2014-01-14, 22:52
Medlem
@MickeR

Mikael Rönnlund Mariestad du var operativ chef skallgången 92 Helenas försvinnande.
Uppgifter om hur skallgångskedjan Johannesbergsområdet samordnades saknas i tråden.

Frågar om

*Datum
*Strategin
*Metoden
*Hjälp av sökhundar
*Polisen inblandad söket isåfall varför
Senast redigerad av KalsoongBombaren 2014-01-14 kl. 23:06. Anledning: Efternamn
Citera
2014-01-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Ett exempel på en våldtäktsman som lockat till sig kvinnor igenom att erbjuda dem skjuts! Står att han var på flykt i USA och Europa i många år. http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Kelly_(rapist)

Extremt långsökt, men tycker i vart fall att det låter lite intressant.

Denne man befann sig även i Sverige och hade en svensk flickvän. Dokumentär om honom finns på youtube.
Citera
2014-01-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Denne man befann sig även i Sverige och hade en svensk flickvän. Dokumentär om honom finns på youtube.
Han var här runt 1991 men hur länge vet jag inte
Citera
2014-01-21, 14:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag fick en uppgift från en källa för ganska så länge sedan nu. Jag har alltså funderat länge på om jag skulle lägga ut detta i tråden.

Informationen rörde att något speciellt ska ha hittats i anslutning till Helenas rum efter hennes försvinnande. Min fråga är: Har även någon annan här fått samma/en liknande uppgift?

Jag kommer inte att specificera vad som ska ha hittats, dels av hänsyn till Helenas familj, dels eftersom jag fått uppgiften i andra hand (samma uppgift vid en handfull olika tillfällen), och därför inte kan veta till 100% att informationen är sann. Källan - som jag dock alltid upplevt som trovärdig - sade sig ha fått uppgiften i första hand, direkt från någon med insyn i utredningen.
Citera
2014-01-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag fick en uppgift från en källa för ganska så länge sedan nu. Jag har alltså funderat länge på om jag skulle lägga ut detta i tråden.

Informationen rörde att något speciellt ska ha hittats i anslutning till Helenas rum efter hennes försvinnande. Min fråga är: Har även någon annan här fått samma/en liknande uppgift?

Jag kommer inte att specificera vad som ska ha hittats, dels av hänsyn till Helenas familj, dels eftersom jag fått uppgiften i andra hand (samma uppgift vid en handfull olika tillfällen), och därför inte kan veta till 100% att informationen är sann. Källan - som jag dock alltid upplevt som trovärdig - sade sig ha fått uppgiften i första hand, direkt från någon med insyn i utredningen.

Delar av en nagel? En utslagen tand?

Är P*trik Vest*n fortfarande en het potatis i utredningen?
Citera
2014-01-22, 00:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
Delar av en nagel? En utslagen tand?

Nej, ingenting som skulle kunna härröra till ett överfall i hemmet.

Huruvida P*trick Vest*n är - eller har varit - en "het potatis" i utredningen eller inte, har jag ingen aning om.
Citera
2014-01-22, 08:07
Bannlyst
Citat:

Han har aldrig varit påtänkt den gamle punkaren.
Däremot har waffenpöjken antagligen fått smaka en lavett och därför väljer o hänga ut honom

Är det någon här inne som på full allvar tror att fallet kommit närmre en lösning sen denna tråden startade

Vart tog krämer vägen. Han kom ju på plötsligt att han satt på lösingen
Citera
2014-01-22, 17:07
Medlem
Ankias avatar
.
I söndagens Expressen fanns en artikel om försvunna svenskar.
Där sa Helenas mamma: " Jag vädjar till den som vet någonting om det som hände att höra av sig till polisen, så att vi får ett avslut. "
--
Jag tror att du som läser (eller aktivt deltar) i den här tråden har insikt i om vad som hände Helena Andersson på Ekudden för nästan 22 år sedan. Har du förnekat och försökt förtränga under så lång tid så är det naturligtvis svårt att ändra dig och berätta men jag är helt övertygad om att det skulle vara en stor befrielse för alla parter. Befrielse för alla de som under många år oskyldigt utpekats, befrielse för Helenas familj och vänner och en stor befrielse för dig själv.
.
Citera
2014-01-24, 11:26
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
I söndagens Expressen fanns en artikel om försvunna svenskar.
Där sa Helenas mamma: " Jag vädjar till den som vet någonting om det som hände att höra av sig till polisen, så att vi får ett avslut. "
--
Jag tror att du som läser (eller aktivt deltar) i den här tråden har insikt i om vad som hände Helena Andersson på Ekudden för nästan 22 år sedan. Har du förnekat och försökt förtränga under så lång tid så är det naturligtvis svårt att ändra dig och berätta men jag är helt övertygad om att det skulle vara en stor befrielse för alla parter. Befrielse för alla de som under många år oskyldigt utpekats, befrielse för Helenas familj och vänner och en stor befrielse för dig själv.
.

Ja vilka svin som förstört familjen Anderssons tillvaro utan att våga ge sig till känna eller åtminstone berätta var kroppen finns
Såg ett program på tv4 fakta igår om ett 25 år gammalt cold case i USA som löstes med dna då dom kunde utvinna dna på mycket lite material och då enkelt lösa fallet.
Om polisen nu har något spår på skorna borde dom kunnat testa det om inte få hjälp i USA.
Polisen säger att det finns spår på skorna men jag ställer mig tveksam till det annars hade dom nog testat det vid det här laget.
Läste även i tråden polisiärt uppklarade mord där Quoter skriver att Helenafallet DEFINITIVT är uppklarat vore intressant att veta vem eller vilka det syftas på.
Citera
2014-01-26, 07:32
Bannlyst
Länk till Veckans Brott, för er som är intresserade. Helenafallet tas upp med början 13.52 in i programmet.

http://www.youtube.com/watch?v=OuowjiHsbao
Citera
2014-01-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Ja vilka svin som förstört familjen Anderssons tillvaro utan att våga ge sig till känna eller åtminstone berätta var kroppen finns
Såg ett program på tv4 fakta igår om ett 25 år gammalt cold case i USA som löstes med dna då dom kunde utvinna dna på mycket lite material och då enkelt lösa fallet.
Om polisen nu har något spår på skorna borde dom kunnat testa det om inte få hjälp i USA.
Polisen säger att det finns spår på skorna men jag ställer mig tveksam till det annars hade dom nog testat det vid det här laget.
Läste även i tråden polisiärt uppklarade mord där Quoter skriver att Helenafallet DEFINITIVT är uppklarat vore intressant att veta vem eller vilka det syftas på.

Om den som gjorde det inte vet var kroppen finns exakt, hur ska han kunna förmedla det till familjen då? Lär vara dumpad i någon sjö.
Citera
2014-01-26, 12:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Om den som gjorde det inte vet var kroppen finns exakt, hur ska han kunna förmedla det till familjen då? Lär vara dumpad i någon sjö.

Eller inte! Gm måste vart väldigt osäkra första tiden på om dom skulle åka dit för brottet, och i händelse att dom skulle torskat så skulle dom nog vilja lämna tillbaks kroppen. Men det är givetvis bara spekulation..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in