Hej, vi bor i ett villa område där villorna är ganska så tihgta. Vi har en ute katt som kan gå in och ut när hon vill under dagen genom sin kattlucka. För någon månad sen kom en granne och klagade på att våran katt bajsade på hennes tomt. Vi lät henne då avskräcka våran katt från hennes tomt genom att kasta vatten på henne. Vi vet ju inte säkert om det bara är våran katt som bajsar på hennes tomt eftersom det bor 2 andra katter i samma länga och det finns många fler i området. Men det verkar nu som att våran katt inte längre går till hennes tomt. Men sedan för nån vecka sen så kom en annan granne med samma klagomål och vi lät han göra samma sak med vattnet. Han anser att vi måste låsa in våran katt "för alltid" och när vi säger att vi inte kommer göra det så anser han att det är dåligt!
Men nu är det så att nån av dem här två grannarna plockar upp kattbajset som dem hittar runt på deras tomt lägger dem i genomskinliga plastpåsar och lägger dessa på våran tomt. Dem smyger runt på nätterna eller mitt på dagen när ingen är hemma. Men det har också hänt mitt på en lördag när vi alla är hemma. Det vi tycker är dåligt är att dem inte knackar på och ger bajset till oss eller kanske slänger avföringen i våran soptunna. Nej, istället smyger dem runt och inte vågar visa sig… Vilket vi tycker är fegt!
Min fråga är nu är det så att vi gör något olagligt med att låta våran katt gå ut, är det något annat vi måste göra som kattägare? Gör våra grannar något "olagligt" genom att dumpa detta på våran tomt?
Tack på förhand dem som kan hjälpa oss med svar!
Men nu är det så att nån av dem här två grannarna plockar upp kattbajset som dem hittar runt på deras tomt lägger dem i genomskinliga plastpåsar och lägger dessa på våran tomt. Dem smyger runt på nätterna eller mitt på dagen när ingen är hemma. Men det har också hänt mitt på en lördag när vi alla är hemma. Det vi tycker är dåligt är att dem inte knackar på och ger bajset till oss eller kanske slänger avföringen i våran soptunna. Nej, istället smyger dem runt och inte vågar visa sig… Vilket vi tycker är fegt!
Min fråga är nu är det så att vi gör något olagligt med att låta våran katt gå ut, är det något annat vi måste göra som kattägare? Gör våra grannar något "olagligt" genom att dumpa detta på våran tomt?
Tack på förhand dem som kan hjälpa oss med svar!