2014-01-04, 22:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det var i ditt inlägg om kappan som du påstod att det är "bogus" där du indirekt beskyller GW för det eftersom han i programmet om Palme-mordet i Veckans Brott säger att den andra kulan svedde kappan för Lisbet Palme. Det är ju dessa uppgifter du har dömt ut fullständigt men som GW alltså vill låta påskina stämmer.

Påståendet att Lisbet Palme skulle ha träffats av en rispande kula som bara svedde skinnet över ryggen dömer jag ut. Fullständigt. Det har ingenting med vad som hände på mordplatsen att göra, och skotthålen i hennes mockakappa är fabricerade, förmodligen i laboratorium. Om GW är inne på samma linje beror det på att han köper den officiella förklaringen som även inbegriper Christer Pettersson som gärningsman - inte att han medvetet sprider bogus omkring sig. GW förstår inte bättre, han är uppriktigt inkompetent.
Citera
2014-01-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Skytten tog sikte på utgångshålet i ryggen (efter bröstskottet) och därför finns två skotthål i slipsen. Men inte för att dölja nånting. För vem i så fall ?

Ingångshål o utgångshål i bröstet är mycket nära varann. pga att utgångshålet är mycket större så ser man inte ingångshålet för det är ju i samma hål,om man nu skall lita på avståndet mellan hålen i slipsen.Det stora utgångshålet döljde det lilla ingångshålet.Det va så jag menade.
Citera
2014-01-04, 22:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Ingångshål o utgångshål i bröstet är mycket nära varann. pga att utgångshålet är mycket större så ser man inte ingångshålet för det är ju i samma hål,om man nu skall lita på avståndet mellan hålen i slipsen.Det stora utgångshålet döljde det lilla ingångshålet.Det va så jag menade.

Dölja för vem ? Och varför ? Det var så jag frågade.
Citera
2014-01-04, 23:17
Medlem
Citat:
Dölja för vem ? Och varför ? Det var så jag frågade.

Inte för någon.Felformulering el feltänk? Den stora krater fr utgångshålet fr andraskottet "döljer" det lilla hålet fr förstaskottet för det lilla hålet finns inte längre.
Citera
2014-01-04, 23:17
Medlem
Hörde en radiointervju där Clark Olofsson i förbigående beklagade sig över behandlingen i fängelset. Själv satt han isolerad men andra fick minsann åka i gräddfil med återkommande besök av säpo och middagar på stan. Vissa fick komma och gå som dom ville, detta var i tid samtidigt med MOP.
Hur jag än letar hittar jag inte intervjun. Har också läst en dom i arbetsdomstolen ett disciplinärende rörande försumlighet vid permission där mycket är underligt, hittar tyvärr inte den heller.
Men om jag minns rätt var det Norrköping eller Österåker hittar inte heller några uppgifter om var Clark satt vid tiden för händelsen.
Nån som vet mer?
Citera
2014-01-04, 23:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Så du menar att Leif GW håller på med "bogus" som du uttrycker det och att han bidrar till mörkläggningen. Han sade ju nämligen själv i Veckans brott när de avhandlade Palme-mordet att det andra skottet rispar Lisbets kappa. Frågan är vem det är som pysslar med bogus här...

Mordet på Olof Palme var politiskt. Mordet involverade figurer dels inom det svenska näringslivet, Sveriges egentliga makthavare, dels några ur den så kallade "kanslihushögern" inom (S) och var troligtvis förankrad i en överenskommelse över några partigränser, dvs knäpptyst om MOP oavsett vilket block som för ögonblicket innehade regeringsmakten. De som verkligen "pysslar med bogus här" är företrädarna för "landsförrädarspåret". Det är ett villospår som vilseledare av Boboslacke, blackrivulet, Hellström och mvagrippa-typ m. fl. bedriver för att vända blickarna bort från verklighetens Palmemord som inte har ett dyft med att Palme skulle vara landsförrädare eller ens på allvar var missttänkt för landsförräderi att göra. Där har du svaret på vilka som pysslar med bogus här ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-04 kl. 23:46.
Citera
2014-01-05, 00:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Kulhålen i slipsen kommer från kulor avfyrade från olika håll, det kan vi vara överens om. Och då utgångshål alltid är större än ingångshål är det svårt att upptäcka detta - men det framgår naturligtvis i obduktionsprotokollet. Som bland annat av den anledningen till stor del är övermålad i den version vi sett.
Citera
2014-01-05, 00:40
Medlem
Citat:
Kulhålen i slipsen kommer från kulor avfyrade från olika håll, det kan vi vara överens om. Och då utgångshål alltid är större än ingångshål är det svårt att upptäcka detta - men det framgår naturligtvis i obduktionsprotokollet. Som bland annat av den anledningen till stor del är övermålad i den version vi sett.
Hålet i slipsen blir inte större än kulans dimention men utgångshålets storlek i kroppen varierar ju m typ av kula och kulhastighet. Om ren jaktammunition så tippar jag på att utgångshålet skulle vara ca 5-10cm i diameter.
Möjligen att hålet i slipsen skulle kunna vara något större än ursprunglig kuldiameter pga att blyet i kulans topp expanderar åt sidorna.Kulan ser ut som en atombomb efteråt.
De upphittade kulorna tror jag inte ett dugg på.Skulle skytten använda kulor som inte är av jakttyp,el typ dum dum (filade i toppen) ?
Senast redigerad av Bonavera 2014-01-05 kl. 01:01.
Citera
2014-01-05, 02:27
Medlem
Jag blir både bekymrad och konfunderad av att ha lyssnat på Jp i den här intervjun, där han hävdar att domstolshanteringen av CP var för svag och att han skulle ha dömts.
Det verkar finnas en väldig samstämmighet mellan IC ( också med i intervjuavsnittet) och JP att Cp var skyldig till mordet .
Jag får känslan att fam Palme och en del andra bland annat sossar kommit överens av någon anledning att lägga skulden på CP, sedan kan det ju finnas en mängd olika skäl till detta.

Jag länkar om det är någon som inte hört dessa intervjuer , finns också andra intervjuer med bl. annat med LP.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4072&grupp=13910&artikel= 4374172
Citera
2014-01-05, 02:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Hålet i slipsen blir inte större än kulans dimention men utgångshålets storlek i kroppen varierar ju m typ av kula och kulhastighet. Om ren jaktammunition så tippar jag på att utgångshålet skulle vara ca 5-10cm i diameter.
Möjligen att hålet i slipsen skulle kunna vara något större än ursprunglig kuldiameter pga att blyet i kulans topp expanderar åt sidorna.Kulan ser ut som en atombomb efteråt.
De upphittade kulorna tror jag inte ett dugg på.Skulle skytten använda kulor som inte är av jakttyp,el typ dum dum (filade i toppen) ?

Osäkert vilken typ av ammo jag själv skulle använda i motsvarande situation .. Kunde man inte anta att den utan livvaktsskydd helt öppet spatserande Olof Palme hade en skyddsväst under kavaj och ytterrock ? I så fall skulle väl helmantlad, metallbrytande ammo vara att föredra framför en kula av dumdum-typ som rätt säkert skulle ha befunnit kvar i kroppen - eller i varje fall inte ha penetrerat skyddsvästen två ggr ?
Citera
2014-01-05, 09:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag blir både bekymrad och konfunderad av att ha lyssnat på Jp i den här intervjun, där han hävdar att domstolshanteringen av CP var för svag och att han skulle ha dömts.
Det verkar finnas en väldig samstämmighet mellan IC ( också med i intervjuavsnittet) och JP att Cp var skyldig till mordet .
Jag får känslan att fam Palme och en del andra bland annat sossar kommit överens av någon anledning att lägga skulden på CP, sedan kan det ju finnas en mängd olika skäl till detta.

Jag länkar om det är någon som inte hört dessa intervjuer , finns också andra intervjuer med bl. annat med LP.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4072&grupp=13910&artikel= 4374172
JP är övertygad att hans mamma inte vittnar falskt och han var inte den enda som tyckte att bevisningen mot CP var ganska stark. IC däremot, förlorade sin trovärdighet i frågan när han tre dagar efter mordet kontaktade Ulf Adelsohn och sa:
" - När nu detta har hänt hade det varit bättre om det varit en enstaka galning. Men det verkar vara mycket väl planerat lång tid i förväg. Det är ett tecken på att det finns en grupp som inte drar sig för något för att skada det svenska samhället."
Ulf Adelsohn, 'Partiledare: dagbok 1981-1986'
Jag utesluter att familjen Palme försökte sätta dit CP mot bättre vetande.
Citera
2014-01-05, 10:48
Medlem
Apropå Bergling så hade han enligt egen utsago inga vänner och har aldrig haft, men han gifte sig dagen efter MOP undrar vad han gjorde på sin svensexa och med vem. Bättre mat fick han också som gift, gick upp minst ett kilo i månaden fram till rymningen som det ser ut på bilder från den tiden. Svensexor kan vara galna upplevelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in