liksom stannat upp med undersökningarna när man hade tillräckligt med indicier mot KJ, men ingenting verkar ha gjorts för att utesluta att fler kan vara inblandade. Varför inget BlueStar i bilens kupé eller dörrhandtag för att ta ett exempel.

Jag tycker att avsaknaden av spår kopplat till KJ funktionshinder är ett starkt indicium för att fler än KJ har varit inblandade på något vis.
Citera
2014-01-16, 16:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det är ju det jag håller dörren öppen för, att KJ och minst en person till är inblandad på något vis. Det går åtminstone inte att utesluta med den bevisning som åklagaren åberopar anser jag, och då är det inte ställt utom allt rimligt tvivel, det är min uppfattning.

Jag tycker att den tekniska undersökningen i lägenheten är bristfällig, dessutom verkar inget ha gjorts för att undersöka möjligheten att KJ och VB befann sig i en annan bostad inom samma mastvinkel.

Man har liksom stannat upp med undersökningarna när man hade tillräckligt med indicier mot KJ, men ingenting verkar ha gjorts för att utesluta att fler kan vara inblandade. Varför inget BlueStar i bilens kupé eller dörrhandtag för att ta ett exempel.

Jag tycker att avsaknaden av spår kopplat till KJ funktionshinder är ett starkt indicium för att fler än KJ har varit inblandade på något vis.

Det är helt rätt, vi vet ingenting om händelseförloppet, mer än att hon blivit slagen i huvudet, utsatt för strypförsök och blivit huggen 9 gånger med ett stämjärnsliknande föremål. Att KJ har utfört detta är inte osannolikt men ingenting utesluter att det kan vara någon annan som utfört mordet och KJ bara varit medhjälpare.

Men eftersom KJ nekar till allt, trots alla indicier, och på grund av avsaknaden av spår efter annan person så är det rimligt av TR att döma KJ då han inte, i det fall det finns annan GM, varit behjälplig att berätta detta.
Citera
2014-01-16, 17:04
Medlem
Citat:
Kan förklaras med:

VB:s rulle, VB har använt KJ rulle

DNA kan ha hamnat där naturligt, de hade kroppskontakt mordnatten

Mördaren är den som såg henne i livet sist av alla, KJ kan ha fel att det var han som såg henne sist, han vet inte vad som hände VB efter att hon lämnat honom

Minnet kan förklaras med hans personlighet, diagnoser, känd för att minnas dåligt och ostrukturerat

Påstått ljug kan förklaras med hans diagnoser, tänker inte som en normalt fungerande person

Finns bara en person som har sett verktyget hos KJ, man kan undra varför?

Hur vet du att det är försägningar? Det är du som tolkar det så.

Vad i allt det här utesluter en annan gärningsman.

Precis allt går att förklara bort om man verkligen vill, tack och lov resonerar inte domstolen som du. Då hade det sprungit många, många mördare lösa på våra gator. Av ren nyfikenhet, är du en av dom få som tror att Mats Alm blev kidnappad av kinesiska maffian också? Han gav ju en förklaring och det KAN ju ha gått till på det sättet menar jag..
Citera
2014-01-16, 17:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Exakt och där har vi problem nummer två, hur visste mördaren som ville skylla allt på KJ och plantera bevis att VB skulle besöka honom denna dag när detta blev överenskommet samma dag.

Det finns ingen mördare som ville skylla mordet på KJ, vilket ord är det du inte förstår ? Blodbesudlingen i KJ:s bils bagageutrymme är inte fabricerat för att sätta dit KJ, det blev ett olycksfall i ett arbete som i övrigt var mycket noggrant utfört med tanke på den närmast totala avsaknaden av teknisk bevisning - vilket i sig pekar med hela handen mot att KJ, den omvittnade slarvern, inte varit ensam om detta, det håller jag för praktiskt taget omöjligt. Nej, ingen ville sätta dit någon i det här, men allting sprack när branden i ödehuset misslyckades. Hade den planen lyckats hade vi stått inför det perfekta brottet där inte ens mord på VB hade kunnat bevisas.
Citera
2014-01-16, 17:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns ingen mördare som ville skylla mordet på KJ, vilket ord är det du inte förstår ? Blodbesudlingen i KJ:s bils bagageutrymme är inte fabricerat för att sätta dit KJ, det blev ett olycksfall i ett arbete som i övrigt var mycket noggrant utfört med tanke på den närmast totala avsaknaden av teknisk bevisning - vilket i sig pekar med hela handen mot att KJ, den omvittnade slarvern, inte varit ensam om detta, det håller jag för praktiskt taget omöjligt. Nej, ingen ville sätta dit någon i det här, men allting sprack när branden i ödehuset misslyckades. Hade den planen lyckats hade vi stått inför det perfekta brottet där inte ens mord på VB hade kunnat bevisas.

Vad är är det egentligen du säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in