2014-01-06, 17:05
Medlem
Undrar om någon här inne har gjort eller vet om någon som gjort en bröstförstoring på Akutkliniken i Göteborg (även kallad Parmidakliniken som jag uppfattat det) och vilka bröstimplantat de använder (har givetvis inte kvar de papprena)?
Läst om PIP-inlägg, och klinikerna ska ju informera dessa tjejer som har de om riskerna och råda dem till att ta ut dem.

Nu då till problemet, denna klinik verkar inte göra bröstförstoringar eller andra kirurgiska ingrepp längre, och verkar inte ha gjort sen 2009/2010 heller då jag inte hittar någon på något forum som har frågor om bröstförstoring på just denna klinik senare än 2009... (gjorde mina 2008)

Och Läkemedelsverket/Socialstyrelsen kom ut med detta 2010 om jag inte har fel?

Någon som har något annat tips än att ringa till tandvården som dom har kvar och fråga om detta?
Citera
2014-01-06, 17:11
Medlem
Förstår inte riktigt, ska du byta ut dina PIPinlägg till ett par andra implantat eller ska du göra en förstoring bara?

Och varför är det så viktigt att du väljer den kliniken? Finns ju rätt många.

Edit, PIPinläggen är förbjudna nu. Så det är inga kliniker som använder dom längre, de som finns på marknaden just nu är bl.a mentor, allergan, koksalt och sillimed nåt.
Senast redigerad av candles 2014-01-06 kl. 17:13.
Citera
2014-01-06, 17:23
Medlem
Jag gjorde mina 2008 på just den kliniken, den stora frågan är ju om jag har PIP-inlägg isatta nu, det jag inte vet.
Och eftersom just plastikkirurgi-delen inte verkar finnas kvar så undrar jag hur jag ska gå tillväga för att få reda på detta. Tänkte om jag hade sån tur att någon som gjort bröst där kunde intyga att de inte använde PIPinlägg eller i värsta fall då vet om att de gjorde det (för flera år sedan).

Kommer ju inte gå till den kliniken igen, i sådana fall väljer jag givetvis en annan, men ville ha lite kött på benen ifall jag skulle ringa dit så inte dom bara nekar för att slippa få skit.
Citera
2014-01-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunny00
Jag gjorde mina 2008 på just den kliniken, den stora frågan är ju om jag har PIP-inlägg isatta nu, det jag inte vet.
Och eftersom just plastikkirurgi-delen inte verkar finnas kvar så undrar jag hur jag ska gå tillväga för att få reda på detta. Tänkte om jag hade sån tur att någon som gjort bröst där kunde intyga att de inte använde PIPinlägg eller i värsta fall då vet om att de gjorde det (för flera år sedan).

Kommer ju inte gå till den kliniken igen, i sådana fall väljer jag givetvis en annan, men ville ha lite kött på benen ifall jag skulle ringa dit så inte dom bara nekar för att slippa få skit.
Det låter ju helt sjukt om dom inte finns kvar? Har du inte ringt dit och frågat var du ska vända dig då? Du måste ju kunna nå dom på något sätt..

Men alla ska få med sig informationspapper om vilka implantat man har samma dag man opereras.
Tittade nyss på läkemedelsverket.se, och där står det en lista på vilka kliniker som använt sig av PIP i Sverige. Parmida/akutkliniken stod inte med!
Citera
2014-01-06, 18:14
Medlem
Jaa det verkar ju lite skumt tycker jag...

Joo jag fick med mig papper, men eftersom det gått ett antal år och efter två flyttar så har de försvunnit ;/
Den sidan hittade inte jag från början! Lugnade mig lite iaf. Men ska ringa och kolla för säkerhetsskull med. Tack återigen för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in