2014-01-10, 16:00
Bannlyst
Jag förstår inte varför han säger att det är från skatteåterbäring hans pengar kommer ifrån när han i förhören har sagt att han lagt undan en femhundring då och då.
Han kan väl inte glömt vad han sade i förhören?
Citera
2014-01-10, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Jag förstår inte varför han säger att det är från skatteåterbäring hans pengar kommer ifrån när han i förhören har sagt att han lagt undan en femhundring då och då.

Tror du tar rapporteringen för bokstavligt. Det kan vara så att någon del av pengarna kan vara från skatteåterbäring, inte allt. Det kan vara en av 500-lapparna tex.
Citera
2014-01-10, 16:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Hans argument faller med att han väntade på försörjningsstöd. Försörjningsstöd går att kontrollera i efterhand, sedan krävs väl en redovisning av kontot för att få ut försörjningsstöd dessutom.

Han är rökt.
Citera
2014-01-10, 16:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Skatteåterbäring betalas ut för ett inkomstår tidigare. F kan ha haft syselsättning år 2009.
Citera
2014-01-10, 16:26
Medlem
letspanics avatar
"Jag är logisk och matematisk. När filten lagts på bildas en luftspalt som gör att filten inte blivit blodig. Så förklarar exsambon det faktum att filten i te är blodig och därför måste placerats efter det att blodet torkat."

Bra där FS
Citera
2014-01-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Skatteåterbäring betalas ut för ett inkomstår tidigare. F kan ha haft syselsättning år 2009.

Man får ingen skatteåterbäring när man som Fs har kronofogdeskulder.

Han är rökt.
Citera
2014-01-10, 16:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Filten som hårt bäddats runt om sängbotten har exsambon aldrig sett. Aldrig!
Citat:
Jag är logisk och matematisk. När filten lagts på bildas en luftspalt som gör att filten inte blivit blodig. Så förklarar exsambon det faktum att filten inte är blodig och därför måste placerats efter det att blodet torkat.
Citat:
Vad vet du om pistolen, undrar åklagaren? Inte mycket, men jag vet att Marina haft de sedan hösten. Den var Marinas. Jag hade inget med den att göra.
Citat:
Han säger att han aldrig sett pistolen i det skåp som Marina säger sig ha förvarat det i.
Citat:
Han vet inte heller varför Marinas vän påstår att hon till honom sagt pistolen är borta och att hon konfronterar exsambon med detta

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710

Och där var det slut för dagen.
Förhandlingarna återupptas på onsdag förmiddag.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-10 kl. 16:45.
Citera
2014-01-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hans argument faller med att han väntade på försörjningsstöd. Försörjningsstöd går att kontrollera i efterhand, sedan krävs väl en redovisning av kontot för att få ut försörjningsstöd dessutom.

Han är rökt.

Du tror inte man har tagit ut kontoutdrag för FS relativt långt tillbaka ?

Det här är skåpsmat som gicks igenom i TR och lämnades helt utan avseende från rättens sida
Citera
2014-01-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Man får ingen skatteåterbäring när man som Fs har kronofogdeskulder.

Han är rökt.

Hade FS KF efter sig 2010 ?
Citera
2014-01-10, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710

Och där var det slut för dagen.
Förhandlingarna återupptas på onsdag förmiddag.

Av det jag hört så gick det precis som i TR/HR, inga nya förklaringar, inga nya frågor.

Mer än om SMSet. FS förklaring är att han inte kommer ihåg och var relativt pårökt.

Hur tycker du det gick för Svenkvist ?
Citera
2014-01-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hade FS KF efter sig 2010 ?

Ja.
Citera
2014-01-10, 16:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Av det jag hört så gick det precis som i TR/HR, inga nya förklaringar, inga nya frågor.

Mer än om SMSet. FS förklaring är att han inte kommer ihåg och var relativt pårökt.

Hur tycker du det gick för Svenkvist ?
Har bara för en stund sedan kopplat upp mig på nätet och har därför inte hunnit bilda
mig någon uppfattning om hur han skötte sig för dagen.
Vad tyckte du själv om hans insatser?
Var han för defensiv eller hur ska man beskriva hans sätt att agera?

Och hur uppfattar du den åtalade själv nu när han har fått framträda igen i en rättssal?
Övertygade han dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in