2014-01-08, 20:04
Medlem
Jag är väldigt nära på att köpa hem ett par stringloafers från Carminas hemsida. Hur skulle ni vilja säga att de är i storleken? Jag har små nätta damfötter och brukar ha 6 UK eller 6,5 UK. På mina Tetburys (Som har 348 lästen) har jag just 6,5. Fast det kanske är lite marginellt för långa, och ett par loafers av denna typ misstänker jag ska sitta lite tightare, eller?
Citera
2014-01-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Jag är väldigt nära på att köpa hem ett par stringloafers från Carminas hemsida. Hur skulle ni vilja säga att de är i storleken? Jag har små nätta damfötter och brukar ha 6 UK eller 6,5 UK. På mina Tetburys (Som har 348 lästen) har jag just 6,5. Fast det kanske är lite marginellt för långa, och ett par loafers av denna typ misstänker jag ska sitta lite tightare, eller?

Har du prövat andra läster från Carmina?

Jag har ett par stringisar från Carmina och kör samma storlek i uetamlästen som i andra läster från Carmina (rain, oscar, robert, forest och detriot). Dock måste jag gå upp en halvstorlek för simpson (och likaså för c&j 348). Jag upplevde att mina loafers ganska snabbt anpassade sig efter min fot, de började tom släppa lite i hälen pga att de töjts ut.
Citera
2014-01-08, 20:34
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy

Mocka töjs mer än calf. Tetbury tycker jag är rätt långa, jag hade satsat på 6 UK om jag var du. Loafers skall sitta ännu tajtare i början eftersom du inte kan snöra någonting senare. Men prova Carmina i butik någonstans om du har möjlighet för större träffsäkerhet.
Citera
2014-01-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Mocka töjs mer än calf. Tetbury tycker jag är rätt långa, jag hade satsat på 6 UK om jag var du. Loafers skall sitta ännu tajtare i början eftersom du inte kan snöra någonting senare. Men prova Carmina i butik någonstans om du har möjlighet för större träffsäkerhet.
Tack! Jag har beställt ett par i 6 UK nu. Jag kan bidra med bilder när de kommer. Men det är en sko som alla äger, så jag vet inte om det kommer bli så spännande..
Citera
2014-01-09, 08:09
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ja den har verkligen blivit väldigt mycket bättre! Har inte beställt nåt än men antar att de fixat till så att även internationell frakt läggs på direkt på beställningen nu också, vilket var helt värdelöst att det inte gjordes på gamla sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag har för mig att även detta skulle fixas till enligt den där Cyrille (som man alltid var tvungen att mailas med för att frakten skulle läggas på i efterhand).

Japp, det sker automatiskt numera. Härliga tider!
Citera
2014-01-09, 09:28
Medlem
hoodogs avatar
För er som har en hel del pengar över efter alla helger ligger det en riktig pärla ute på eBay just nu - ett par EG Nevis i Mahogany Country Calf: http://www.ebay.co.uk/itm/Edward-Green-NEVIS-Mahogany-Grain-Leather-Lace-Up-Boots-UK-11-E-RARE-RRP-880-/350972281212?pt=UK_Men_s_Shoes&hash=item51b794017c

Mumma! Om man ändå inte hade köpstopp...
Citera
2014-01-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
För er som har en hel del pengar över efter alla helger ligger det en riktig pärla ute på eBay just nu - ett par EG Nevis i Mahogany Country Calf: http://www.ebay.co.uk/itm/Edward-Green-NEVIS-Mahogany-Grain-Leather-Lace-Up-Boots-UK-11-E-RARE-RRP-880-/350972281212?pt=UK_Men_s_Shoes&hash=item51b794017c

Mumma! Om man ändå inte hade köpstopp...
Själv sitter man och önskar att dessa var i rätt storlek för en själv http://www.ebay.com/itm/Gaziano-Girling-Hove-7-7-5-with-lasted-shoe-trees-/201002466268?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item2eccae3bdc #ht_101wt_1363

OBS: Inklusive lästade skoblock
Citera
2014-01-09, 10:03
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Själv sitter man och önskar att dessa var i rätt storlek för en själv http://www.ebay.com/itm/Gaziano-Girling-Hove-7-7-5-with-lasted-shoe-trees-/201002466268?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item2eccae3bdc #ht_101wt_1363

OBS: Inklusive lästade skoblock

Japp, mycket fina de med. Men, som jag sagt tidigare, de är ingen match mot ett par Dovers.
Citera
2014-01-09, 15:07
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Japp, mycket fina de med. Men, som jag sagt tidigare, de är ingen match mot ett par Dovers.
Man behöver förstås båda!
Citera
2014-01-09, 15:50
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Man behöver förstås båda!

Ja, så skulle man ju också kanske kunna uttrycka saken...
Citera
2014-01-10, 10:56
Medlem
hoodogs avatar
Jag har länge tänkt på en sak som rör gångveck. Eftersom jag då och då köper begagnade skor, har jag ibland även fått stå ut med den föregående ägarens gångveck. Ibland inbillar jag mig att dessa inte exakt sammanfaller med de veck min egen fot orsakar. Därför har jag funderat på om det finns något sätt att "släta ut" gångveck, dvs att få dem att "gå tillbaka" i viss mån? Skulle exempelvis en lagring av skorna i sex månader med ett par riktigt tajt sittande skoblock i och ett hyggligt lager reno på ovanlädret ha någon effekt? Eller är gångveck helt irreversibla?
Citera
2014-01-10, 11:17
Medlem
Hej!
Skulle vilja ha vinterkängor med fårskinnsfoder, men har svårt att hitta.
Alltså någon modell liknande dessa, fast med fårskinnsfoder (och helst mörkbruna): http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=4080 och
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in