Citat:
Ursprungligen postat av
Ankia
.
I söndagens Expressen fanns en artikel om försvunna svenskar.
Där sa Helenas mamma: " Jag vädjar till den som vet någonting om det som hände att höra av sig till polisen, så att vi får ett avslut. "
--
Jag tror att du som läser (eller aktivt deltar) i den här tråden har insikt i om vad som hände Helena Andersson på Ekudden för nästan 22 år sedan. Har du förnekat och försökt förtränga under så lång tid så är det naturligtvis svårt att ändra dig och berätta men jag är helt övertygad om att det skulle vara en stor befrielse för alla parter. Befrielse för alla de som under många år oskyldigt utpekats, befrielse för Helenas familj och vänner och en stor befrielse för dig själv.
.
Ja vilka svin som förstört familjen Anderssons tillvaro utan att våga ge sig till känna eller åtminstone berätta var kroppen finns
Såg ett program på tv4 fakta igår om ett 25 år gammalt cold case i USA som löstes med dna då dom kunde utvinna dna på mycket lite material och då enkelt lösa fallet.
Om polisen nu har något spår på skorna borde dom kunnat testa det om inte få hjälp i USA.
Polisen säger att det finns spår på skorna men jag ställer mig tveksam till det annars hade dom nog testat det vid det här laget.
Läste även i tråden polisiärt uppklarade mord där Quoter skriver att Helenafallet DEFINITIVT är uppklarat vore intressant att veta vem eller vilka det syftas på.