Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Don delade således uppfattning med de flesta, som trodde att det skulle bli han, och inte Phil, som skulle bli först ut. Förhoppningsvis får detta honom att vårda sin hälsa än mer och inte åter falla in i alkoholens fälla, ty den vägen endast leder utför. Phil drev ett musikföretag tillsammans med sin son, men om Dons förehavanden hörs väldigt lite. Frågan jag ställer mig är om Don i någon mån kommer att fortsätta med musiken, om inte annat för att hylla Phils och Everly Brothers minne och alla de fans (mig själv inkluderat!) de hade? Jag tänker mig på ungefär samma sätt som en annan 60-tals "Brother" gjort, nämligen
Bill Medley från The Righteous Brothers som fortfarande är aktiv efter kollegan Bobby Hatfields död (som även den kom lika överraskande för mig då jag blev chockad över att Hatfield snortade koks, dels för att han var till åren kommen och dels för att han hade en sådan "ren" image).
Apropå på uttalanden om personer som heter "Phil" och deras död, så dröjde det ett tag (alltför länge enligt vissa) men nu har Will Smith efter en hel veckas tystnad äntligen uttalat sig om "Uncle Phils" död:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18128150.ab
Så värst många minnesvärda ord har dock inte Will Smith, utan han säger mest det allla andra sagt, nämligen "vila i frid". Dock menar Will Smith att James Avery lärde honom "respekt".