2014-01-05, 23:27
Medlem
Intrumpadors avatar
Det här är en uppmaning till er män som talar er varma för hen, könskvotering, hat mot män oavsett skuld/oskuld och i allmänhet har en mossig inställning till män, speciellt svenska män.

Ni är mesar och det syns. Ingen kan undgå att notera vilka klena individer de mest hängivna manliga feministerna är.

Det är ganska tydligt att dessa män vill sudda ut könsrollerna i största möjliga mån eftersom de ofta är androgyna och feminina i sitt sätt, de klarar inte av att leva efter den manliga rollen utan behöver motverka dessa för att ha chans hos det motsatta könet. Dessutom hoppas de att rövslickandet hos feministerna skall leda till lite kurrimurra, åtminstone en del av dessa kufar till feministmän skiter fullständigt rakt upp och ner i den ideologiska sakfrågan - utan den orakade (man tager vad man haver) kurrimurran lockar.

Släng sotarmössan, släpp arbetarklassdrömmarna, börja träna och kom in i matchen. Kan inte ens förstå att feministkvinnorna köper rövslickandet ifrån dessa meskillar som äkta ideologisk övertygelse.

Ni ger svenska män ett dåligt rykte internationellt.
Citera
2014-01-05, 23:33
Medlem
Har du mommyissues? Konstigt att hata på folk som jobbar för din dotters, systers och mammas ställning i samhället.
Citera
2014-01-05, 23:39
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princessparkles
Har du mommyissues? Konstigt att hata på folk som jobbar för din dotters, systers och mammas ställning i samhället.
Kanske menar han att det är naivt att tro som du, det som du menar är bra är i själva verket inte bra för din dotter och din mamma eller din syster - i det långa loppet alltså. Dvs att feministiska män gör oss alla en björntjänst, om än i all välmening -( detsamma för kvinnor som är feminister antar jag, fast det verkar inte vara det som tråden handlar om)

Edit läste TS och han verkar mena särskilt falska feminister så glöm det här inlägget
Citera
2014-01-05, 23:41
Medlem
Intrumpadors avatar
Citat:
Mina systrar och min moder vill inte att svenska män skall bete sig som kvinnor. Det gick ifrån att svenska kvinnor hade det miserabelt i samhället, till att idag ha det bra, nu börjar det tippa över - det börjar gå för långt.

Nej jag har inga mommyissues! Vi har en toppenrelation till varandra, men tack för omtanken.
Citera
2014-01-05, 23:41
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Släng sotarmössan, släpp arbetarklassdrömmarna, börja träna och kom in i matchen.

Är det detta du kommer fram till? Att istället för stå upp för ett rättvist samhälle (arbetarklassdrömmen) så skall man börja träna. Och vad blir bättre av det?

Citat:
Ni ger svenska män ett dåligt rykte internationellt.

Vill vi ha bra rykte hos folk som tycker att kvinnor skalls stenas när de missköter sig?

Om du tycker jag tagit saker ur sitt sammanhang ber jag om ursäkt, men din väldigt känslofyllda trådstart är också väldigt rörig så det var svårt att göra annat.
Citera
2014-01-05, 23:43
Medlem
Intrumpadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Kanske menar han att det är naivt att tro som du, det som du menar är bra är i själva verket inte bra för din dotter och din mamma eller din syster - i det långa loppet alltså. Dvs att feministiska män gör oss alla en björntjänst, om än i all välmening -( detsamma för kvinnor som är feminister antar jag, fast det verkar inte vara det som tråden handlar om)

Edit läste TS och han verkar mena särskilt falska feminister så glöm det här inlägget
Det han tror är bra tror inte jag är bra, det dödar attraktionen könen emellan när män börjar bete sig som småflickor, vilket överdrivet feministiska män gör.

Sedan är jag övertygad om deras dolda agendor till stor del handlar om rövslickeri hos de feministiska damerna.
Citera
2014-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intrumpador
Mina systrar och min moder vill inte att svenska män skall bete sig som kvinnor. Det gick ifrån att svenska kvinnor hade det miserabelt i samhället, till att idag ha det bra, nu börjar det tippa över - det börjar gå för långt.

Nej jag har inga mommyissues! Vi har en toppenrelation till varandra, men tack för omtanken.

Folk borde väl få bete sig som dom vill, du beter dig som en stekt grönsak men inte gör någon ett inlägg på FB och klagar över det?
Citera
2014-01-05, 23:45
Medlem
Intrumpadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Är det detta du kommer fram till? Att istället för stå upp för ett rättvist samhälle (arbetarklassdrömmen) så skall man börja träna. Och vad blir bättre av det?

Vill vi ha bra rykte hos folk som tycker att kvinnor skalls stenas när de missköter sig?

Om du tycker jag tagit saker ur sitt sammanhang ber jag om ursäkt, men din väldigt känslofyllda trådstart är också väldigt rörig så det var svårt att göra annat.
1. Att börja träna kan vara en bra början för dessa män i sin förvandling ifrån eviga pojkar till män.

2. Nej, det finns grader i helvetet. Samhället bör inte vara som det här vidriga genushenskiten, men det bör heller inte vara som det extremkonservativa och diskriminerande samhällena i ex. MÖ och Afrika.
Citera
2014-01-05, 23:46
Medlem
Intrumpadors avatar
Citat:
Folk borde väl få bete sig som dom vill, du beter dig som en stekt grönsak men inte gör någon ett inlägg på FB och klagar över det?
Flashback är ju trots allt ett debattforum, vi är alla här för att debattera med varandra och framföra våra tankar, oavsett om de är kritiska till något eller positiva till något. Sluta grina nu din genusryttare.
Citera
2014-01-05, 23:47
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Det han tror är bra tror inte jag är bra, det dödar attraktionen könen emellan när män börjar bete sig som småflickor, vilket överdrivet feministiska män gör.

Sedan är jag övertygad om deras dolda agendor till stor del handlar om rövslickeri hos de feministiska damerna.
Jo det var det jag menar med "falska" feminister, de flesta borde väl komma fram till ganska snabbt att det inte funkar tänker jag - alternativt tror dem att det är så det ska vara
Citera
2014-01-05, 23:49
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
1. Att börja träna kan vara en bra början för dessa män i sin förvandling ifrån eviga pojkar till män.

Okej, visst. Lite muskler och de blir manligare utåt. Kan jag ju hålla med om. Men till vilken nytta? Och vilken koppling har detta till arbetarrörelsen?

Citat:
2. Nej, det finns grader i helvetet. Samhället bör inte vara som det här vidriga genushenskiten, men det bör heller inte vara som det extremkonservativa och diskriminerande samhällena i ex. MÖ och Afrika.

Sant så sant.

Är du rädd för att kvinnor skall ta över männens roll som de "starka" i samhället?
Citera
2014-01-05, 23:50
Medlem
munspruts avatar
hehe, "börja träna" är en universallösning på flashback, alternativt "börja knarka"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in