2014-01-04, 17:56
Medlem
nlm16s avatar
Tja. Någon som brukat Lyrica i mer än 6 månader? Hur påverkar det kroppen fysiskt efter så långt brukande (ganska höga doser då typ 800-1000mg/dag)? känner att jag börjar förstöra min kropp med detta men vill inte sluta eftersom jag aldrig mått såhär bra på länge. Jag kan gå ut och träffa folk och ligger inte hemma i sängen hela dagarna längre. Vill dock inte skada min kropp, svar uppskattas!
Citera
2014-01-04, 18:17
Medlem
rochsteins avatar
Säljs det mycket lyrica svart eller? Är det samma tillgång på det som olika benso?

Hur mycket får man per tablett? Har tagit 600-700 milligram förut fick inte ut så soft rus på det, blev skakis o så men mådde bra psykiskt
Citera
2014-01-04, 20:19
Medlem
http://www.genericlyrica.org/products
Citera
2014-01-04, 21:24
Medlem
who-s avatar
Blir det någon AT om man klipper direkt med doser på runt 150-75mg daglig bruk?
Citera
2014-01-05, 00:14
Medlem
nlm16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Blir det någon AT om man klipper direkt med doser på runt 150-75mg daglig bruk?

Ja det kan man få, kanske inte så stark men det kommer definitivt kännas i kroppen. Beror ju också på hur länge man brukat 150-75mg dagligen.
Citera
2014-01-05, 01:07
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nlm16
Ja det kan man få, kanske inte så stark men det kommer definitivt kännas i kroppen. Beror ju också på hur länge man brukat 150-75mg dagligen.

Okej, Ganska länge om man säger så.. Då får jag trappa ner det till enbart 75mg några dagar sen klipper jag det totalt därifrån. Har ju inget recept på det så orkar inte vara beroende av en substans som blir dyr i längden.
Senast redigerad av who- 2014-01-05 kl. 01:09.
Citera
2014-01-05, 01:49
Medlem
nlm16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Okej, Ganska länge om man säger så.. Då får jag trappa ner det till enbart 75mg några dagar sen klipper jag det totalt därifrån. Har ju inget recept på det så orkar inte vara beroende av en substans som blir dyr i längden.

Låter bättre
Citera
2014-01-05, 02:01
Medlem
ETHIRTEENs avatar
jag joinar denna underbara fanclub för jag är inne på 900 mg och mår riktigt bra
Citera
2014-01-05, 08:14
Medlem
Hur länge bör jag vänta med att ta lyrica efter sub?

Jag vill alltså inte blada de båda rusen och jag menar inte heller att jag vill vänta till suben har gått ur mig. Jag körde kanske 1mg eller lite mer igår, har 600mg lyrica som jag vill ta idag.

Suben har ju lång halverings tid så lyrican borde ju potentera sub "ruset" dagen efter även fast man inte känner av suben så är det ju ändå kvar mycket i kroppen.

Hoppas ni fattar vad jag menar, är rätt trött och skriver nog rätt dåligt.
Citera
2014-01-05, 09:48
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deperson
Hur länge bör jag vänta med att ta lyrica efter sub?

Jag vill alltså inte blada de båda rusen och jag menar inte heller att jag vill vänta till suben har gått ur mig. Jag körde kanske 1mg eller lite mer igår, har 600mg lyrica som jag vill ta idag.

Suben har ju lång halverings tid så lyrican borde ju potentera sub "ruset" dagen efter även fast man inte känner av suben så är det ju ändå kvar mycket i kroppen.

Hoppas ni fattar vad jag menar, är rätt trött och skriver nog rätt dåligt.

Du är på fel forumdel men jag svarar endå. Du kan ta subben såfort lyrica ruset gått ut.
Frågan är varför vill du inte blanda dom rusen? det är UNDERBART
Citera
2014-01-05, 15:26
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Tänkte börja testa Lyrica då jag har svåra smärtor i nacken. Samt att jag inte är främmande för att "överdosera" ibland för att få ett rus!

Så mina frågor är:

Vilken dos ska jag börja med i smärtlindrande syfte? Ska ju äta var dag. (äter Distalgesic på daglig basis redan o har fentanylplåster vid behov)

Hur mkt kan jag öka dosen de dagar jag vill "ha lite roligt" också? Och fungerar det att göra så om man äter den dagligen?

Vad är normalt att betala (kranen) för apoteks-lyrica? Jag har blivit erbjuden askar med 84 kapslar 100mg?

Tacksam för seriösa svar!
Citera
2014-01-05, 16:45
Medlem
SadCats avatar
Har haft Lyrica på recept, mot ångest.

Tog den i 3 eller 4 månader
Den ångestdämpande effekten försvann efter 2 veckor.
Fick då 600mg per dag.
Men effekten fanns inte där heller...

Fick ingen AT heller, beror nog för jag tog extremt mycket bensodiazepiner under tiden jag slutade.
Körde en CT, dvs att jag slutade ta dem helt, utan nedtrappning.
Läkaren blev lagom förvånad när han sa att det var dags att trappa ut det. Då jag redan gjort det själv.
Sparade all Lyrica jag fick, då de funkar kalas att flumma på och boosta vissa droger.

Tog 1000mg Lyrica, 6mg Iktorivil och 3mg Flunitrazepam igår. Blev lagom mysig
Sov riktigt gott också

Hur funkar Lyrica + Subutex kombinationen annars?
Sugen att prova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in