Citat:
Ursprungligen postat av
RedAndBlue
http://www.futhead.com/14/squads/5287550/
I väntan på att jag ska ha cash nog till något fint lag så har jag suttit och byggt lite och hittade nu en sak jag inte tänkt på innan. Jag testade nu med att placera IF Sahin på kanten och in med Gundogan i mitten (med rätt position) vilket bara gav 6 i kemi på Gundogan. När jag istället bytte Bender mot IF Sahin fick Gundogan i sin tur 9 i kemi. Spelar alltså nationaliteten roll på kemin trots att de redan frå en grön länk tack vare att de spelar i samma lag. Det finns alltså svagare och starkare gröna länkar vilket ju syns på Futhead, jämför t.ex. De Rossi - Abate med Falcao - Rodriguez så är skillnaden tydlig. Jag har tidigare trott att detta inte var något speciellt men inser ju nu att det har betydelse. Är det nytt på FUT14, eller minns jag helt fel och att det fanns redan på FUT13?
Jag blev dock ännu mer fundersam när brorsan testade göra samma sak med Constant, Abate och El Shaarawy på PS3:t och han fick då lika starka länkar mellan alla tre trots att Constant har en annan nationalitet. Är det bara en bugg på Futhead eller är det likadant i verkligheten och måste jag då köra Bender i stället för IF Sahin?
Är det förresten någon som har tips på förbättringar inom samma prisnivå eller lägre eller tips på andra roliga lag så får ni gärna säga till.
Ja, det kallas super-/perfekt länk och fanns även i 13. Har nog också alltid varit samma färg på länken som en stark sådan, vilket såklart kan förvirra. Borde särskiljas på något sätt kan jag tycka.
Tror att det ser ut såhär i år;
Perfekt länk: 3p
Stark: 2p
Liga/Nation: 1p
Du behöver en poäng per spelare han länkar med för att få 9 i kemi(utan kemibonus).