2014-01-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedAndBlue
http://www.futhead.com/14/squads/5287550/

I väntan på att jag ska ha cash nog till något fint lag så har jag suttit och byggt lite och hittade nu en sak jag inte tänkt på innan. Jag testade nu med att placera IF Sahin på kanten och in med Gundogan i mitten (med rätt position) vilket bara gav 6 i kemi på Gundogan. När jag istället bytte Bender mot IF Sahin fick Gundogan i sin tur 9 i kemi. Spelar alltså nationaliteten roll på kemin trots att de redan frå en grön länk tack vare att de spelar i samma lag. Det finns alltså svagare och starkare gröna länkar vilket ju syns på Futhead, jämför t.ex. De Rossi - Abate med Falcao - Rodriguez så är skillnaden tydlig. Jag har tidigare trott att detta inte var något speciellt men inser ju nu att det har betydelse. Är det nytt på FUT14, eller minns jag helt fel och att det fanns redan på FUT13?

Jag blev dock ännu mer fundersam när brorsan testade göra samma sak med Constant, Abate och El Shaarawy på PS3:t och han fick då lika starka länkar mellan alla tre trots att Constant har en annan nationalitet. Är det bara en bugg på Futhead eller är det likadant i verkligheten och måste jag då köra Bender i stället för IF Sahin?

Är det förresten någon som har tips på förbättringar inom samma prisnivå eller lägre eller tips på andra roliga lag så får ni gärna säga till.
Ja, det kallas super-/perfekt länk och fanns även i 13. Har nog också alltid varit samma färg på länken som en stark sådan, vilket såklart kan förvirra. Borde särskiljas på något sätt kan jag tycka.

Tror att det ser ut såhär i år;
Perfekt länk: 3p
Stark: 2p
Liga/Nation: 1p

Du behöver en poäng per spelare han länkar med för att få 9 i kemi(utan kemibonus).
Senast redigerad av kreml-high 2014-01-15 kl. 23:58.
Citera
2014-01-16, 00:05
Medlem
Gör en riktig bicicleta med Falcao. Kan inte se returen i matchhöjdpunkter, istället visas bara räddningar och missade chanser...
Citera
2014-01-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubibubi
Ber om hjälp med detta problemet.
Allt jag gör i ultimate team sker med ca 1 sekunds fördröjning vilket gör det i princip omöjligt att spela, nån som vet vad jag ska göra för att lösa problemet?
Att öppna portar hjälpte en del för mig. http://help.ea.com/in/article/what-online-ports-should-i-open-for-fifa-14/

Installera om spelet hjälpte också, dock mer tillfälligt.
Citera
2014-01-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Gör en riktig bicicleta med Falcao. Kan inte se returen i matchhöjdpunkter, istället visas bara räddningar och missade chanser...
Så är det alltid för mig. Numera bemödar jag mig inte med att ens kolla om mitt snygga mål finns med...
Citera
2014-01-16, 00:14
Medlem
osnolssons avatar
Går det att ha ett lag som är 9 i kemi allihop och sen efter matchen börjat byta in ibra i en formation som han har typ 5/6 i kemi i? kmr han då få full kemi?
Citera
2014-01-16, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Hur är Falcao för dig? Hur spelar du honom?
Citera
2014-01-16, 00:23
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Alltså jävla jobbiga människor som håller på att pricefixa Diego Alves IF
Bara för några dagar sedan gick han att få för 45k, men nu finns det inte en enda BIN under 70.
Samtidigt som man nu inte vill ''ge efter'' och köpa en, så kanske risken finns för att han kommer stiga ännu mer?

Aja, får väl bli hans fula NIF då.

Hatar när det händer. Någon gjorde så med IF Popov förut, 12-13k egentligen men han sköts upp till 30-40, jag menar ingen kan ju vara beredd att betala så mycket överpris?
Citera
2014-01-16, 00:28
Medlem
Någon som säljer 2 millar coin till PS3?
Citera
2014-01-16, 00:40
Medlem
Mergoss avatar
Lagt 200k på packs hittills, det bästa jag fått är IF Barry -.-
Citera
2014-01-16, 00:41
Medlem
Blir så jävla arg, finns ju fan inget annat man kan göra än och springa ut på kanterna och slå inlägg. spelarna står bara och tittar på och man hittar inga passnings lägen. Så jävla tråkigt och spela det här skit spelet när man är så värdelös som jag.
Citera
2014-01-16, 00:43
Medlem
osnolssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Blir så jävla arg, finns ju fan inget annat man kan göra än och springa ut på kanterna och slå inlägg. spelarna står bara och tittar på och man hittar inga passnings lägen. Så jävla tråkigt och spela det här skit spelet när man är så värdelös som jag.

Märker också att det är väldigt mkt inlägg iår. Förra året var det Pace iår är det inlägg.

Är väldigt svårt att vinna matcher med en som Neymar som striker har jag märkt :P
Citera
2014-01-16, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kouyate
Hatar när det händer. Någon gjorde så med IF Popov förut, 12-13k egentligen men han sköts upp till 30-40, jag menar ingen kan ju vara beredd att betala så mycket överpris?

Tyvärr är det väl alldeles för många noobs som inte vet bättre och bara köper billigaste BIN de hittar.
Aja får bli NIF Alves istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in