2014-01-08, 23:30
Medlem
utanws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasskopan
En fin liten lista på vad? På saker man kan köpa för att avskräcka katten från att bajsa där? Och du tycker inte isåfall att det faller på kattägaren att ordna detta?

Jodå, men eftersom dom verkar inte tänka så långt eftersom kastar tillbaka bajset där det kom ifrån tydligen. Liksom ge dom lite hjälp på traven när dom har det såååå svårt ifall det nu verkligen är din katt.
Jag tycker då det är på gränsen till trakasserier när man får kattbajs inkastat till sig då och då, visst du kan ju polisanmäla det men det lär ju inte förbättra stämningen bland er.
Vad hade du själv gjort i omvända sitsar?
Citera
2014-01-08, 23:32
Medlem
Cinnabars avatar
Tack vare den här tråden förstår man varför grannfejder uppstår. Det gäller att identifiera den äkta idioten, och i det här fallet är det ts. Grannarna förvandlas till oäkta idioter, de kommer att återgå till sina normala gängor när ts flyttat med sin katt till bushen där de hör hemma. Det är egentligen det enda rimliga alternativet för ts, eftersom katten går före allt. Flytta till ställe där man kan bajsa fritt!
Citera
2014-01-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emjuliusson
Om du nu läser min blogg så ser du också att jag går i sista ring på gymnasiet och dem som går ut i år är födda 95, sorry ska ändra det nu!
*host* http://instagram.com/p/it2vWdHKkz/ *host*
Laddades upp för fem dagar sen...
Citera
2014-01-08, 23:47
Medlem
SpecialEditions avatar
Tycker dina grannar gör helt rätt men fick jag bestämma skulle de tvinga dig att äta upp skiten också

Vem fan kom på att folk ska få ha sina husdjur springandes lösa där andra människor bor?

Njuter varje gång jag ser någon korkad kattägare som efterlyser sin katt som inte kommit hem. Är man så jävla dum i huvudet att man släpper ut sitt djur utan uppsyn får man finna sig i att de blir överkörda, uppätna av andra djur osv.
Citera
2014-01-08, 23:47
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Jag tycker det är fegt att grannen smyger på våran tomt och planterar ut kattbajs? Vilket är att slänga skräp på någons tomt och ganska så kränkande. Så jag fattar inte hur sånna äckel som du är funtade för den delen heller!!
Det här var ju spännande. Vad sade er granne när ni konfronterade honom/henne med bajssmygandet? Vilket jag antar att ni har gjort, eftersom att endast våga klaga om det på internet är ännu fegare och får bajssmygandet att se modigt gjort ut. Dina grannar tycker nog att det är lika "kränkande" att er katt springer runt och utför sina behov på deras tomt där de går runt barfota osv på sommaren.

Förövrigt gillar jag att försöka "ta över" grannkatter genom att muta dem med godsaker. Tillslut överger de "sin" familj när de inser att det finns lite fräschare mjölk på annat håll.
Citera
2014-01-09, 00:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
*host* http://instagram.com/p/it2vWdHKkz/ *host*
Laddades upp för fem dagar sen...

Haha, trodde det först var en galen kvinna av värsta wt-sorten, men det var ett omyndigt barn. Stackars föräldrar, inte lätt att ha sådana knasiga ungar som räddar katter och saknar respekt för andras egendom. Utifrån denna aspekten är det fel av grannarna att lasta in dessa plastpåsar, men det kanske är grannungarna som står för detta.

Föräldrarna bör avliva katten, barnet kan ju inte flytta ut på landet ensam, klart slut.
Citera
2014-01-09, 00:31
Medlem
Heiduskajas avatar
Men OMFG vad fjantigt av era grannar att hålla på det där sättet, om man inte klarar av att det finns utekatter som ev. kan göra sina behov på ens tomt så ska man ju inte bo i ett villaområde. Dina grannar är stolpskottar. Tycker du ska ignorera dom bara när de klagar.
Sen att det finns folk som smyger runt, skaffa en kamera som är ut mot tomten som kan filma in det under nattetid, därefter kan ni anmäla detta till polisen (sen om dom tar det vidare är en annan femma), ev. knacka på hos den som du vet efter infilmning har satt bajspåsarna på din gård, visa upp filmen för hen och skälla så att hela villaområdet vaknar till liv. Då har du ju trots allt bevis + att den jäveln som håller på så kommer innerst inne känna sig som en nolla.
Lycka till!
Citera
2014-01-09, 00:33
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Sätt upp en inhägnad rastgård åt katten. Då får den ett revir fritt från faror och andra katter och ingen annan får något obehag av att din katt går ute. Det vinner alla på.

Exakt det här tänkte jag skriva.
Visst, era grannar må vara barnsliga men ni tycker att grannarna som valt att leva utan husdjur skall acceptera att ha kattskit på sin altan.
Även om ni går rundor då och då och plockar upp det så måste ju grannarna ändå leva med kattskit på sina altaner för jag tror knappast att ni kommer vara ute 24/7 och leta kattskit, eller?

Visst fan är det ert ansvar att se till att er katt inte stör grannarna vare sej det är genom att skita hos dom eller på något annat sätt.

Tänk om hundägare började göra som ni kattägare, skicka ut vovsingarna på promenad själva.
Hur tror ni folk hade reagerat på det?
Och nej, det är inte en helt annan sak.
Man kan mycket väl låta hundar rasta sej själva och/eller springa fritt.
Men dom som låter sina hundar vara ute ser oftast till att dom håller sej på sin egna tomt.
Citera
2014-01-09, 03:28
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
om du inte tänker komma med en lösning som faktiskt ät aktuell så behöver du inte bry dig!

Det han försöker berätta för dig är att DU/din familj borde gå till din granne eller alla dina grannar och erbjuda det jävla medlet.. Ni har ju redan misstankar om vem det kan vara så bara gå dit och fråga om det fortfarande är ett problem och erbjud medlet. Om han säger att det inte är ett problem så gå till alla andra grannar och fråga. Det är nämligen så att det finns många människor som hade gjort mycket värre saker än att kasta över påsarna.

ÄR du rädd om din katts liv så borde du helt enkelt se till att lösa det här problemet INNAN din katt skadas. Ring inte kommunen eller någon sådan skit, oavsett vad dom säger så kommer det aldrig vara till din fördel att ta upp för grannen att "kommunen säger att jag har rätt" för ingen bryr sig.. om det är en sadistisk person kommer han bara se till att katten försvinner istället och det hoppas jag att ni inte vill?

Ta vara på eran katt och lös eran löjliga konflikt innan det går ut över kattens liv.. Du är dessutom inte annonym så att du sitter här och hävdar att din katt har massa rättigheter kan få många galna idioter från internet att tänka att dom kanske borde blanda sig in i konflikten och helt enkelt se till att eran katt försvinner. Ibland tjänar man på att inte "vinna"... Det är en vinst för din katt i längden om ni förlorar bajs-påse-striden.

1 2 3 gå och fråga alla grannar om dom vill ha medel nu!
Citera
2014-01-09, 06:45
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4r4h93
Det är egentligen ingen större skillnad. Katter skall inte springa inte springa ute vind för våg. Katter hör inte ens till vår natur här. De är ökendjur. Så det är bara bullshit från lata och oansvariga kattägare det att katter måste springa ute fritt för att må bra.
det där argumentet kan du applicera på andra ökendjur också tex invandrade araber. visst du kanske anser att de också ska hållas instängda i en lägenhet för att de inte "hör till vår natur" om du är nazze....nej, ditt argument håller inte - katter anpassar sig efter rådande förutsättningar. Katter precis som andra levande varelser mår uselt av att tvingas vara instängda i en sunkig lägenhet utan att få känna frihet. Fråga Fritzels fånge hur hon mådde? Så mår nog innekatter ungefär om man skippar sexet.

tror de flesta innekattsägare är självdestruktiva, deprimerade och ensmma människor som mest försöker rättfärdiga sin "fångenskap" av katten för att döva sina egna psykproblem. ett grymt uttnyttjande.

grannar som får kattskit på tomten kan göra på samma sätt som när de får rådjursskit,fågelbajs, råttskit på den.
Citera
2014-01-09, 08:04
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är du som har en jävla kattjävel och det är din äckliga jävla kattjävel som bajsar på din grannes tomt. Du måste vara rejält dum i huvudet om du tycker din granne har gjort fel. Jag fattar inte varför du ska ta in polisen i det hela då inget brott begåtts. Däremot kan du ta ditt ansvar och avliva katthelvetet. Fattar inte hur såna äckel som du är funtade.

Om din granne satte sig och sket på din altan skulle du då tycka att det var okej? Eller tycker du att det är fräscht att en äcklig smutsig kattjävel gör det. Använd hjärnan för i helvetet. Fan vad jag hatar alla som har husdjur.
Grannarna skiter dock med sina bilar och den skiten hamnar i TS lungor. Grannarna ska vara tacksamma för katterna annars skulle de har råttor och möss i huset och klaga över det. Hur svårt är det att ordna en liten plätt med jord där katter och andra djur som kommer förbi kan gräva ner skiten?! Nej, de har inget ansvar att göra det men när de själva dumpar sitt skit i Östersjön, där allt levande nu har dött, känner de ingen skam. Alla rättigheter men inga skyldigheter. SKÄMS!

TS
Jag tycker inte att du ska ta illa upp om grannarna slänger skiten på din tomt - detta om det verkligen är din katts skit. Försök att hitta på olika sätt så att din katt inte går på deras tomt. Du kanske ska hönsnäta in din trädgård? Ordna en bra toalett åt katten i din egen trädgård! Plantera kattmynta i din trädgård så att katten håller sig hemma! Prata med de andra kattägarna och försök hitta en lösning. Allra bäst är om du kommer överens med grannarna.
Citera
2014-01-09, 08:29
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiduskaja
Men OMFG vad fjantigt av era grannar att hålla på det där sättet, om man inte klarar av att det finns utekatter som ev. kan göra sina behov på ens tomt så ska man ju inte bo i ett villaområde. Dina grannar är stolpskottar. Tycker du ska ignorera dom bara när de klagar.
Sen att det finns folk som smyger runt, skaffa en kamera som är ut mot tomten som kan filma in det under nattetid, därefter kan ni anmäla detta till polisen (sen om dom tar det vidare är en annan femma), ev. knacka på hos den som du vet efter infilmning har satt bajspåsarna på din gård, visa upp filmen för hen och skälla så att hela villaområdet vaknar till liv. Då har du ju trots allt bevis + att den jäveln som håller på så kommer innerst inne känna sig som en nolla.
Lycka till!

Ska man inte bo i ett villaområde om man inte klarar av att katter skiter på tomten? Då kan ju hundar, negrer och boskap göra det samma på din tomt.

Lösa katter är skadedjur och ska skjutas av. På landet där man har behov av katter för bland annat problem med möss så är det en annan sak. Men i bebyggelse bland villor så är möss sällan ett problem. För övrigt är möss ett problem som går att lösa med andra medel än katter.

Lösa katter är också ett problem för hundar. Även om jag har min enorma hund kopplad så kommer det fram katter som är nyfikna. Min hund är inte nyfiken på katter, han vill bara döda. Men en sjuk lagstiftning gör att kattägeren går fri från ansvar om min kopplade hund dödar en lös katt vars ägare inte uppfyller kravet om uppsyn.

Förresten, vad är stolpskottar? Folk från Skottland som sitter på stolpar?

En idiot som går runt med bajspåsar och visar suddiga videoklipp och skäller på grannarna kommer bli jättepoppis.

Katter är skadedjur. Lösa katter bär på smittor, löss och smuts. Skjut av. Kommunen borde ha personal som dagligen skjuter av lösdrivande katter i bebyggelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in